Teszten a Mercedes-Benz CLA 220 4MATIC Coupe

A Mercedes-Benz CLA kikéri magának, hogy Baby Benz-ként emlegessék. Ennek a modellnek, pláne ezzel a motorral komoly nagy autós erényei vannak a könnyen parkolható méretei mellett. De lássuk milyen vele az élet…

Formák

Kék, nagyon szép kék. Bármi is a hivatalos neve ennek a színnek, szavak nem tudják kellően kifejezni ahogy csillog… Mint a hűtőmaszkba integrált csillag emblémák… Nem mintha csak a szín dobná fel ezt autót: elegáns kupé forma, még a klasszikus-sportos autógyártás lassan kőbe véshető szobra. Arányos, izgalmas, tele vagány apró részlettel. Ezzel az autóval elegáns belépőt szerzünk a luxus világába.

Belbecs

A keret nélküli ajtók fokozzák a sportos hangulatot. A belső színösszeállítás pazar: a különleges barna tónus feldobja, otthonossá varázsolja az utasteret. Az anyagok finom tapintásúak, az ajtókra is jutott a minőségi, alcantara jellegű puha kárpitból. Beszállva pont olyan passzentos mint egy slim fit ruha, kényelmes, de azért a külső sportos domborulatai  ily módon belül is visszaköszönnek. Hátul is elegendő a hely, de a magasabb embereknek itt azért kissé szűkös lehet a tér. A csomagtartó ugyanakkor szép nagy (440 liter), bár a limuzin forma megnehezíti a pakolhatóságát. Aki sok cuccal jár, netán kisbiciklit, babakocsit kell bepréselnie a csomagtérbe, annak érdemesebb a szintén csodálatosan formás CLA shooting brake (sportos kombi) változatot választania a Mercedes-Benz kínálatából.

Pihe-puha nappali
Pihe-puha nappali
Hátul is kényelmes
Hátul is kényelmes

Milyen sofőrként?

Ahogy beülök rögtön feltűnik előttem a gyönyörűen kidolgozott kormány: jó érzés megfogni, tekerni, kívánja az ember újra és újra. Teljesen digitális a középkonzol, ugyanakkor a légkondi rendes saját gombokat kapott. Ez azért előnyös és elsősorban biztonságos, mert nem kell menet közben a digitális menükben kutakodni egy-egy funkció után. A saját navigáció kiterjesztett valóságot is tud: a kijelzőre vetíti amit épp magam előtt látok és nyilacskát rajzol oda, ahol be kell kanyarodnom. Így elég rápillantani és egy térkép nézetben „sokesélyes” letérő halmaz közül megmutatja pontosan melyik ami nekem való. Okos megoldás!

nappali
nappali
Hey Mercedes
Hey Mercedes

A rendszer vezérlése könnyen megszokható, ráadásul a „Hey Mercedes” hívószóra személyi asszisztensünk rögtön felébred és szóbeli kérésre is le-fel mozgatja az ablakot vagy éppen ráadja a fűtést, így gombokat már nem is szükséges nyomogatni. Ha arra kérjük, hogy meséljen viccet, akkor viszont csak annyit mond: „engem német mérnökök terveztek…”  Nem viccelnek a német mérnökök akkor sem, amikor „belsőépítészeti” szemmel sem elhanyagolható fény harmóniát teremtenek az utastérben. A belső világítótest kristálycsillárt idéző igényességgel kidolgozott. A hangulatvilágítás a színterápia összes árnyalatát tudja, ráadásul éjszaka sem zavar be a kilátásba.

kristály csillárka
kristály csillárka

A zenei élmény kiváló, de ha a kákán is csomót szeretnék keresni, talán a zeneszámok váltásához kicsit kényelmetlen megoldás „simítani” jobbra és balra az adott gombot. Ha véletlenül nem figyelek oda (vagy a kormány elfordul) simán átsimogatom egy másik funkcióba az egész rendszert és aztán „örökre” a kiválasztott zeneszámot hallgathatom, míg vissza nem kavarodok a „zene-lapozós” menübe. Kis gyakorlással azért biztosan megszokható.

Na menjünk egy kört!

Indítás után hamar rájövünk, hogy igazi komoly 2 literes benzines nagy motor ébredt fel előttünk és 9 sebességes automata váltóval meglehetősen vehemens gyorsításra képes. 190 lóerő már igazán jó társ egy hosszabb úton is, meg sem kottyan neki az emelkedő vagy egy kigyorsítás. A futómű és az AMG felnik szintén közúton mutatják meg igazi jóságukat, városban kicsit keménynek éreztem.

Jó nagy kört mentünk

Egy esős éjjel, amikor a gyermek közölte, hogy ő mégsem szeretne vidéken éjszakázni a nagymamánál, gyorsan szerettünk volna hazaérni vele. Szakadó esőben autópálya tempónál tapasztaltam igazán mennyire stabil, rezzenéstelen és csendes az autó. Kislányunkat hamar édes álomba ringatta. Jöhetett elénk kanyar, vízátfolyás vagy vaksötét: a Mercedes-Benz CLA nagyautó módjára viselkedett minden helyzetben. A fényszórók a vártnál is fényesebben világították be a terepet, a vezetési segédletek pedig finoman összehangolva támogatták fáradt elmémet…

segédletek garmada
segédletek garmada

Fogyasztás és bűvös számok

A fogyasztás pályatempó mellett 7 liter körül alakult, ami minden várakozásomat felülmúlta. Igaz, városban „ovimenetben” azért 10-12 litert is legurított 100 kilométerenként. Városi használathoz kisebb benzines vagy plug-in hybrid verziót választanék belőle, de a nagy utazók dízel motorral is kérhetik a Kecskeméten gyártott büszkeségünket, ami felnőtt a feladathoz: nem Baby már és nem Mercike, hanem Mercedes a javából!

És akkor a bűvös számok: 14.931.999 Ft a belépő listaár jelenleg a Mercedes-Benz CLA klubba. A tesztelt modell színültig extrázva AMG csomaggal, négykerék meghajtással és 2 literes 190 lóerős benzinmotorral 24.582.920 Ft-ba kerül.