Kezdőlap Autók Hírek Látványos téli teszten az elektromos BMW i7, hamarosan kezdődik a gyártás

Látványos téli teszten az elektromos BMW i7, hamarosan kezdődik a gyártás

Fotó: BMW

A sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázis keretein belül a BMW i7 jelenleg a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában futja menetdinamikai tesztköreit. A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-technológia végső finomhangolási fázisain esnek át éppen.  Ezt se hagyd ki: Angliában megbüntetik a kormány mögött ülő Télapókat
Az Északi sarkkörtől csupán néhány kilométerre a mérnökök ideális előfeltételeket találtak. A jeges felületeken és a hóval borított utakon a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit kiválóan lehet tökéletesíteni. A BMW által fémjelzett menetdinamika, komfort és exkluzivitás kombinációja most először lesz megtapasztalható a luxuskategóriában fosszilis üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül. A gyártó image videójában most mi is megnézhetjük, hogy milyen körülmények között kell helyt állnia az utolsó teszteken az elektromos luxuslimuzinnak.

A tervezőmérnökök a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészeit, valamint a menetdinamikai és menetbiztonsági rendszereket egytől egyig úgy fejlesztették ki a BMW 7-es sorozat következő generációja számára, hogy a márka luxuslimuzinjára jellemző, sportosság és menetkomfort közötti tökéletes egyensúlyt újabb szintre emeljék. Ez alól a kerékfelfüggesztések, a rugók és lengéscsillapítók, illetve a számos vezetési üzemmódhoz kapcsolódó vezérlőrendszerek teljesítmény-orientált beállítása sem kivétel. Arjeplog extrém időjárási körülményei közepette a mérnökök minden alkatrészt átfogó tesztelésnek vetnek alá.

Kattints és a következő oldalon mutatjuk tovább a teszt részleteit.

Még a befagyott tavakra is rámerészkedett a BMW i7

Lappföld havas tájain a bajor prémiummárka szakemberei mindehhez tökéletes előfeltételeket találnak. Az Északi sarkkörtől néhány kilométerre futó, hóval borított utakon minden járműfunkciót extrém körülmények között, behatóan tesztelhetnek és optimalizálhatnak. A befagyott tavak csúszós felületei ráadásul arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a mérnökök aprólékosan finomhangolják a modell futómű-technológiájának vezérlőrendszereit. Emellett a kormánymű viselkedését, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) megannyi funkcióját, valamint a fékrendszer és a lassításkor felszabaduló energia visszatáplálását végző rendszer precízen összehangolt együttműködését is tesztelik. Tipp: 750 lóerős és félelmetesen agresszív a BMW Concept XM tanulmányautó

Fotó: BMW

A téli körülmények között végzett menetdinamikai tesztek nagy hangsúlyt fektetnek a zéró emissziójú hajtáslánc-technológia alkatrészeire is. Észak-Svédország fagypont alatti viszontagságai közepette a BMW i7 elektromos motorja, energiatároló egysége és hőmérséklet-vezérlő rendszere is a legmagasabb fokú fejlettségről tesz tanúbizonyságot.

A BMW i7 a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának műszaki alapjaira épül. Ez kompromisszumok nélkül garantálja a zéró emissziójú vezetési élmény, az egyszerre sportos és komfort-orientált vezethetőség, illetve a BMW luxuslimuzinjára jellemző, exkluzív helykínálat hamisítatlan egységét.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek: