Az Év Magyar Autója díjat idén alapították, amelynek keretében négy különböző kategóriában lehetett nevezni a kocsikat június 30-ig. A díj logóját pedig Varga-Lelkes Annamária grafikus készítette, akivel a pályázatról, autókról, versenyzésről, Forma1-ről beszélgettünk.
Lendület és zöld személet az ÉV Magyar Autója logóban
A logótervezési pályázatot februárban írták ki, amelyre a férje hívta fel Annamária figyelmét. „Arra kellett figyelnem, hogy az előírt kívánalmaknak maximálisan megfeleljen a logó, de közben a saját tervezői világomat is szerettem volna megjeleníteni. Így később is büszkén tudom vállalni az alkotásomat.”
Annamária nem először tervez logót. Korábban már a biatorbágyi könyvtárnak is megrajzolta az emblémáját, készített borhoz címkét, pincészetnek cégért, s más élelmiszeripari jelképek tervezésével is foglalkozott már. Bár a munkái nagy részét nem a logótervezés teszi ki, hanem a reklámgrafika, illetve plakátokat készít szabadúszóként, izgalmasnak találta a feladatot. „Négy alkotást küldtem be, amelyek közül kettő jelentősen eltért, kettő pedig hasonlított egymáshoz. Az áramvonalas autóforma lendületet sugároz, ami egyben a korszerűséget sugallja. A virágmotívum arra utal, hogy ez egy környezetbarát, zöld autó. A magyar virág motívummal pedig igyekeztem hangsúlyozni a magyar vonatkozást.”
Forma 1-es autónak is tartott START-táblát
Annamária különösen vonzódik az autókhoz. „Édesapám ipari formatervezőként nagyon szerette a gépeket és az autókat, és valahogy ez rám ragadt. Fiatalabb koromban rallyversenyre is jártam baráti társasággal. Igaz, hogy csak nézőként, de rendkívül izgalmasnak találtam a versenyek hangulatát, a tuningolt autók hangját, kinézetét. Egyszer pedig a Hungaroringen én tartottam az olasz Alessandro Nannini Ford V8-asa előtt a START-táblát. Nem gondoltam, hogy ez összejöhet, amikor 1990 nyarán, a Balaton partján sütkérezve az egyik barátom megkérdezte, hogy volna-e kedvem hozzá. Neki meggyőződése volt, hogy lenne esélyem, hogy beválasszanak a lányok közé, és igaza lett. Fantasztikus érzés volt, ahogy a hátam mögé állt az autó: a hangok, a látvány, az adrenalin szinte leírhatatlan.”
Francia szerelem
Annamária most egy családi autót vezet, egy Citroën Xsara Picassot. Korábban egy 306-os Peugeot-ja volt, amelyet a lánya örökölt meg tőle. „Szeretem a régebbi autókat, mert ott még tudom, hogy mi van a motorháztető alatt. Édesapámnak gyakran segítettem az autószerelésben, és némi tudásra én is szert tettem mellette. Számomra meghatározó volt az első autóm: a kis Peugeot-om rendkívül megbízható, hűséges társam volt. Ma már több mint húsz éves, és jóformán semmi baja. Talán ezért döntöttem most is egy francia gyártmány mellett.”
Bár Annamária odáig van a francia kocsikért, sokan ódzkodnak tőlük. Pedig mi is szeretjük őket, nemrég például egy Peugeot 508 SW-t próbáltunk ki, ami levett minket a lábunkról. Persze lehet, hogy ebben a gyönyörű piros színe is közrejátszott. Tudtátok egyébként, hogy megvan arra is a pszichológiai magyarázat, hogy miért szeretjük a piros autókat? Ennek mi is utánanéztünk.