A Hyundai név két koreai szó összetételéből ered (Hyun és Dai), és azt jeneti, hogy „modern idők”. Nem meglepő hát, hogy a márka számos olyan modellel állt elő mostanában, amely az innovációt és a jövőt testesíti meg. A modern technológia mellett azonban ugyanilyen hangsúlyt fektettek a tervezők a járművek biztonságára, kényelmére és persze elérhetőségére. Mutatjuk a Hyundai modellek legújabb verzióit, amelyek közül néhányat már mi is kipróbáltunk.
1. Hyundai Tucson plug-in-hibrid: 50 km emisszió-mentesen
A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid nagyteljesítményű rendszer alapját a harmadik generációs 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja. Ehhez társul a 66,9 kW teljesítményű, 304 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor, valamint a 13,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor. A kombinált csúcsteljesítménye 265 LE, a maximális rendszernyomaték 350 Nm. Az új Tucson plug-in-hibrid mindezek mellett 50 kilométer megtételére képes emisszió-mentesen.
A bőséges helykínálattal rendelkező szabadidőjármű ráadásul otthoni töltőboxról és nyilvános töltőállomásról isölthető. Fejlett vezetőtámogató rendszerei, és aktív biztonsági csomagja révén a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb autónak számít. Nem is csoda, hiszen a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a veszélyre, illetve szükség esetén fékez is. Érdemes megemlíteni még, hogy az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan szabályozza a lengéscsillapítók működését. Ezzel is biztosítva a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket. Napi cuki: Kóbor kutyából lett egy Hyundai-szalon legjobb dolgozója, aki a Tuscon nevet kapta
2. Hyundai Santa Fe: benzines, dízel, hibrid és plug-in hibrid változatban
Az új, ultramodern hibrid és plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető Santa Fe amennyire robosztus, annyira kecses is. A motoros mozgatású csomagtérajtó, a szinte limuzinumi helykínálat igazi prémiumkategóriás szabadidőjárművé varázsolja a Santa Fe-t. A körkörös kamerarendszerről már nem is beszélve.
Az új modell 230 lóerős rendszerteljesítményű hibrid változatát az új 1,6 literes T-GDi Smartstream belső égésű erőforrás, és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotor kettőse hajtja. A Sante Fe modell emellett 2,2 literes, dízelmotorral is elérhető. Az új modell tulajdonosa a körülményekhez vagy hangulatához illő üzemmódot is megválaszthatja. Ha pedig még ez sem lenne elég, akkor ott van az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer, amely leparkolja helyetted az autót. A biztonság szerelmeseit pedi az a hat légzsák fogja elvarázsolni, amely a Hyundai modellek esetében a Sante Fe-ben található meg elsőként.
3. Hyundai Bayon: egy kényelmes városi crossover
Az új Hyundai Bayon amilyen kicsinek tűnik kívülről, éppen olyan tágas belülről. A kecses városi crossover emelt ülés pozíciójával kiemelkedő vezetési élményt nyújt. Ráadásul a szegmens kiemelkedő tárolóhelyével, a 411 literes csomagtartóval és intelligens csomagtértakaró rolóval is a Bayon büszkélkedhet.
A vadonatúj modell a márka többi szabadidőjárművéhez hasonlóan biztonságos és robusztus konstrukció, és ennek megfelelően a legmagasabb szintű utasvédelmet nyújtja. Emellett a Bayon kiemelkedően takarékos és rendkívül kedvező CO2-kibocsátással rendelkezik. A méretcsökkentett T-GDi közvetlen befecskendezéses turbómotor ugyanis optimális hatásfokot nyújt. A Hyundai különleges 48 voltos mild hibrid technológiájával (48V) és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedhetünk. A motorkínált csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos mild hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ezt követi az 1.0 T-GDi benzinmotor, és az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor.
4. Hyundai Nexo: hidrogénhajtás 666 km hatótávval
A vadonatúj Nexo letisztult, nyugalmat sugárzó formatervét a természet ihlette. Ami nem csoda, hiszen az új modell a márka ökojármű-flottájának technológiai zászlóshajója. Míg külsejében puritán, addig belsejében látványos. A Nexo ugyanis két nagyméretű LCD képernyővel felszerelt, széles műszerfallal, valamint motoros mozgatású csomagtérajtóval rendelkezik. A letisztult, minimalista kialakításhoz hozzájárulnak az autó belső felületeinek előállításánál felhasznált, UL (Underwriters Laboratories) tanúsítvánnyal rendelkező bioanyagok. Az üléseknél vegán bőrt és textil szegélyeket alkalmaztak, a tetőkárpit és a padlószőnyegek cukornád alapú ökorostokból készültek, míg a középkonzolt környezetbarát festékkel kezelték.
A NEXO a jelenleg kapható hidrogén üzemanyagcellás járművek közül a legjobb helykínálattal büszkélkedhet. Legnagyobb teljesítmény 120 kW/ 163 LE, maximális forgatónyomatéka 395 Nm, végsebessége 179 km/óra. Ami még kifejezetten kiemelkedővé varázsolja a Nexo-t, az a legkiválóbb hatótávolság, amely 666 km. A Nexo mindemellett új, fejlett vezetőtámogató rendszerei (ADAS) autonóm mobilitási funkciókkal vértezik fel a Hyundait. Ezzel a lépéssel pedig a Hyundai modellek kiemelkedő típusa hatalmas lépést tett az önvezető technológiák piaci bevezetésére.
A következő oldalon mutatjuk a Hyundai modellek közül a mi kedvencünket, az i20N-t!
5. Hyundai i20N: kanyarbetyár és versenypálya király
A minden ízében sportosságot sugalló vadonatúj i20N látványával is magával ragad. A rajtzászló mintázatú hűtőrács, a 18 colos könnyűfém felnikkel ellátott sportabroncsok, és a WRC versenyautók ihlette tetőspoiler egyértelműen jelzi: megérkezett a pályák ura.
A belső térben található fejtámaszos sportülések, a nagyméretű digitális műszeregység pedig igazán élvezetes vezetési élményt nyújt. Az 1,6 literes GDI turbómotorral szerelt, 204 lóerős járműcsoda 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A rajtautomatikával pedig minden esetben magabiztosan gyorsíthatunk, hiszen a rendszer megakadályozza a hajtott kerekek megcsúszását. A hatfokozatú kéziváltó, valamint az üzemanyag porlasztásáról gondoskodó, 350 bar nyomáson dolgozó, nyomócsöves befecskendező rendszer jobb gázreakciókat és hatékonyabb keverékképzést biztosít.
Az új i20N amennyire sportos, annyira biztonságos is. A sávkövető rendszeren át, a ráfutásos balesetet megelőző asszisztencián túl, még holttéri ütközésre figyelmeztető segédrendszer is megtalálható benne. Az új i20 nem csupán egy sportautó, igazi kanyarbetyár és versenypálya király! Optimalizált aerodinamikai megoldásainak köszönhetően tapadása tökéletes, miközben maximálisan mérsékli a felhajtóerőt.
A fekete gyémántot idéző lámpatestei és a LED-es fényszórók ráadásul mindennél biztonságosabb látási viszonyokat eredményeznek. Külsejét összesen 7 féle karosszéria színnel varázsolhatjuk egyedivé. Az egyediséget pedig csak hangsúlyozza az összesen 5 féle üzemmódban elérhető vezetési típus. Az N gomb megnyomásával pedig egy pillanat előtt előhívhatjuk az előre beprogramozott egyéni beállításokat.
Fotók: © Hrotkó Bálint – Hyundai Magyarország
Érdekelnek további cikkek is a márkával kapcsolatban? Böngéssz korábbi anyagaink között: