jaguar land rover modellek
Az ECONYL® nejlonból padlószőnyegek és szövetanyagok nyersanyaga készülhet; fotó: Jaguar Facebook

A Jaguar Land Rover célkitűzése, hogy felelősségteljes forrásból, illetve újrahasznosításból származó anyagokból gyártson fenntartható luxus autóbelsőket. Az új generációs Jaguar és Land Rover modellekben ezért ECONYL® rostokból gyártott padlószőnyegekkel és burkolatokkal találkozhatunk majd. Ez a különleges anyag újrahasznosított ipari műanyagokból, ruhaipari szövethulladékokból, valamint elhasználódott, illetve a tengerekből kiemelt, beszakadt halászhálókból készül.

A divatban már ismerik az ECONYL ® nejlonanyagot

A szintetikus szövetek iparának egyik globális vezető szereplője, az Aquafil által gyártott, visszanyert ECONYL® nejlonanyagot már eddig is nagy sikerrel használták high-end divat-, sportruházati és luxusóra-márkák. Kézitáskát, hátizsákot, úszóruhát és óraszíjat készítettek a különleges anyagból. Az Aquafil a világ minden részéből gyűjti össze a műanyag hulladékot – egyetlen év leforgása alatt a vállalat akár 40,000 tonna hulladékot hasznosít újra. Minden 10 ezer tonnányi ECONYL® nyersanyag előállításával 70,000 hordó nyersolaj takarítható meg, illetve 65,100 tonnával csökkenthető az iparág szén-dioxid kibocsátása. Az ECONYL® nejlonból padlószőnyegek és szövetanyagok nyersanyaga készülhet.

Jaguar land rover Velar interior kvadrat
Kvadrat anyag – kiváló minőség az utasérben is

Tartós, prémium, emellett környezettudatos

Ebből a fonalból készülnek majd jövőbeli Jaguar és Land Rover gépkocsik padlószőnyegei. A prémium, tartós anyagminőség megmarad, de az anyagok már környezettudatosak, fenntarthatók. A Land Rover jelenleg prémium Eucalyptus szövet opciót kínál a Range Rover Evoque modellhez, míg az Evoque és Range Rover, valamint a tisztán elektromos Jaguar I-PACE egyaránt elérhető a kiváló minőségű Kvadrat anyaggal. Ez tartós gyapjúszálakat vegyít újrahasznosított műanyagból készített szintetikus nyersbőr anyaggal. Egy autóra elegendő Kvadrat kárpitanyaghoz 53 műanyag palacknak megfelelő újrahasznosított plasztikot dolgoznak fel.