Megékezett a Mercedes középkategóriás luxusautójának, a C-osztálynak a legújabb, immár ötödik generációja. A vadonatúj Mercedes-Benz C-osztály a sportos dinamizmust és a kényelmes luxust együttesen emeli új magaslatokba, miközben az S-osztály által inspirált belső terével kimagasló minőséget és intelligens szolgáltatásokat kínál.
Az újdonság elődjénél tágasabb és minden részletében fejlettebb, a Mercedes-Benz első olyan modellje, amelynek minden hajtáslánca rendelkezik elektromos rásegítéssel. A konnektoros hibrid hajtáslánc egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.
Mercedes-Benz C-osztály: modern négyhengeres motorok elektromos segítséggel
Az ugyancsak moduláris kialakítású M 254-es négyhengeres, turbós benzinmotor hatékonyságát is a második generációs ISG rendszer fokozza. Akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is hozzátehet a hajtáshoz az elektromos kiegészítés. A Mercedes-AMG Petronas Formula 1-es csapat tervezőitől érkezett az új kialakítású, kettős megfúvású turbófeltöltő technológia, amely még gyorsabb reakciókat biztosít. Az overboost funkció révén a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszik.
A következő oldalon bemutatjuk az új C-osztály konnektoros hibrid specifikációit is.
Jön a konnektoros hibrid 100 kilométeres hatótávval
A piaci bevezetést követően röviddel elérhetők lesznek a negyedik generációs hibrid modellek, amelyek ugyanolyan alapmotor használatával jelentős előrelépést jelentenek majd.
A házon belül fejlesztett negyedik generációs akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, amely jelentősen megnöveli az elektromos hatótávot, akár 100 kilométeres utazást is lehetővé téve. A hatékonyságot az akkumulátor belső hűtőrendszere is fokozza, amely egyben lehetővé teszi az egyenáramú gyorstöltést. Az opcionális 55 kW-os DC töltési lehetőséggel így a lemerült akkumulátor csupán 30 perc alatt teljesen feltölthető. A gyors otthoni töltést opcionálisan háromfázisú, 11 kW-os AC tölthetőség is segíti.
Az új Mercedes-Benz C-osztály utasterét a következő oldalon mutatjuk be.
Digitálisabb és intelligensebb belső tér
Az új S-osztályhoz hasonlóan a C-osztály is az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) központi rendszer második generációját kapja. A belső tér így még digitálisabbá és intelligensebbé válik, amelyhez a szoftveres és a hardveres támogatásban is hatalmas előrelépések történtek.
A különálló, lebegő hatást keltő műszercsoport a klasszikus körműszerekkel kiváló tájékoztatást nyújt, opcionálisan pedig 10,25 helyett 12,3 colos kivitelben is elérhető. Központi elem a különálló, nagyfelbontású érintőképernyő. Az enyhén a vezető felé forduló megjelenítő alaphelyzetben 9,5, opcionálisan pedig 11,9 colos.
Az opcionális felszereltségek listáján megtalálható a színes, szélvédőre vetítő head-up display is. A kibővített tartalmakkal rendelkező rendszer 9 x 3 colos felületen dolgozik. A központi kijelző alatt elhelyezett ujjlenyomat-olvasó segíti a gyors és kényelmes bejelentkezést az MBUX rendszerbe, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá a személyes adatainkhoz és online fizetési lehetőségeinkhez.
A Mercedes-Benz legsikeresebb modellsorozata egyértelműen a C-osztály, amelynek története 1982-ben indult, az akkor még a Baby-Benznek becézett 190-essel (W201). A soron következő W202-es 1993-as érkezésével keresztelték C-osztályra. 39 év alatt több mint 10 millió példány fogyott ezekből a kocsikból, amik a nagyobb Mercik igényes műszaki megoldásait kisebb karosszériába csomagolva kínálják a vezetés élményét.
Ez is érdekelhet:
- Íme a Mercedes EQA, a márka több mint 400 km-es hatótávú elektromos autója
- Farkasházi Réka egy GLB Mercedes-szel furikázza a gyerekeit
- Elektromos Mercedes SUV-okat fognak gyártani Kecskeméten
Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft, Fotók: Daimler AG