Ma az Etyeki Kúria és borászat csodálatos lankái mellett nézhettük meg a vadonatúj Hyundai Instert, ami első ránézésre egy kis kei car érzetét kelti és joggal szerepel az A szegmensben, mégis egy szupertágas és remekül variálható beltérrel megálmodott guruló okosság, ami ráadásul tisztán elektromos.
Nem tudom eleget hangsúlyozni, hogy a távol keleten valami van a vízben vagy a levegőben, amitől egyre jobb autókat gyártanak. A tomboló SUV őrület kellős közepén üde színfolt egy apró kis kocsi, ami meghazudtolja a fizikát. Az Inster 97 és 115 lóerős verzióban, 42 kWh és 49 kWh-ás akkupakkal érkezik, maximális 370 km-es hatótávval és 150 km/h végsebességgel.
Legnagyobb erőssége egyértelműen a funkcionalitása, gyerekek, én még nem láttam ennyi helyet egy ekkora kocsiban. Nem vicc. Jómagam egy igazi kétüléses sportkocsis lélek vagyok, ám a kisméretű autók mindig kapnak helyet a szívem egy kis csücskében, hiszen a nagyvárosi élethez nem lehet jobbat választani mint egy kisautó, amiben van kellő kraft, de parkolni sem Mission Impossible.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A beltér hangulata olyan mint egy ázsiai minigarzoné, akárhová nézel tároló rekeszeket és praktikus megoldásokat találsz, ilyen például a két féle USB, a 12V-os és most figyeljetek, a 230V-os töltő csatlakozó, amely segítségével akár a laptopod, elektromos rollered is töltheted közvetlenül az autó akkupakkjáról. Minden ülés teljesen síkba dönthető, a hátsó sort pedig 16 cm tartományban mozgathatod előre és hátra. A teljes csomagtér 238 literről, akár 1050 literig is bővíthető, így egy két személyes kemping matracot, de egy SUP deszkát is könnyedén betehetünk az autóba.
Két 10,25”-os digitális kijelző dolgozik a sofőr szolgálatában, ami már önmagában is menő, de egy kis extra fiennes érdekében az Inster a díjnyertes Ioniq 5 pixel fényes, multifunkciós kormányát is megörökölte. Tovább tágítja a térérzetet a tető teljes hosszában elhelyezett panoráma tető, a csillagfigyelés teljes élményéhez pedig hozzájárul a 64 színben variálható beltér világítás.
Azt gondolom, hogy első ránézésre egy remek terméket kínál a Hyundai, ám nagyon várom a tesztidőszakot, mert a hatótávot és a fogyasztást nem volt ma lehetőségem úgy igazából megvizsgálni. Vezethetőség szempontjából csak dicsérni tudom, lendületes, könnyen manőverezhető és meglepően halk kis kocsiszekrény. Az ára sem borsos, legalábbis szerintem ezért a pénzért tényleg elég sok mindent kap a vásárló, 9.999.000 Ft-tól 11.999.000 forintig terjed a a paletta, amelyet természetesen tovább lehet extrázni, ezzel együtt pluszba költeni rá, de úgy gondolom, hogy nem igazán lenne mit bepipáljak a megrendelő lapon, hiszen ami kell, és még több is, benne van már a gyári csomagokban. A kínálat csúcsán az Inster Cross áll majd, de ahhoz sajnos ma még nem volt szerencsénk.
Izgatottan várom a folytatást, addig is kattints a linkre és nézd meg rövid videós bemutatónkat amit készítettünk! 🙂