MINI JCW cabrio: egy biztonságos kis gokart

mini jcw cabrio

Budapestet elhagyva az M7-es autópályára hajtottunk, ahol elég erős volt a forgalom. Ám szerencsékre akadtak olyan szakaszok, amelyeken megnézhettük, mit tud ez a mérges kisautó. Ha felkapcsoltunk Sport fokozatba, akkor lehetett csak igazán érezni a MINI JCW cabrio erejét. Úgy lőtt ki alattunk az autó, hogy szinte beletapadtunk a sportülésbe a 320 Nm nyomatéknak köszönhetően. Gyors volt, és hangos. Annak ellenére, hogy a tető fel volt húzva. A vászontető ugyanis nem hangszigetel úgy, mint azt egy normál autóban megszoktuk.

mini jcw cabrio felhúzott tetővel

A gokartos érzés is szokatlan volt, hogy egy kissé alacsonyan ülünk, hogy a szélvédő nem olyan panorámás, mint például egy nagy, kényelmes SUV-ban. A fekete vászontető pedig érzésre tovább szűkítette a teret. De hát a MINI JCW cabrio nem arra született, hogy a SUV-feelinget adja, nem ezért lehet szeretni. Ez is érdekelhet: Elektromos MINI Cooper: a 184 lóerős kis gokart, ami sebességre csábít

mini cooper multikormány és műszerfal

Ugyanakkor a sok vezetéstámogató és biztonsági asszisztenciának köszönhetően volt olyan megbízható, mint egy SUV, vagy egy más kivitelű új modell. És bár a beltér elég szűkösnek bizonyult, de a minőségi anyagok, a kényelmes sportülések, a jófogású multikormány mind-mind a kényelmünket szolgálta. Minden kézre esett, a MINI-től megszokott billentyűkapcsolókért sem kellett különösebben előrehajlonom, könnyedén elértem mindent.

mini john cooper works cabrio első ülések

Szabadság, kabrió, szerelem

Az autópályán végig felhúzott tetővel mentünk, annak ellenére, hogy a MINI JCW cabrio csomagtartójában ott lapult a szélfogó, amit lenyitott tetőhöz nagy sebességnél érdemes használni. A cabrio-feelinget másnapra, a Balaton-felvidék lankáira tartogattuk. TIPP: Autópálya-fóbia: pár egyszerű trükk, és úrrá lehetsz rajta!

mini kabrió teszt bauer zsuzsa

Délután fél hat körül indultunk, így a gyönyörű naplementében élhettük át azt, amit a MINI JCW cabrio igazán adni tud. Ahogy lenyitottuk a tetőt, szinte kitárult körülöttünk a világ. Fellélegeztünk, mintha megszűnt volna a minket körbevevő szűk tér. A fekete tető helyét átvette a bronz és arany színekben áradó, már a nyár végét idéző napfény és a fehér, fodros kis felhőkkel tarkított kék ég. A hajunkat finoman fújta a szél, és éreztük, ahogy az ereinkben szétáradnak a boldogsághormonok. Ehhez a csodás élményhez nem volt szükség nagy sebességre, hiszen a kabriózás elsősorban nem a száguldozásról szól. Sokkal inkább arról a szabadságról, amit a nyitott tetővel való utazás tud adni. Amitől úgy érzed, hogy eggyé válsz a környezettel, hogy nincs is olyan távol tőled a természet, és hogy valójában nem választ el a téged körbevevő fáktól, mezőktől az autó kasznija.

Lapozz, és megtudod, kellene-e nekünk a MINI JCW cabrio.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3