A motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményével – amely 7 kilowattal / 10 lóerővel szárnyalja túl a BMW M5 Competition maximális teljesítményét – a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. Hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény – ezt tudja az különkiadás, amelyet BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.
A versenyautók emlékét őrzi a BMW M5 CS
A vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben tud elhelyezkedni. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. A legendás GT versenyautók emlékét őrzi az első fényszórók „L” alakú menetfénye – tompított fénynél, távolsági fénynél és üdvözlőfénynél a fehér helyett sárgán világítanak.
Goldbronze árnyalatú kiegészítők, szénszála elemek
Első ránézésre a BMW M5 CS különkiadást exkluzív, Goldbronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból, illetve szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemek különböztetik meg a BMW M5 Competition modelltől. A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Goldbronze árnyalatban ragyognak. Ahogyan a 20” méretű, Y-küllődizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák is. A küszöbökben világító „M5 CS” embléma látható.
A különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek. Az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból készült. Emiatt a BMW M5 Competition modellhez viszonyítva a limitált szériás BMW hozzávetőlegesen 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeggel rendelkezik. A sport kipufogórendszer rozsdamentes acélból készült végei rendkívül meghatározóak.
A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett két exkluzív matt fényezés is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.
A következő oldalon megmutatjuk az utastér sportos részleteit!
Sportos részletek a BMW M5 CS utasterében
Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. ABMW M divízió trikolor árnyalata előtt a biztonsági övek vörös és kék kontraszt-varrásai, az „M5” logóval ellátott BMW M szőnyegek szegélyei és a világító „M5 CS” emblémával rajzolt küszöbök tisztelegnek.
Versenyautós agilitás a legmagasabb szinten
Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális verseny-gumiabroncsok gondoskodnak a BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről. Az autó alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. Utóbbiak amellett, hogy a hosszabbra nyúló utazások során – különösképpen a nagysebességű autópálya-szakaszokon – tovább fokozzák az utazás kényelmét, az egyes kerekek terhelés-ingadozását is csökkentik. A 20” méretű, kovácsolt, Goldbronze árnyalatú, Y-küllődizájnú BMW M keréktárcsákon már alapfelszereltségként Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsok feszülnek.
Az alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. Az M Carbon kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a BMW M5 Competition BMW M fékrendszere. Jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantál.
A következő oldalon eláruljuk, mennyibe kerül a limitált szériás BMW!
Egyedülálló teljesítmény
A motorsport élvonalából származó, nyolchengeres erőforrást kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták a mérnökök. A nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A különkiadásnak mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet. Végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.
A BMW M5 CS érkezését intenzív hangorkán jelzi
A BMW M5 CS sport kipufogórendszere BMW M-hangorkánt ígér. A kettős csövezésű, szelepvezérléssel szerelt rendszert úgy tervezték meg a mérnökök, hogy erősítse a V8-as benzinmotor morajlását és úgy kínáljon sportosabb, tisztább hangzást, hogy közben a hétköznapokban is használható marad. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sport kipufogórendszer erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő.
A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180 400 euró indulóártól.
Ha rajongója vagy az M-családnak, ajánljuk figyelmedbe az autómániások kedvenc modelljéről, a BMW M1-ről szóló írásunkat.