Kezdőlap Autók E-Mobility Futurisztikus formavilág: így néz ki az elektromos Lexus 2030-ban

Futurisztikus formavilág: így néz ki az elektromos Lexus 2030-ban

Az LF-30 Electrified számos olyan technológiát tartalmaz, ami a következő évtized fejlesztéseit vetíti előre

A Lexus még 2019 októberében, a Tokiói Autószalonon leplezte le az LF-30 Electrified tanulmányautót, amelynek futurisztikus formavilága előrevetíti a 2030-as évek elektromos Lexus modelljeit. Most nézzük meg egy kicsit közelebbről, mit tud majd egy autó, amelyet 10 év múlva vezethetnek a Lexus tulajdonosok. Gondoltad volna például, hogy a sci-fik világát megidézve a luxusautóhoz dróntechnikás segédjármű is jár majd a csomagok szállítására? Az oldalablakok áttetszősége pedig digitális módon, fokozatmentesen állítható lesz. És ez csak a kezdet…

LF-30 Electrified: egy vízió megtestesülése

Külsején művészi eszközökkel hozták létre a BEV járművektől elvárt imázst, ami futurisztikus formavilágban teljesedik ki. Az utastér kialakítása magabiztosan ötvözi az önvezetést és az új technológiákat. Precíz elektromotorok segítségével a jármű karosszériájának pozícióváltásaival azonnal korrigálható a vezető testhelyzete – ez eddig a hagyományos járművekben nem volt lehetséges. Az LF-30 Electrified ezen kívül számos olyan technológiát tartalmaz, ami már a következő évtized fejlesztéseit vetíti előre. Ilyen például az új, emberközpontú filozófia alapján kialakított műszerfal, vagy a steer-by-wire elektromos kormányzás.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

Futurisztikus külsőt kapott az LF-30 Electrified

A Lexus vizuálisan is kiemelte az LF-30 Electrified különleges energiaáramlását. A karosszéria formája felhasználja a karosszéria sarkaiban elhelyezkedő kerekek által keltett energiát, amely az utastér felé áramolva elhalad a vezető mellett, és végül kiárad az útfelületre. A BEV-technika előnye, hogy nincs szükség motorházfedélre, így a jellegzetes, orsó alakú Lexus hűtőrács még inkább beleolvadhat az autó felépítésébe. Az autó oldalain végignyúló ablaküveg, az izmos sárvédők és a szárnyat formázó első lámpák széle adja ki az ikonikus Lexus-orsó kontúrját.

A karosszéria kecsesen elegáns első része  töretlen és éles vonalvezetésű hátsó traktusba ível

A szárny kialakítású első lámpák mellett a hátsó lámpák élei, valamint az oldalsó levegőbeömlők biztosítják, hogy ne csak a légellenállás, de a hűtőteljesítmény is kiváló legyen a stílust a funkcióval egyesítő kialakításban. Az oldalablakok áttetszősége fokozatmentesen állítható, így az utasok szabadon gyönyörködhetnek a tájban, de éjszaka és egyéb szituációkban megőrizhetik privát szférájukat. Az autó orr-részének színe és az azon látható világító mintázat tudatja a szemből érkezővel, hogy az autó normál vagy önvezető üzemmódban közelít felé.

„Elektromos égbolt” fényezése különleges, kékeszöld árnyalatot ad az autónak

 

Önvezetés, innovatív belső tér, új műszerfal jellemzi az LF-30 Electrified koncepciót

A műszerfalat az új „Tazuna” elnevezésű Lexus-koncepció alapján alakították ki. A kormányzás kezelőszervére épített kapcsolók és a head-up kijelző közötti magas fokú koordináció a kulcsa annak a térkialakításnak, aminek köszönhetően a vezető a vezetésre összpontosíthat. Mégpedig úgy, hogy közben számos funkciót kezel, így például a navigációt, az audiorendszert vagy a vezetési mód kiválasztását. Ehhez ráadásul a tekintetét sem kell levennie az útról, és mechanikus kapcsolókat sem kell kezelnie. Az LF-30 Electrified tanulmány Tazuna műszerfalának számos következő generációs interfész megoldása a jövőt vetíti előre. Ilyen a gesztusvezérlés, vagy a kiterjesztett valóság (AR) általi információközlés.

Az utastér az utasok és a vezető számára egyaránt kényelmes

Az első ülés egy repülőgép első osztályára emlékeztet. A beltér nyitottságot, és ezzel egyidejűleg biztonságot adó beburkoltságot sugároz. Minden kapcsoló és kezelőszerv kényelmes távolságra helyezkedik el, az utasülés gesztusvezérelt képernyője pedig tovább fokozza az utastér kényelmét. A mesterséges izomzatot felhasználó hátsó ülések körbeveszik az utast, és többféle módon tudják tartani a testét: döntve, relaxációs vagy éber funkcióban.

Mintha egy repülő első osztályán utaznánk

A fejtámlákba épített hangszórók nemcsak optimális audio-környezetet biztosítanak, de zajkioltó funkciójuk is van, ami tovább fokozza a jármű csendességét. A hátsó ülések fölé beépített üvegtető hangvezérléssel működik, és gesztusvezérelt „SkyGate” kijelzőablakkal is felszerelték.

Kiterjesztett valóság (AR) kijelző, ami többféle információt (csillagos égbolt, videók, vagy éppen navigáció) jeleníthet meg

Az utastér nemcsak a különleges formaterv miatt különleges, hanem mert a környezetkárosítás elkerülése érdekében fenntartható anyagokból készült, ezzel együtt pedig a jövő luxusát is előrevetíti. A padlón és a kormányzás kezelőszervén Yakisugit (faszén hatású cédrus) használnak, míg a pliszés kialakítású ajtóborítások anyaga újrahasznosított fémből készült szál.

A cikk a következő oldalon folytatódik az LF-30 Electrified bemutató videójával.

Az LF-30 páratlan dinamikai élményt nyújt

A négy kerékbe beépített motorok és az akkumulátor alacsony elhelyezése révén az autó könnyen és élvezetesen irányítható. A drón által támogatott vezetés és az önvezető technológiák már a 2030-as évekbe engednek bepillantást (habár a Lexus önvezető autója már idén megérkezik), és jelentős mértékben kiterjesztik a jármű képességeit. Az integrált motorirányítás hatékonyan szabályozza a nagy nyomatékú villanymotorok teljesítményleadását, mégpedig úgy, hogy a jármű helyzetét összehangolja az emberi érzékeléssel. Az első és hátsó kerekek egymástól teljesen független hajtása lehetővé teszi, hogy a pillanatnyi igényektől függően az autó első-, hátsó- vagy összkerékhajtással haladjon.

A drón által támogatott vezetés és az önvezető technológiák jelentős mértékben kiterjesztik a jármű képességeit

A tömör és igen könnyű hajtóegységek szabadabb járműkialakítást engednek meg, ez pedig az útfelülettől és a vezetési körülményektől függetlenül maximálisan kényelmes, rugalmas, biztonságos és magabiztos vezetést tesz lehetővé. A steer-by-wire rendszerű elektromos kormányzásnál mindennemű mechanikus kapcsolat hiányzik, így a vezetési körülményektől függően a rendszer jóval rugalmasabban működtethető és sokkal pontosabban is reagál a vezető utasításaira.

Autonóm vezetés esetén a kormány kezelőszervét egyszerűen előretolva megnövelhető a belső tér

A  jövő akkumulátoros villanyautójaként az LF-30 vezeték nélkül is tölthető, ami komolyan leegyszerűsíti a napi használatot. A mesterséges intelligencián alapuló energiagazdálkodás optimális energiaelosztást tesz lehetővé az autó és az otthon között; a töltés szabályozása a vezető napirendjéhez igazodik. A fedélzeti mesterséges intelligencia meg tudja különböztetni az utasok hangját, és a vezető kulcsán tárolt személyre szabott információk révén az utasok partnereként is működik. Megkönnyíti a beltéri környezet (például a hőmérséklet és az audiorendszer) valamint a navigáció útvonalának és célpontjának beállítását. Programokat javasol a célállomás környékén, sőt ismeri az autós vezetési stílusát is, így ezt is figyelembe véve szabályozza a futómű és a hajtáslánc beállításait.

Lexus Airporter és Lexus Teammate

Az LF-30 Electrified tartozéka a Lexus Airporter elnevezésű dróntechnológiás segédjármű is. Önvezető üzemmódban a Lexus Airporter olyan feladatok ellátására képes, mint például csomagok önálló szállítása a ház bejáratától a csomagtartóig. Az LF-30-ba beépített Lexus Teammate alapjául a legújabb önvezető technológia szolgál. Önvezetés közben ez a fejlett rendszer Sofőr vagy Segítő üzemmódokban gondoskodik a bent ülők kényelméről és nyugalmáról, és ebben a fejlett pozíciófelügyelet is segíti. Mindezeken túl az automata beparkoló és utasfelvevő funkció teszi különlegesen kényelmessé az autózást. Az LF-30 Electrified például automatikusan beáll a kocsifeljárótól a ház bejáratához, ahol felveszi az utasokat.

A Lexus LF-30 Electrified készül tegy futurisztikus videó is, íme: