Kezdőlap Style&Trend Beauty Újabb szépségmárka lépett a fenntarthatóság útjára

Újabb szépségmárka lépett a fenntarthatóság útjára

Az állatkísérletmentesség mellett arra is figyelnek, hogy mellőzzék a műanyagokat a gyártás során; fotó: Freepik

Az Eucerin vezérelve, hogy minél kisebb hatást gyakoroljon a környezetre, s ezzel párhuzamosan növelje társadalmi felelősségvállalását. A fenntartható szépségmárka védi az embereket, állatokat és a környezete: a nyersanyagok beszerzésétől kezdve az alkalmazottak egészségén és biztonságán át, a fogyasztók hosszútávú érdekein keresztül, egészen a környezet iránt vállalt felelősségig terjed a vállalásuk.

Nem végeznek állatkísérleteket

A márka a kozmetikai termékek és azok összetevőinek gyártása során sem végeznek állatkísérleteket, és beszállítóiktól is ezt követelik meg. A legtöbb országban ez könnyedén megvalósítható – az Európai Unió területén már 2004 óta illegálisak az állatkísérletek. A vállalat az alternatív tesztelési módszerek egyik úttörője és globális éllovasa, a cél pedig nem más, mint az állatkísérletek beszüntetése egyszer és mindörökre.

Határozott nem a mikroműanyagra

Napjaink egyik legsúlyosabb környezetvédelmi problémája a vizeinket érintő műanyagszennyezés. A tengerek műanyag-szennyezettsége mellett a kozmetikai és bőrápolási termékekben előforduló mikroműanyagok szintén komoly problémát jelenthetnek. A mikroműanyagok nagyon kicsi, szilárd műanyag részecskék, amelyek biológiailag nem lebonthatóak. A mikroműanyagnak számító nejlont gyakran használják kozmetikai és testápolási készítményekben, hiszen ez adja a krémek sima érzetét használatkor. Az Eucerin 2015 óta nem használ mikroműanyagot az új fejlesztések során.

A márka aktívan dolgozik azon, hogy 2020 végére az összes terméke nejlonmentes legyen; fotó: Freepik/jcomp

Fenntartható kozmetikumok pálmaolaj nélkül

Egyre köztudottabbá válik, hogy a pálmaolaj előállítása milyen környezeti károkkal jár: ilyen például az erdőirtás. Az Eucerin és a Beiersdorf vállalat közvetlenül nem használ pálmaolajat a készítmények gyártása során, ugyanakkor – mint ahogy az a kozmetikai iparban megszokott – olyan adalékokat alkalmaznak (mint az emulgálószerek és a felületaktív anyagok), amelyek számos termék esetében elengedhetetlenek. Ezeket általában olyan ásványi vagy növényi olajok segítségével állítják elő, mint a kókusz-, a repce-, vagy akár a pálma- és a pálmamag-olaj. A környezetvédelem érdekében a márka szorosan együttműködik a beszállítóival, hogy segítse a fenntartható pálmaolaj termelés kifejlesztését. Emellett tagja a „Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalnak” (RSPO), és része a „Fenntartható Pálmaolaj Fórumnak” (FONAP) is.

Ha fontos számodra a bolygónk és a környezetvédelem, akkor az Eucerin mellett ez a négy fenntartható szépségmárka neked való!