A Jaguar Classic korlátozott példányszámban vadonatúj C-Type Continuation modelleket hoz forgalomba, tisztelegve annak az ikonikus modellnek a sportteljesítménye előtt, amely 70 éve diadalmaskodott a Le Mans-i 24 órás futamon. A leendő tulajdonosok 2022-ben egy motorsport-ihletésű ünnepségen vehetik át a Jaguar C-Type Continuation modelleket. Ez is érdekelhet: Ezzel a gyönyörű különkiadással tiszteleg a Jaguar a 60 éves E-TYPE előtt
Teljes egészében kézzel készül a legyőzhetetlen Jaguar
A C-Type pályafutása során a Jaguar motorsport-történelmének egyik legfontosabb típusává vált. A mindössze hat hónap alatt megtervezett, kifejlesztett és megépített C-Type az 1951-es Le Mans-i 24 órás versenyen esett át a tűzkeresztségen. A futamra benevezett három versenyautót lábon vitte el Angliából Franciaországba a Jaguar 12 főt számláló versenycsapata. A Jaguar C-Type már első évében, 1951-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, és ezzel hosszú sikersorozatot indított útjára.
A tömegcsökkentés érdekében lyuggatott csővázra épülő C-Type minden ponton jelentős előrelépést képviselt az előd, XK120-hoz képest. A modell maga is folyamatosan fejlődött, a motorsportban első ízben alkalmazott tárcsafékektől kezdve a 16 colos, 60 drótküllős keréktárcsákig. Mindeközben olyan további fejlesztéseket vezettek be, mint a Panhard-rudas hátsó felfüggesztés. Így született meg a C-Type végső, 1953-as konfigurációja.
Az új C-Type Continuation modellek teljes egészében kézi munkával készülnek a Jaguar Classic Works műhelyében, az angliai Coventry-ben. pontosan követve annak az 1953-as C-Type gyári versenyautónak a műszaki specifikációit, amely legyőzhetetlennek bizonyult a klasszikus 24 órás futamon. 1953 a C-Type második Le Mans-i győzelmét hozta el, folytatva a Jaguar motorsport-sikersorozatát. Tipp: Páncélozott luxus: ezekkel az autókkal járnak a legnagyobb államfők
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Az új C-Type az eredeti fejlesztési napló alapján készült
A Jaguar Classic munkatársai fáradságot nem kímélve kutatták a C-Type történetét, hogy pontosan meghatározhassák a Continuation széria műszaki paramétereit. A cél az volt, hogy a modern technológiák felhasználásával, ám korabeli technikákat és gyártási módszereket alkalmazva keltsék életre a Jaguar legendáját. A tényleges fejlesztést csaknem két éven át tartó adatgyűjtés előzte meg. A mérnökök valóságos kincsvadászatot tartottak, átnézve a Jaguar archívumait, hogy vázlatok, dokumentumok és fotográfiák alapján meghatározzák, hogyan építhetnék meg ezt az ikonikus modellt a XXI. században. A fennmaradt, eredeti tervrajzok és a korabeli alkatrészek tüzetes átvizsgálása után az eredeti fejlesztési naplót is áttekintették.
A Continuation széria első példányát a londoni Hampton Court-palotában megrendezésre került, rangos Concours of Elegance veteránautó-kiállításon mutatták be a nagyközönségnek. A C-Type Continuation első példányait 2022-ben, egy motorsport-ihletésű ünnepség keretében vehetik át vásárlóik. A széria minden egyes darabja az 1953-as Le Mans-i futamgyőztes gyári versenyautó műszaki specifikációját követi, beleértve a tripla Weber 40DCO3 porlasztóval szerelt, 3,4 literes soros hathengeres, 223 lóerős motort, valamint a forradalmian újszerű tárcsafékeket, amelyek hozzájárultak az 1953-as Le Mans-i 24 órás versenyen elért győzelmi rekordhoz. Ezt se hagyd ki: Itthon talált gazdára a 007-es limitált szériás Land Rover Defender egyike
A cikk a következő oldalon folytatódik.
A régi és az új találkozása jellemzi a megújult Jaguar C-Type belső terét
A C-Type Continuation utasterének gyártásához olyan anyagokat használtak fel, amelyek messzemenőkig megfelelnek az eredeti modell hagyatékának. Így találkozik a fedélzeten új és régi, tökéletes harmóniában, egyszerre teremtve hiteles légkört és gondoskodva a tulajdonosok által elvárt, kiváló minőségről és tartós kidolgozásról.
A nyolcféle árnyalatban rendelhető bőrülések kárpitozására a Bridge of Weir manufaktúrát kérték fel. Az üléseket versenyövekkel szerelték fel, amelyeket a hátsó tűzfal mögött elrejtett, új szerkezeti elemhez rögzítenek, így azok megfelelnek az FIA előírásainak. A Bluemel kormánykerék minden tekintetben megfelel az eredetinek.
Az autó tizenkét különböző színben – többek között Suede Green, Cream, Pastel Blue vagy British Racing Green árnyalatban – rendelhető meg. Az ajtókra igény szerint White vagy Old English White színű, kerek rajtszámtábla kérhető.
Az alábbi cikkeket se hagyd ki: