Kezdőlap Autók DMB Kisokos Eláruljuk, mennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál

Eláruljuk, mennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál

Akár 28 százalékkal nőhet a fogyasztás, ha két kerékpár van a tetőn; fotó: Das Blog

Környezetváltozás a hosszú hétvégén? Nyaralás? Hát persze, hogy szükség lenne a kerékpárra, csakhogy valahogy el is kell juttatni oda. A kerékpárral ugyanis gyakran az a baj, hogy nem ott van, ahol használni akarjuk. Ez pedig pénzbe kerül, de nem mindegy, hogy mennyibe. Nézzük, mennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál!

Tetőre a bringával?

Mivel viszonylag kevesen szeretik teljesen szétszedni a bringákat, hogy a kocsiban elférjenek a család mellett, marad a tetőre, vagy az autó hátuljára szerelhető megoldás. A hosszú útra indulók általában az előbbit szeretik, mert sokkal stabilabban rögzíthetők a kerékpárok, bár nem mindenki kedveli azt a mutatványt, amikor egy SUV tetőcsomagtartójára kell felemelni a kerékpárokat. Igaz, ebben az esetben nem fordulhat elő, hogy a szerkezet nyomot hagy a karosszérián, mint az autó hátuljára függeszthető kerékpártartóknál megtörténhet. A biciklik tetőn való szállításának ugyanakkor két hátránya is van.

Egyrészt a kocsi vezetőjének nem szabad elfelejtenie, mi van a feje fölött. Nemcsak az oldalszél-érzékenység miatt, hanem azért is, mert előfordult már, hogy a feledékeny autós behajtott egy parkolóházba, a következő percben pedig már szedhette is össze a bringa maradványait.

Bringa az autó tetején: tényleg jó megoldás?; fotó: Das Blog

Másrészt a tetőcsomagtartó jelentősen megnöveli az autó fogyasztását, és az is kiderült, hogy mennyivel nőhet ez a fogyasztás kerékpárszállításnál. A Consumer Reports megmérte a különbséget a két változat között. Az senkit se döbbentsen meg, hogy a mérés szerint egy szedán fogyasztása 28 százalékkal nőhet, ha két kerékpár van a tetején, míg egy SUV esetén csak 19 százalékról beszélhetünk. Ennek az az oka, hogy egy szedán légellenállása alapból sokkal kisebb, mint a SUV-é, így a légellenállás növekedésének jelentősebb lesz a fogyasztásra gyakorolt hatása. Ugyanez érvényesült, amikor csupán az üres kerékpártartóval mérték a kétféle autótípus fogyasztását.

Ennyivel nőhet a fogyasztás kerékpárszállításnál

SUV

  • Biciklitartó a tetőn: Két bicajjal 19%; bicaj nélkül 5%
  • Biciklitartó hátul: Két bicajjal 12%; bicaj nélkül 2%

Szedán

  • Biciklitartó a tetőn: Két bicajjal 28%; bicaj nélkül 11%
  • Biciklitartó hátul: Két bicajjal 25%; bicaj nélkül 3%

A fogyasztást talán nem befolyásolja túlságosan, de a bicikliszállítás mellett az ebek szállításának is vannak fontos szabályai, amelyeket ebben a cikkben gyűjtöttünk össze,hogy kutyusodat maximális biztonságban tudhasd.

Forrás: Das Blog