Kezdőlap Autók Hírek Cristiano Ronaldo és a 3 milliárdos Bugatti Centodieci története

Cristiano Ronaldo és a 3 milliárdos Bugatti Centodieci története

(Fotó: Bugatti)

2021-ben érkezik a Bugatti Centodieci, vagyis a Bugatti 110, amely a francia, olasz és német gyökerekkel rendelkező márka 110. évfordulóját hivatott ünnepelni. A Bugatti tavaly augusztusban mutatta be először a legújabb limitált kiadású hiperautójának szánt Centodiecit, amelyet egy korábbi modell, az 1991-es Bugatti EB110 ihletett. Ha tovább olvasol, megismerheted a két autó történetét, valamint a Cristiano Ronaldo kapcsolódását is.

A Bugatti újjáéledése és a Centodieci

Talán meglepő, de a Bugatti, ahogy azt ma ismerjük, csupán 1998-tól létezik. Az eredeti márka, a Bugatti Automobili autógyártással foglalkozó részlege a második világháború kitörése, valamint a Bugattik halálát követően megszűnt létezni, a cégből csupán a repülőgépalkatrész-gyártással foglalkozó részleg maradt fent. Hosszú évtizedek teltek el, míg végül 1987-ben az olasz vállalkozó, Romano Artioli megszerezte a Bugatti védjegyet és megalapította a rövid életű Bugatti Automobili SpA nevű céget.

A régi-új márka, valamint az új vezetőség égisze alatt az egyik első egyedi tervezésű autó az EB110 volt. Az Ettore Bugatti születésének 110. évfordulóján bemutatott autót végül négy évig, 1994-ig gyártották. Artioli vezetése végül 1998-ig tartott, amikor a Volkswagen csoport felvásárolta a céget, és megszületett a ma ismert Bugatti. Kezdetben csupán tanulmányautókat gyártottak, míg végül 2005-ben bemutatták a szuperautók királyát, a Veyront, amit 2016-ban a Chrion követett.

A jövőre érkező Bugatti Centodieci a Chiron alapjaira fog épülni, de a dizájnja teljesen egyedi lesz, habár a már fent említett ’91-es EB110 egyes stílusjegyei megjelennek majd rajta. A teljesítményt illetően a Centodieci erősebb lesz, mint az előd. Az autót egy 8 literes, négy turbófeltöltővel megtámogatott W16-os motor hajtja, amely nem kevesebb, mint 1600 lóerős teljesítménnyel bír, 97 lóval többet, mint a Chiron. Az új modell 2,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, csúcssebessége pedig 380 km/h lesz.

A következő oldalon megtudhatod, hogyan jön Cristiano Ronaldo a képbe.

A Bugatti dönti el, ki veheti meg az új luxusautót

Mivel a Bugatti Centodieci még gyártás alatt áll, addig a képen látható Bugatti Chiron mellett pózoló Cristiano Ronaldóval kell beérnünk (Fotó: @cristiano/Instagram)

Cristiano Ronaldo köztudottan megszállottja a jobbnál jobb, egyedi és méregdrága autóknak. Így hát érthető, hogy a focista kapva kapott az alkalmon, hogy beszerezzen egy olyan különleges darabot, mint amilyen a Bugatti Centodieci. Ez azonban, ahogy az várható, csak szuperlimitált kiadásban, mindössze 10 darab kerül majd a piacra. Hogy kik lesznek a szerencsés tulajdonosok, azt állítólag a Bugattinál döntik el. Néhány hónapja olasz szaklapok már arról cikkeztek, hogy az egyik vevő a portugál sztárfocista lesz, aki természetesen ezt nem kommentálta. Bennfentesek szerint azonban mostanra ez már szinte biztosra vehető. Sőt már az is tudvalevő, hogy Ronaldo fekete-fehér kivitelben rendelte meg a méregdrága luxus sportautót.

A világ egyik legdrágább autója

Persze, Cristiano Ronaldo jó eséllyel pályázott az egyik Centodiecire, hiszen már törzsvásárlónak számít a Bugattinál, tekintve, hogy egy Veyron, valamint egy Chiron is a tulajdonában van, sok más luxusautó mellett. A Bugatti Centodieci jelenleg a világ egyik legdrágább autója: az árat 8 millió dollárban, vagyis közel 3 milliárd forintban állapították meg. Rondaldónak és a kilenc másik leendő tulajdonosnak azonban 2021-ig kell várniuk míg az új szerzeményük leszállításra kerül.

A Bugatti Centodieci egyébként sorban a második autókülönlegesség, amit bejelentettek a 110. évforduló apropóján. Az elsőről mi is beszámoltunk: az a bizonyos Bugatti Baby II, amelyet Ettore Bugatti saját fiának készített miniautója, a Baby, valamint a legendás Bugatti sportautó a Type 35 ihletett.

És ha már szuperlimitált luxus hiperautók, nem tehetjük meg, hogy nem említjük meg azt a Lamborghini Essenzát, amely annyira kimaxolja a hiperautó fogalmát, hogy igazából nem is engedélyezett közúti használatra. Ebből a cikkünkből megtudhatod, mit talált ki az olasz autógyártó a leendő tulajdonosoknak, akik azért néha-néha mégis szeretnék vezetni a 600 milliós sportautójukat.

Forrás: Motor Authority