Kezdőlap Autók Autóvilág Kormány helyett joystick? A Mercedes 1996-ban még így képzelte el a jövőt

Kormány helyett joystick? A Mercedes 1996-ban még így képzelte el a jövőt

(Fotó: Daimler)

Az 1996-os Párizsi Autószalonon a Mercedes bemutatta a jövő autózásának izgalmas, akkor szinte még elképzelhetetlen koncepcióját a Mercedes-Benz F 200 Imagination formájában. Az akkor meghökkentő autó ma már szinte teljesen átlagos lenne, kivéve persze azt a bizonyos joysticket. Ezt se hagyd ki: Ha létezik tökéletes Batmobil, akkor az a Vision Mercedes-Maybach 6

A Mercedes-Benz F 200 Imagination

„Számítógéppel irányított autó, elektronikus rendszerek a mechanikus felfüggesztések helyett, optimális vezetési biztonság minden helyzetben” – ilyen és ehhez hasonló hangzatos kijelentések előzték meg a Mercedes-Benz F 200-as 25 évvel ezelőtti bemutatóját. Mondanunk sem kell, a futurisztikus koncepció egy csapásra az 1996-os Párizsi Autószalon leglátványosabb járműve lett. Az autó legizgalmasabb eleme természetesen a kormánya volt, jobban mondva az, hogy nem volt neki. A vezető ugyanis az ajtóban és a középkonzol helyén található botkormányokkal irányíthatott, attól függően, hogy jobb- vagy balkezes az illető. Sőt, az utas akár saját kezébe is vehette az irányítást, ugyanis a jobb oldali ajtón egy harmadik joystick is helyet kapott.

A három botkormány egyike
Nem lehet nem észrevenni, hogy a ’96-os koncepció egybefüggő digitális műszerfala mennyire hasonlít a Mercedes-Benz legmodernebb MBUX Hyperscreenjéhez, amely a legújabb elektromos modellben az EQS-ben debütált

A koncepció digitális műszerfalát éppen olyannak tervezték 1996-ban, amit ma elvárnánk: képes volt megjeleníteni a jármű adatait, biztonsági figyelmeztetéseit, mindezt egy fedélzeti számítógép segítségével. A kijelzőn továbbá helyet kapott a csatlakoztatott mobiltelefon-, navigációs rendszer- és rádió információi, de CD és DVD lejátszására is volt lehetőség. Az F 200-as technológiai fejlettsége egyszerűen elképesztő, hiszen még internetkapcsolat létesítésére, úgynevezett telebank-szolgáltatásra is képes volt. Tipp: A Mercedes EQE figyelmeztet, ha elkalandozik a tekinteted

A következő oldalon megtudhatod, mi lett a Mercedes-Benz F 200 sorsa. 

A merész elképzelésektől a szabványig

A Mercedes koncepció volt a ’96-os Párizsi Autószalon sztárja

A Mercedes F 200 Imagination megmutatta, hogyan nézhet ki a jövő nagyméretű, modern kupéja. A futurisztikus koncepció – annak ellenére, hogy korhoz mérten elrugaszkodott a valóságtól – valójában rengeteg ihletet adott a német márka soron következő szériamodelljeihez. Példának okáért az 1999-ben debütált Mercedes-Benz CL nagyban merített az F 200 Imaginationből.

Emellett az F 200 Imagination számos olyan újítást is kínált, amelyek ma már a legtöbb autó alapfelszereltségébe tartoznak. Például volt benne adaptív fényszórórendszer, függönylégzsákok, Active Body Control felfüggesztés vagy éppen hangfelismerés mobiltelefonhoz. A fent említett technológiák valamilyen formában pedig már évek óta szabványnak számítanak a Mercedes-Benz sorozatgyártású járműveiben. Na, ezért volt az F 200-as egy korát jóval megelőző autó, még akkor is, ha 25 évvel ezelőtt sokan még szkeptikusan fogadták az újításokat. TIPP: 600 km hatótávot ígér a gyönyörű Mercedes-Maybach EQS koncepció

Az eredeti, a Párizsi Autószalonon kiállított Mercedes koncepcióautó ma a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum „Technológia bűvöletében” című tárlatának állandó részét képezi.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek, ne hagyd ki őket:

Forrás, fotók: Daimler