Kezdőlap Autók Az én autóm Blaskó Nikihez tökéletesen passzol a BMW nagy fekete limuzinja, az új 745e

Blaskó Nikihez tökéletesen passzol a BMW nagy fekete limuzinja, az új 745e

Blaskó Niki, az ACG Reklámügynökség alapítójának mozgalmas az élete. A munka mellett a családja, a lovak, az edzések és díjugrató versenyek töltik ki mindennapjait, de nagyon szeret utazni, kirándulni, síelni és autót vezetni is. Most éppen a legújabb BMW 745e plug-in hibrid modellel járja az utakat.

Nem unalmas az életed, ahogy az autód sem.

Aki ismer, tudja, hogy bármit csinálok, azt a legkomolyabban veszem, igyekszem kihozni a maximumot mindenből. Mindig arra törekszem, hogy olyan környezet, olyan tárgyak vegyenek körül, amik gyönyörködtetnek, inspirálnak. Miért pont az autóm lenne kivétel? Az életem nagy részét benne töltöm.

Gyönyörű ez a BMW 745e! Miért éppen ezt a modellt választottad?

Több mint 15 éve járok BMW-el, ez a kedvenc autómárkám, sosem okozott csalódást. Tetszik a dizájnja, minden modell egyszerű, letisztult, korszerű, semmi sem sok rajtuk, jók az arányok mindenből. A sokak által kritizált hűtőrács, vesék is nekem inkább egy erős, modern, egyedi karaktert adnak az autónak, mintsem rontanák az összképet. Az évek során több modellt kipróbáltam, legutóbb egy 740XD-vel jártam, élveztem vezetni, de zavart, hogy dízel. Mindenképp környezetkímélőbb megoldást szerettem volna, de mivel sokat vezetek, utazom vidékre, az esztétika, a komfort és a biztonság mellett fontos szempont volt az egy tankolással hosszabb távon használhatóság.

Az új BMW 745e tökéletes nekem. Nagyon jól tervezték át, frissítették az előző modellt, a dizájnt – legalábbis szerintem – kívül-belül eltalálták. Kényelmes, könnyen vezethető, biztonságos és a hibrid hajtás miatt közel 600 km-t tudok megtenni vele egy tankkal, jóval környezetkímélőbben, mint korábban. A városban csak elektromos töltéssel járok, hiszen a plug-in hibrid modell 40-50 km-t tesz meg tisztán elektromosan, ami egy napra pont elég nekem. Otthon aztán egyszerűen rádugom a hálózatra, és reggelre fel van töltve. Van, hogy hetekig nem kell tankolnom, és ezt nagyon élvezem.

Lapozz, és megtudod, korábban milyen autói voltak Nikinek.

Korábban milyen autód, autóid voltak? Melyiket miért szeretted?

Az első autóm már a Wallistól volt, egy LandRover Freelander, aztán mindig BMW-vel jártam, volt 5-öm, X5-öm és 7-em. Annyira szerettem mindegyiket, hogy mindig nehezen cseréltem le őket, előfordult, hogy hat évig ugyanazzal a kocsival jártam. A kedvencem az X5-ös és a 7-es volt. Az X5 szuperül működött terepen, mikor lehetetlen helyekre kellett mennünk a lovakkal, könnyen elhúzta a lószállító utánfutót, nagy volt a csomagtartója, még egy versenyláda is belefért. A 7-es széria viszont az abszolút kedvencem stílusában, funkciójában, felszerelésében, ezt érzem a legközelebb magamhoz.

BMW-rajongásodnak is köszönhető, hogy a BMW Wallis Motor üzleti márkanagykövete vagy?

Nem tekintem magam rajongónak, egyszerűen mindig is ez a márka nyújtotta számomra azokat a megoldásokat, amelyek tökéletesen harmonizálnak az igényeimmel. Mintha felpróbálnál egy tucat ruhát, és többen is jól érzed magad, de van közölük egy, amire rápillantasz a tükörben és azt mondod: na, ez tökéletesen illik rám, ez én vagyok! Majd megnézed hátul a címkét, hogy ki gyártotta és „véletlenül” a kedvenc terveződ.

Az autó, akárcsak az öltözködés, kifejezi vezetője stílusát, személyiségét. Én a minimalista, letisztult, kortás dizájnt szeretem, amit a BMW és az új 7-es tökéletesen megtestesít. A BMW Wallis Motor hitvallásával pedig, miszerint a siker mögött a fejlődés iránti igény és tenni akarás áll, hogy az ember a legnehezebb helyzetben is képes helytállni és mindenből a legjobbat kihozni, teljes mértékben tudok azonosulni.

Nem tűnik tipikus női autónak. Egy nagy fekete luxus szedán hogyan passzolhat egy törékeny nőhöz?

Jaj, hagyjuk már ezt a sztereotípiát, hogy nőnek kicsi, férfinak nagy autó való! Olyan, mintha most arról beszélgetnénk, hogy vajon egy nő hordhat-e nadrágot. (És hogy erről a témáról mit gondol a Drive Me Baby, itt találod: A női autó kicsi, pink, automata és magától beparkol? A francokat!). A 21. században élünk, mindenkinek olyan autó való, amiben jól, komfortosan, biztonságban érzi magát, amit szívesen vezet. Az autóválasztás nem nemi kérdés ma, ahogy a színválasztás sem. Én kívül a sötét színeket, belül a világosat szeretem, az ideális színkombináció nekem a fekete fényezés világos belsővel, minden autóm ilyen volt eddig. A fekete fényezést tartom a legletisztultabbnak, kiemeli a formát, de nem vonja el a figyelmet róla.

Fotó: Demeter Gábor

A BMW 745e erős kocsi, 326 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal. Mondták már neked, hogy nem nőnek való?

Igen, többször is megkaptam már ezt. Vajon milyen tulajdonság az, ami csak egy férfiban van meg egy nővel szemben és amitől neki inkább való egy ilyen autó, mint egy nőnek? Ezek idejét múlt, régi paradigmák, amiken a világ már túlhaladott. Szerintem nincs óriási különbség egy komoly, több száz fős cég irányítása és egy nagy, erős autó vezetése között. Mindkettőhöz ugyanazok a képességek kellenek: körültekintés, felelősségvállalási, kockázatviselési képesség, bátorság, magabiztosság, céltudatosság, rugalmasság. Ezek bennem, ahogy sok-sok nőben, megvannak.

A következő oldalon megtudhatod, melyik vezetéstámogató asszisztenciát szereti Niki a BMW-jében.

Az autód a biztonságot adja neked. A vezetéstámogató funkciói közül melyek a kedvenceid?

A négykerék-meghajtás miatt nagyon jó az úttartása, rosszabb körülmények között is biztonságosan tudok vele menni. A díjugratóversenyek helyszíneire gyakran vezetnek kátyús, rossz minőségű utak, ilyenkor jól jön az összkerékhajtás. Aztán dugóban araszoláskor, vagy amikor hosszan megyünk a lószállító kamion mögött 90-nel nagy kényelem a sávtartó automatika, ami a tempomattal együtt tökéletesen elvezeti a kocsit.
Nagyon szeretem benne továbbá a Night Vision funkciót, este, kivilágítatlan kisebb utakon biztonságot ad, hogy előre látom, ha valami mozog az út mellett a sötétben. A sebességfüggő szervokormány isteni, egész kis helyen is könnyen meg tudok vele fordulni, nagyobb sebességnél is jól vezethető vele az autó.

A holttérfigyelő asszisztencia kihúzott már néhány nehéz helyzetből, szerencsére mindig előbb bejelzett, mielőtt sávot váltottam volna. Nagyon jók a radarok és kamerák a parkoláshoz, a BMW 745e-be már 360 fokos kamera került. Ez minden irányból mutatja az autót, olyan érzés, mintha felülről látnám miközben parkolok. Egy nagyon szűk garázsliften keresztül kell otthon minden nap be- és tolatva kiállnom, de ezzel a segítséggel simán meg tudom oldani.

A ráfutásfigyelő rendszer is többször mentett meg kisebb koccanástól. Előfordult, hogy kicsit elbambultam a dugóban araszoláskor, és hirtelen fékeztek előttem, amit nem vettem azonnal észre. Az autó rögtön észlelte és befékezett időben.

Az új BMW 745e azonban nemcsak biztonságos, hanem kényelmes is.

Ez is egy nagyon fontos szempont. A komfort ülések szuperek benne. A korábbi 7-esben is jók voltak, de az újban még jobbak lettek. Szellőznek, fűtenek, hűtenek, több szögben, teljesen a testre állíthatók, jól masszíroznak, lazítanak. Isteni benne az illat funkció, ami amellett, hogy ionizálja a levegőt, nagyon kellemes illatot varázsol a kocsiba, a Green Suit a kedvencem. Nagyon jó a My BMW applikáció, amin keresztül mindig látom az autót, sőt, ha akarom, fel tudom fűteni, vagy le tudom hűteni előre, látom, hogy mikorra töltődik fel teljesen az akkumulátor. A Head-Up displayt szinte mindig használom, kényelmes, hogy nem kell lenézni a műszerfalra, hanem minden szükséges információ ott van előttem a szélvédőn.

Szeretsz vezetni?

Nagyon! A legjobban egyedül szeretek vezetni, ilyenkor berakom a kedvenc playlistemet és felhangosítom a zenét. A vezetés teljesen kikapcsol, főleg, ha szép a táj, és jó az idő. Viszont vagyok annyira kényelmes, hogy ha egy jó vezetővel indulok útnak, mint például a férjem, akkor szívesen átülök az anyósülésre. Jólesik néha nem vezetni, nem hozni döntéseket, felelősség nélkül kikapcsolódni, és csak nézni a tájat, élvezni a zenét.

Az utolsó oldalon eláruljuk, hogy mi történik olykor a BMW 7-essel a lovas versenyek idején.

A lovas versenyekre is a BMW 745e-vel mentek?

A lovakat és az összes felszerelést a férjem viszi egy lószállító kamionnal, meg egy futóval. Én és a két lányom a 7-essel megyünk általában utána. Annabell, a nagyobbik lányom is versenyzik, általa kezdtem el én is újra a díjugratást, ma már együtt edzünk és versenyzünk. A kicsi még csak pónizik, de ő is mindig jön velünk. A helyszínen aztán leparkoljuk a kamiont, és a BMW-vel járunk. Egy-egy esősebb, vidéki versenyen van, hogy olyan sáros lesz szegény, hogy a szívem szakad meg érte. A mosóban is fogják aztán a fejüket, hogy úristen, mi történt ezzel a gyönyörű autóval, ami azonban eddig minden körülmény közt helyt állt.

Van egy elektromos rollered is. Hova, mire használod?

Igen, van egy INOKIM Qiuck 4 rollerem, nagyon szeretem, könnyen kezelhető, dizájnos, erős 600 W-os motorja van, 70 km-t tudok elmenni vele egy töltéssel. Könnyű, kis helyen elfér összehajtva, szinte mindig ott van a csomagtartómban. Sokat használom, főleg versenyeken, ahol nagyok a távolságok és folyamatosan ingázom kell az istálló, a show-office, a pályák és a kamion között. Van, hogy a városban is járunk vele, ha nem kell messzire menni, vagy ha nagy a forgalom, percek alatt ott vagyok vele bárhol.

Két lányod van. Szeretnéd, ha ők is, amint lehet, megszerezzék a jogsit?

Igen, mindenképp, de azért ez még jó messze van. Az idősebb lányom idén lesz tizenkét éves, a kicsi most májusban volt nyolc, úgyhogy a jogosítvány még nem aktuális téma nálunk. Az elektromos rollert viszont már most szuperül elvezetik és le is nyúlják tőlem sajnos egyre gyakrabban.

A munkán, családon, lovagláson kívül mire jut még időd?

Az egész család síel, nyáron sokat vitorlázunk. Imádok utazni, ha nincs lovas verseny és a Covid sem korlátoz, akkor hétvégére gyakran elutazunk, kirándulunk, biciklizünk, nagyokat sétálunk, jókat eszünk, aktívan pihenünk. De kifejezetten szeretek néha egyedül lenni, olvasni, zenét hallgatni, meditálni és csak magamra figyelni.

Fotók: Sárosi Zoltán

Íme még néhány nő, akik imádják az autójukat: