autó bikázás
A fordított polaritással bikázott autónál komoly és drágán javítható hibák következhetnek be

Kezdjük egy rejtvénnyel. Mit jelentenek az alábbiak? 1. indítandó akkumulátor pozitív; 2. indító akkumulátor pozitív; 3. indító negatív; 4. indítandó negatív. A helyes válasz: ebben a sorrendben kell csatlakoztatni a két akkumulátort, ha egy fagyos reggelen nem indul az autó. Ez lenne tehát a bikázás! Ezt se hagyd ki: Téli gumi, követési távolság: tippek a biztonságos téli vezetéshez

Így bikázd be az autót!

Akármilyen furcsa, a tél első hideg reggelein az assistance szolgáltatások jelentős hányadát teszik ki a sztrájkoló autók indítása. Ilyenkor azt javasolják, hogy menjenek be a márkaszervizbe, mert egy akku töltőáram ellenőrzése csak a márkaszervizben lehetséges. Másrészt a teljesen lemerült akkut alaposan fel kell tölteni, és ahhoz nem elég, ha csak rövid utat tesznek meg vele. Úgyhogy a megoldás a szerviz, vagy fél napnyi utazás egy távoli rokonhoz – mondja Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője. És íme, a folyamat!

  1. A bikázás első lépése: kell egy indító akkumulátor. Ez lehet egy különálló, feltöltött akku, de – ami a gyakoribb – egy másik autó akkumulátorja is. Arra azonban feltétlenül ügyeljünk, hogy az indító egység hasonló kapacitású legyen, mint az, amelyik lemerült. Kizárt ugyanis, hogy egy teljesen üres 90 amperórás akkumulátort, egy 35 amperórásról be lehessen indítani.
  2. Másodszor szükségünk lesz egy jó minőségű indító kábelre. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy olcsó, gyenge kis csipeszekkel felszerelt drótokat vesznek, ezek azonban nem vezetik át a nagy áramerősséget a bikázás során, hiszen egy akkumulátor indítóárama többszáz amper. Minél vékonyabb a vezeték, annál kisebb áramerősség mehet át rajta.
  3. Harmadszor úgy kell felcsíptetni a kábeleket, hogy a polaritás azonos legyen, a fent már ismertetett sorrendben.

Válint Péter hangsúlyozza, hogy a fordított polaritással bikázott autónál komoly és drágán javítható hibák következhetnek be, és kéri, senki se hajoljon az akku fölé bikázáskor, mert ha zárlatos, szikrázó meglepetéseket okozhat. Tipp: Kutatás: a magyar sofőrök 69 százaléka szegte már meg a KRESZ-t

A következő oldalon megtudhatod, hogy mitől tud lemerülni egy akku és mik azok a bikázási pontok. Lapozz!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2