Bonnár-Csonka Zsuzsanna 2019 év végétől tölti be a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetői posztját. A szakember felel a cég teljes vállalati kommunikációjáért – beleértve a vállalati márkaépítést és a hírnévmenedzsmentet, a sajtókapcsolatok kezelését, a szóvivői és nyilatkozati feladatokat. A vállalati kommunikációs kampányok és CSR aktivitások szervezését a vezérigazgató-helyettes közvetlen irányítása alatt végzi. Mindezek mellett a kommunikációs vezető még azt is elárulta nekünk, hogy milyen autót vezet, és hogyan tud egyensúlyt tartani munka és magánélet között.
Hogy látod, mennyire érvényesül a gender-egyensúly a mai munkaerőpiacon, különösen egy olyan, inkább férfiak uralta világban, mint az autóipar?
Általánosságban elmondható, hogy több férfi vezető van a mai munkaerőpiacon, mint nő, de azt gondolom, hogy ez nem csak lehetőség, de egyéni döntés kérdése is. Két gyermek édesanyjaként számomra fontos volt, hogy a család és a női szerep mellett a munka frontján is kiteljesedhessek és ezt a példát mutassam a gyerekeimnek is. Ebben a férjem és a tágabb család is maximálisan támogatott. Szerintem az a lényeg, hogy legyen bár nő vagy férfi, mindenkinek legyen módja megvalósítania azt, amit szeretne. Úgy látom, egyre inkább e felé halad a világ, egyre kevesebb a séma, nagyobb a mozgástér, illetve, hogy hiteles szakmaisággal idővel megfelelően lehet érvényesülni.
Női kommunikációs vezető vagy, hogyan éred el, hogy partnernek kezeljenek minden helyzetben?
Mint a vállalati kommunikációs és CSR csoport vezetője, minden területtel szoros partneri kapcsolat kialakítására törekszem, hiszen a jó történetek nem nálunk, hanem a gyártósoron, a beszerzési, a marketing, a HR vagy épp az értékesítési osztályon születnek meg. Fontos, hogy ezeknek jó időben és megfelelő módon tudjunk hangot adni. Magától értetődő számomra, hogy helyzettől, nemtől vagy beosztástól függetlenül mindenkit egyenlő félként kezeljek.
Hogyan, milyen élmények, tapasztalatok alapján született meg ez a filozófia, és hogyan finomodott az évek során? Mit tett ehhez hozzá a Suzuki?
A teljes karrierutamban megfigyelhető a fokozatos építkezés. Persze ez csak részben volt tudatos döntés, a körülmények alakulása is közrejátszott benne. Végzettségem szerint közgazdász vagyok, mégis úgy alakult, hogy kommunikációs területen kötöttem ki és lettem végül kommunikációs vezető. Azon, hogy milyen vezető lettem, sokat formált, hogy az államigazgatástól kezdve az ügynökségen át a multikig mindenféle szervezeti kultúrában dolgoztam már a szakmában. A diákéveim óta fontos számomra a multinacionális környezet. Lehetőségem volt ugyanis Hollandiában és Dániában is tanulni. Ez az időszak formált még sokat a szemléletmódomon. Rengeteget tanultam a kulturális sokféleségről, az alkalmazkodásról, csapatmunkáról.
Az előző munkahelyeidről milyen értékeket hoztál?
Minden munkahelyem sokat tanultam mind a vállalati kultúrából, mind pedig a munkatársaimtól. Azt a hozzáállást emelném ki, hogy, ahhoz, hogy fejlődni tudjunk, nem a legjobbnak vagy a legtökéletesebbnek kell lennünk, hanem jól kell tudnunk alkalmazkodni a változó környezethez és körülményekhez.
A cikk a következő oldalon folytatódik, ahol az is kiderül, milyen modellt vezet a kommunikációs vezető.
Hogyan tudsz helytállni a különböző élethelyzetekben, mint kommunikációs vezető, nő, és anya?
Szerintem onnantól kezdve, hogy egy nő anya lesz, az életének elengedhetetlen részévé válik, hogy egyszerre több dologgal kell foglalkoznia, párhuzamosan kell megszerveznie a dolgokat. Egyfajta alapműködés lesz, hogy több tányért pörgetünk egyszerre. Hálás vagyok érte, hogy az én esetemben mindenki kiveszi a részét a gyerekek körüli teendőkből a családban.
Hogyan tudod megtalálni a megfelelő egyensúlyt munka és magánélet között?
Mint a kommunikációs csapat vezetője, munkán kívül is mindig elérhetőnek kell lennem. Ennek ellenére törekszem minden helyzetben teljesen jelen lenni. Amikor otthon vagyok, igyekszem csak a családommal foglalkozni, a munkahelyemen pedig a feladatokra és a munkatársaimra összpontosítok.
A Magyar Suzuki kommunikációs vezetője vajon szeret vezetni? Mióta van jogsid?
Már 17 évesen megszereztem a jogosítványt. Utána is rendszeresen vezettem, akkor is, amikor nem volt még saját autóm. Akkoriban sokat hozzátett a függetlenség, önállóság érzéséhez, ha néha kölcsönkaptam a családi autót. Ma átlagosan két órát vezetek naponta a munkám kapcsán, ráadásul egy csodálatos, erdős tájon keresztül. Ez az énidő tökéletesen alkalmas arra, hogy átgondoljam a napomat, rendezzem a gondolataimat, vagy akár meghallgassak egy podcastot.
Milyen autóid voltak eddig? Melyikben mit szerettél?
Vezettem Renault Thaliát, Opel Astrát és Ford Focust is, most pedig természetesen egy Suzukit, egy SX4 S-CROSS-t. Mindegyikben mást szerettem. A mostani S-CROSS vállalati autómban a vezetési élményt emelném ki. Tetszenek a méretei és hogy az átlagos autóknál magasabban ülhetek benne, így fentről lefelé nézve láthatom az utat, ami segítség a tájékozódásban is. Előszeretettel használom a modell vezetéstámogató asszisztenciáit, pl. a tolatóradart, a Sport módot, ami a munkába vezető kanyargós, hegyes utakon nagy segítség, vagy akár a Snow üzemmódot. Autópályán a tempomatot is előszeretettel bekapcsolom.
Támogatott tartalom
Ha érdekel, hogy hogyan telnek a napjai a Suzuki női targoncavezetőjének, akkor olvasd el ezt a cikkünket. Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy mivel foglalkozik az autógyár női művezetője, akkor kattinst ide!