koronavírus omikron tünetei long covid delta tünetek tünetei
(Fotó: user18526052/Freepik)

A koronavírus omikron variánsa az eddigi tapasztalatok alapján enyhébb tünetekkel jár, ez azonban csak azokra igaz, akik megkapták a koronavírus elleni vakcinákat, és megfelelő védettséggel rendelkeznek. Ennek ellenére a vírusból felgyógyultak tartós egészségügyi szövődményekre is számíthatnak. Cikkünkben összeszedtük, az új variánssal milyen tünetekkel jár az úgynevezett long covid, azaz a koronavírus hosszútávú szövődményei. Témába vág: Itt az újabb oltási akció! Januárban hétvégenként időpont nélkül lehet oltatni

A fizikai tünetek mellett mentális problémákat is okozhat hosszútávon az omikron variáns

Az omikron elsősorban felsőlégúti panaszokat okoz: krákogással, torokfájással, náthával és ízületi fájdalommal jár a fertőzés, míg a tüdőt kevésbé terheli. Sokkal többször találkoznak a szakemberek teljesen tünetmentes fertőzöttekkel is, mint a korábbi variánsok esetében. Az oltások hatékonysága elsősorban abból látszik, hogy az oltottaknál általában enyhe a betegség lefolyása, viszont az omikron továbbra is veszélyes azokra, akik egyáltalán nincsenek beoltva – hívta fel a figyelmet Szlávik János, az MTI közleményében.

Long covid fizikai tünetei az omikron variáns esetében:

• izomgyengeség és ízületi merevség
  • fáradékonyság és energiahiány
  • légszomj
  • orrfolyás, orrdugulás
  • gyengébb fizikai erőnlét
  • étvágytalanság és fogyás
  • szaglás vagy ízérzék hiánya
  • gyomorproblémák
  • nyelési nehézségek

Long covid mentális tünetei az omikron variáns esetében:

• alvási nehézségek