A Kia Rio GT-Line egy olyan autó, amivel kapcsolatban próbáltam elfogulatlan lenni, de nem ment. Az első percben levett a lábamról, nincs mit ezen szépíteni. Kerestem a negatívumot, de meg kell mondjam, nem nagyon találtam. Az elmúlt évek SUV dömpingjében nagyon üde színfolt a Kia városi autója, amire őszinte leszek, eddig nem figyeltem fel. Kategóriájában tökéletesen hozza azt, amit elvárunk tőle, sőt még annál is többet. Mutatjuk, miért is dobbant nagyot a Kia Rio GT-Line a női szíveken.
Külsőre nagyon ott van a Kia Rio GT-Line
A Kia Rio 2017 óta készül ezzel a formatervvel. A modell 2020 tavaszán kapott egy sportos faceliftet, amivel a jövőben még jobban megerősítheti pozícióját a B-kategóriás szegmensben. A frissítés azonban nemcsak külső-belső csinosítgatást takar, hanem technikait is.
Hátul is kényelmes a Kia Rio
Bár a karosszériáját úgy tervezték meg, hogy minél kisebb légellenállással rendelkezzen, ennek ellenére az 1,72 méter széles, 4 méter hosszú és 1,45 méter magas Rio mégsem a „mélyen ülős autók” táborát erősíti. Elől a padlószintje ugyanis gyakorlatilag egy szintben van a küszöbbel, a lábtér és a fejtér is nagy.
Városban használva rendkívül kényelmes kis autónak bizonyult. A nyomógombos motorindításnak, az automataváltónak, valamint a tolatókamerának köszönhetően gyerekjáték vele az elindulás. Helykínálat terén a hátsó üléssornál sem lehet panasz az autóra. Kategóriájában egyértelműen a kényelmesebb modellek közé sorolható a hátul rendelkezésre álló láb- és fejtér szempontjából.
A következő oldalon a Kia Rio GT-Line belsejét is megismerheted.
A vagány külső dögös belsőt rejt
A műbőr-szövet borítással ellátott combtámaszos ülések jó tartást biztosítanak. A szénszálas műszerfal ugyan erősen követi a sztenderdeket, de jól áll az autónak. Összhangban az autó külső megjelenésével, belül is megtaláljuk a sportos elemeket.
Ilyenek például az alulról hajlított sportkormány, a csúszásgátló fémmel ellátott pedálok, illetve az automataváltó kar kialakítása. Egyértelmű utalás ez a motorháztető alatt lakozó 120 lóerős motorra, amit mára összhangban a trendekkel, villanyhajtás egészít ki.
A Rio ugyanis megkapta a Kia lágy hibrid (MHEV) EcoDynamics+ hajtásláncát. Ennek főszereplője továbbra is a belső égésű motor – jelen esetben egy 1.0 literes, turbós, közvetlen befecskendezésű T-GDi blokk – de a 48 voltos rendszer az elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel még gazdaságosabbá teszi a Kia Riot. A fékenergia-visszanyerésből származó elektromosságot az autó a csomagtérben elrejtett akkumulátorban tárolja el. Így a lágy hibrideknél megszokott módon a hajtáslánc több energiával gazdálkodhat egy sima benzines autóhoz képest. Ennek egyetlen hátrányát a csomagtartó mérete érzi meg, egy 4 fős utazáshoz a bőröndök számát alaposan le kell csökkenteni.
Ismerd meg a Rio vezetéstámogató rendszerét, a cikk végén pedig az árát is eláruljuk.
A Kia Rio vezetéstámogatásban is hozza kötelezőt
A frissítés során a Rio komoly, „nagyautós” vezetéstámogató rendszereket is kapott. Ennek köszönhetően olyan fejlesztések segítik a sofőrt, mint a ráfutásos baleseteket elkerülő automatikus vészfékasszisztens. De nem meglepő módon megtalálható benne a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő rendszer, a parkolásságsegítő első és hátsó radarok, valamint a táblafelismerő rendszer. A beépített navigációval nekem sokszor meggyűlik a bajom, de most még ezzel sem volt problémám. A megnövelt, 7 colos központi kijelző menüpontjai könnyen kezelhetőek. Még több technikai adatot ebben a cikkben találtok.
Az autót automatikus vitorlázó funkcióval is ellátták. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy amikor lelépünk a gázról és az autó szabadon gurul, az erőforrás automatikusan leáll, ezzel csökkentve az üzemanyag-felhasználást. Amikor pedig a sofőr újra megérinti a pedált, a motor azonnal életre kel.
Mindezeknek köszönhetően egészen biztos vagyok benne, hogy még egy nyugodtabb vérmérsékletű vezetőt is felpezsdít a Rio, a vezetési élmény egyszerűen magával ragadja az embert. Menet közben jól lehet alkalmazkodni a nagyváros lüktető forgalmához. Az autó kiválóan tapad a kanyarokban, még nagyobb sebességnél is. Felfüggesztése sportosan feszes, de egyáltalán nem pattogós. Ezen a téren egyébként egy drágább középkategóriás autóra jellemző tulajdonságokat vonultat fel. Átlagosan 5,4 literes fogyasztást mértünk vele városban.
Nehéz lenne nemet mondani rá
Egy hét után ki merem jelenteni, hozzám tökéletesen passzolt ez a kocsi. Így bár elfogult lettem irányába, mindent összevetve biztos vagyok benne, hogy a Kia Rio GT-Line valóban megdobogtatja minden vezetni imádó nő szívét. Nemcsak a szenvedélyt sugárzó megjelenése és sportosan elegáns kialakítása miatt, hanem a beépített korszerű technológiák miatt is, ami se nem sok, se nem kevés. Ennél az autónál tényleg az hozza elő ezt az összhangot, hogy így ebben az összeállításban a gyártó semmit sem tolt túl, mindenből megállt a pont elég szintnél. Így lett észrevétlenül merész, egyszerre dinamikus és kifinomult. Ebben nagyon hasonlít a korábban tesztelt Toyota Corolla Hatchbackhez, nehéz lenne a választás!