Mitől merült le az akku?

A bikázásra akkor van szükség, ha a jármű indító akkumulátora lemerül. Ez nemcsak az akkumulátor kora miatt következhet be, hanem amiatt is, ha egy fogyasztót bekapcsolva hagynak. Az újabb modelleknél az is gondot, vagyis akkumulátor-lemerülést okozhat, ha a gyújtáskulcsot benne hagyják az autóban. Ilyenkor a kulccsal kommunikál az autó agya, és bizonyos egységek „ébren” maradnak, folyamatosan terhelve az akkumulátort. Ilyenkor ugyanis a vezérlőegység úgy véli, hogy bármelyik pillanatban újra menni kell, tehát készenlétben marad az autó, hogy minél hamarabb minden rendszer működőképes legyen, függetlenül attól, hogy még gyújtást se adtunk rá.

De az is előfordult már, hogy valaki a start-stop rendszerrel állt meg a garázsában, és elfelejtette levenni a gyújtást, ami ugyancsak az akkumulátor terheléséhez vezetett. Mindez azonban nem okoz gondot, ha mindennap használják az autót, hiszen az éjszakai készenlét okozta fogyasztást nappal simán pótolja a rendszer. Ez is érdekelhet: Befagyott zár, jeges szélvédő: 6 tipp téli reggelekre

bebikázás
Bikázási pontokat keressünk, vagy régebbi modelleknél a megszokott akku sarukat

Mik azok a bikázási pontok?

Az új modelleknél a bikázó kábelt már nem az akkumulátor sarukra kell csatlakozni, hanem vannak úgynevezett bikázási pontok, amelyek helyét a kezelési útmutatóban találjuk. Ezek helyét különösen azért érdemes tudni, mert ha az akkumulátor a csomagtartóban lapul a pótkerék alatt, (mint az Audi A6, A8 esetén) a csomagtérajtó pedig elektromos zárral nyitható, nem is lehet hozzáférni, amíg nem kap áramot az akkumulátor. Ilyen autóknál a motortérben van egy pozitív és egy negatív pólusú indítási pont, amire rá lehet csatlakoztatni az indító kábelt.

Forrás: DasBlog

Ezeket a cikkeket is ajánljuk:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2