Kezdőlap Autók E-Mobility Tornádópirosban és óceánkékben is elérhető a megújult VW e-up!

Tornádópirosban és óceánkékben is elérhető a megújult VW e-up!

Itthon ettől a hónaptól már elérhető

Nagyobb hatótávolság, gyorsabb töltés, jelentősen kedvezőbb ár – röviden így lehetne összefoglalni, miben más megújult up! az első generációhoz képest. Akár 260 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. Itthon ettől a hónaptól már elérhető, így összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az elektromos up!-ról.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

6 éve töretlen a siker

2013-ban jelent meg a VW up! elektromos változata e-up! néven, amely a Volkswagen történetének első, teljesen árammal hajtott sorozatgyártású modellje volt. Az első generációs példányok 18,7 kWh-s akkumulátor kapacitása WLTP-szabvány szerint 133 kilométeres hatótávolsággal bírt. A kis e-modell igencsak népszerűnek bizonyult hazánkban: a Volkswagen közel 500-at értékesített Magyarországon. Elektromos offenzívájának keretében a Volkswagen 2019 decemberében mutatta be az e-up! megújult változatát.

Az új e-up! az előfutára a jövőre érkező ID családnak

Külsőre alig változott a Volkswagen e-up!

A 3,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,4 méter tengelytávolságú autó külsőre szinte alig változott, az újdonságot az új Volkswagen logó jelenti, amely 2D-ben került fel a kocsi orrára. A kocsi orrát méhsejt rácsú levegőbeömlő díszíti. A megújult e-up! összesen hét színárnyalatban érhető el, újdonságnak számít az óceánkék-metál és a tornádópiros szín.

Ez a tornádópiros újdonságnak számít

A kilincsek és a tükörházak feketék, de két extra csomag részeként a karosszéria színében érkeznek. Az egyik ezek közül az „exterior” Design csomag, amellyel B-oszlop mögötti sötétített üvegezés, festett lökhárítók és küszöbök, valamint a szériának számító 14 colos acél keréktárcsák helyett 15-ös könnyűfém keréktárcsa is jár.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Alapesetben is jól felszerelt az e-up!

A beltérben vonzó alapfelszereltség várja az utasokat: így például a Bluetooth csatlakozásra alkalmas „Composition phone” rádió, okostelefontartó és USB-csatlakozó, elektronikusan szabályozható „Climatronic” klímaberendezés, első elektromos ablakok, továbbá alapnak számít a sávtartó asszisztens, és összesen hat légzsák – 2 első-, 2 függöny- és 2 oldallégzsák – is. Szintén a széria részét képezi az biztonságiöv-kontroll, valamint az első ülésekbe integrált fejtámasz és a magasságállítós vezetőülés. A hátsó ülések 40:60 arányban dönthetők, ezáltal a 251 literes csomagtartó akár 959 literesre is bővíthető. Az alapfelszereltséget a számos extrán túl négy csomaggal bővíthetjük, a téli csomaggal fűthető első ülések, fűthető első szélvédő, aszférikus vezetőoldali külső tükör, fényezett tükörházborítás és ajtókilincsek, valamint elektromosan állítható és fűthető külső tükrök járnak. A tároló csomaggal táskaakasztót, csomagrögzítő hálót és rejtett rakodórészt kapunk a csomagtérben. De konfigurálhatunk komfort pakkot is, amellyel magasságállítós utasüléssel, automatikus fényszóróbekapcsolással és esőérzékelős ablaktörlővel vértezhetjük fel a Volkswagen e-up!-ot. A belső Design csomaggal ambiente megvilágítás, e-up! feliratú alumínium küszöbök és „shark skin” műszerfalbetét érkezik.

Kétszeresére nőtt a megújult up! hatótávolsága

Ugyan a külső megegyezik a 2013-ban bemutatott modellével, a benne rejlő technológia teljesen megújult. A legnagyobb változást az hozta, hogy 18,7 kW óráról közel a duplájára, 36,8 kW órásra nőtt az akkumulátor kapacitása (ebből egyébként 32,3 kW óra a ténylegesen felhasználható), a nagyfeszültségű hajtómű többi alkatrésze gyakorlatilag változatlan maradt. A 14 modulból álló akkumulátort két blokkra osztották, amelyeket az első és a hátsó ülések alatt helyeztek el. Az összes vezérlőt, biztosítékot és csatlakozókat beleértve az elektromos rendszer 248 kilós, csupán 15 kilogrammal több az előző modellhez képest, az összsúly pedig 1160 kilogramm, amely az optimalizált gördülésű gumik és az alacsony, 0,31-es légellenállási mutató mellett szintén hozzájárul a hatótáv növekedéshez.

A 100 kilométerre vetített költség 37,6 Ft/kW áron kalkulálva 500 forint körül alakul

A megújult Volkswagen e-up! ezeknek köszönhetően átlagosan 12,7-12,9 kWh/100 kilométer fogyasztással is beéri, így – WLTP-szabvány szerint – 133 kilométerről 260 kilométerre nőtt a valós vezetési körülmények között megtehető hatótávolság. A megnövelt hatótávnak köszönhetően napi 35 kilométeres utazással számolva akár egy hétig autózhatunk egyetlen töltéssel.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Három vezetői profillal szabályozható a teljesítmény

A megújult e-up! rendkívül agilis, Standard módban 11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométeres sebességre. A teljesen elektromos erőforrás legnagyobb teljesítménye ebben az üzemmódban 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm, amely már álló helyzetből rendelkezésre áll. A városi kisautó legnagyobb sebessége 130 kilométer/óra, amelyet elektromosan korlátoz a rendszer annak érdekében, hogy a hatótávot megőrizze. Az erőátvitelről egy egysebességes váltó gondoskodik, amelyet a Volkswagen alkatrészgyárában készítenek, csak úgy, mint az elektromotort és a magasfeszültségű akkumulátort.

Lehetővé válik az egypedálos vezetés is

A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is befolyásolhatja, a Standard mód mellett utazhatunk Eco vagy Eco+ programmal is. Alapesetben szabadon gördül a kocsi, a másik végletben, a váltó B állásba kapcsolásával viszont olyan fékerőt kapunk, amely szinte lehetővé teszi az egypedálos vezetést is. A kettő között több szint közül választhatunk.

Egy óra alatt 80%-osra tölthetjük a megújult up! akkumulátorát

Újdonságnak számít, és a kategóriában szinte még egyedülálló, hogy a megújult e-up!-ot egyenárammal és váltóárammal is tölthetjük. Amennyiben az akkumulátor teljesen lemerül, egy óra alatt akár 80 százalékosra tölthető fel CCS csatlakozóval. Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a töltöttségi szintet.

Újdonság a töltés terén is

A töltőhálózat is bővülhet hamarosan

A Volkswagen-csoport és partnerei 2025-ig közel 36 ezer töltőállomást építhetnek Európa-szerte, amelyből közel 11 ezret kizárólag a Volkswagen márka telepít majd. A konszern komoly erőfeszítéseket tesz az IONITY gyorstöltő hálózatának kiépítésére is, amelynek keretében várhatóan 400 töltőpark létesülhet Európa fő autópályái mentén 2020 végéig.

A listaáron 7,5 millió forintért kapható modellt most többek között az autó értékére vetített 21 százalékos állami ártámogatással 5 millió forint alatt vásárolhatjuk meg.