közlekedésbiztonság női vezető türelmetlen dudál vezetés közben
(Fotó: Freepik/Diana Grytsku)

Egy, a magyar autós társadalom közlekedési szokásait vizsgáló novemberi, nem reprezentatív Allianz kutatás szerint mindössze a válaszadók közel harmada állítja, hogy soha nem sértett közlekedési szabályt. A felmérésben résztvevők több mint felével pedig történt már közúti baleset. De nem csak a közlekedési szabályokat, az élet más területeire vonatkozó hivatalos előírásokat is előszeretettel szegi meg a magyarok fele. Elképesztő eredmények születtek, mutatjuk! Ezt se hagyd ki: Csak semmi pánik: erre számíts, ha megállít a rendőr

Nem tartjuk be, ha nem érezzük életszerűnek

A kutatásban megkérdezett autóvezetők 64 százaléka azt mondja, azért sérti meg a közlekedés szabályait, mert ezeket nem mindig érzi egyértelműnek vagy életszerűnek. 13 százalékuk véli úgy, hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy büntetéseket, bírságokat szabhassanak ki azokra hivatkozva és valójában nincs is biztonsághoz kötődő funkciójuk. Az Allianz kutatása alapján 8 százalék pedig úgy érzi, hogy ők annyira odafigyelnek vezetés közben, hogy nem kell betartaniuk bizonyos szabályokat.

A felmérésben részt vevők 7 százaléka azt vallja, kellően ismeri a KRESZ-t ahhoz, hogy szabadon eldönthesse, mikor kell betartania, vagy megszegnie az előírásokat vezetés közben. A válaszadó autóvezetők 4 százaléka “lesz, ami lesz” alapon gondolkodik. 3 százalékuk megfelelően tapasztalt és rutinos sofőrnek tartja magát ahhoz, hogy ne kelljen minden előírást figyelembe vennie. Sőt, 1 százalék úgy érzi, hogy autója az átlagosnál biztonságosabb, ezért nem kell betartania a szabályokat.

Az Ipsos 11 európai országban végzett, a volán mögött ülő európaiak viselkedéséről és gondolkozásáról szóló reprezentatív kutatása nagyon hasonló eredményt hozott, mint az Allianz kutatása. Tehát nem magyar sajátosság a közlekedési előírások ilyen mértékű áthágása.

Kattints tovább és kiderül, hogyan viselkedünk egy baleset során, de szó lesz a kárigény lehetőségekről is.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2
3