Kezdőlap Autók Hírek Itt a vadonatúj, sportosabb Mercedes-Benz C-osztály, mutatjuk!

Itt a vadonatúj, sportosabb Mercedes-Benz C-osztály, mutatjuk!

Megékezett a Mercedes középkategóriás luxusautójának, a C-osztálynak a legújabb, immár ötödik generációja. A vadonatúj Mercedes-Benz C-osztály a sportos dinamizmust és a kényelmes luxust együttesen emeli új magaslatokba, miközben az S-osztály által inspirált belső terével kimagasló minőséget és intelligens szolgáltatásokat kínál.

Az újdonság elődjénél tágasabb és minden részletében fejlettebb, a Mercedes-Benz első olyan modellje, amelynek minden hajtáslánca rendelkezik elektromos rásegítéssel. A konnektoros hibrid hajtáslánc egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.

Mercedes-Benz C-osztály: modern négyhengeres motorok elektromos segítséggel

Az elektrifikáció és a downsizing eredményeként a C-osztály új mércét állít fel hatékonyság tekintetében. A motortérben kizárólag a legmodernebb négyhengeres erőforrásokat találjuk: a turbófeltöltésű dízel és benzines motorok munkáját integrált indítómotorgenerátor (ISG) segíti, amely a 48 V-os hálózattal összeköttetésben lehetővé teszi a hatékony vitorlázást, a rásegítést és az energia visszanyerését, aktívan hozzájárulva az üzemanyagmegtakarításhoz.
A rendszernek köszönhetően az erőforrások különösen gyorsan és finoman indulnak újra, így a start-stop rendszer működése jóformán észrevehetetlen
Kiemelkedő hatékonyságú az új OM 654 M dízelmotor, amely második generációs ISG rendszerrel rendelkezik. Az akár 265 lóerős teljesítményéhez akár 20 lóerőt tesz hozzá a 48 V-os rendszer, átfogó átalakításai pedig minden eddiginél meggyőzőbb motort hoznak létre. A hosszabb, 94,3 milliméteres löket a korábbi 1950-ről 1992 cm3-re növeli a hengerűrtartalmat, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 bar-ra növekedett. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltő különösen gyors reakciókat biztosít, az acéldugattyúkban elhelyezett speciális hűtőcsatorna pedig a hőháztartásnak kedvez. A kipufogógáz-kezelésben is továbblépnek az új négyhengeres motorok, amelyek működése minden eddiginél tisztább.
4751 mm-es hosszúságukkal és 1820 mm-es szélességükkel a Limuzin és T-Modell típusok jóval nagyobbak elődjeiknél.
A tengelytáv 25 mm-rel növekedett 2865 mm-re, amely elöl és hátul egyaránt nagyobb helykínálatot biztosít.

Az ugyancsak moduláris kialakítású M 254-es négyhengeres, turbós benzinmotor hatékonyságát is a második generációs ISG rendszer fokozza. Akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is hozzátehet a hajtáshoz az elektromos kiegészítés. A Mercedes-AMG Petronas Formula 1-es csapat tervezőitől érkezett az új kialakítású, kettős megfúvású turbófeltöltő technológia, amely még gyorsabb reakciókat biztosít. Az overboost funkció révén a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszik.

A következő oldalon bemutatjuk az új C-osztály konnektoros hibrid specifikációit is.

Jön a konnektoros hibrid 100 kilométeres hatótávval

A piaci bevezetést követően röviddel elérhetők lesznek a negyedik generációs hibrid modellek, amelyek ugyanolyan alapmotor használatával jelentős előrelépést jelentenek majd. 

A házon belül fejlesztett negyedik generációs akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, amely jelentősen megnöveli az elektromos hatótávot, akár 100 kilométeres utazást is lehetővé téve. A hatékonyságot az akkumulátor belső hűtőrendszere is fokozza, amely egyben lehetővé teszi az egyenáramú gyorstöltést. Az opcionális 55 kW-os DC töltési lehetőséggel így a lemerült akkumulátor csupán 30 perc alatt teljesen feltölthető. A gyors otthoni töltést opcionálisan háromfázisú, 11 kW-os AC tölthetőség is segíti.

A végeredmény? Egy sokkal hangsúlyosabb elektromos vezetési élmény. Az 440 Nm nyomatékot kínáló elektromotorok, a kb. 100 kilométeres hatótáv, a 129 lóerős elektromos teljesítmény és a 140 km/h-s sebesség lehetővé teszi, hogy a mindennapi feladatok döntő többségét a belsőégésű erőforrás működése nélkül intézhessük el.

Az új Mercedes-Benz C-osztály utasterét a következő oldalon mutatjuk be.

Digitálisabb és intelligensebb belső tér

Az új S-osztályhoz hasonlóan a C-osztály is az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) központi rendszer második generációját kapja. A belső tér így még digitálisabbá és intelligensebbé válik, amelyhez a szoftveres és a hardveres támogatásban is hatalmas előrelépések történtek.

A különálló, lebegő hatást keltő műszercsoport a klasszikus körműszerekkel kiváló tájékoztatást nyújt, opcionálisan pedig 10,25 helyett 12,3 colos kivitelben is elérhető. Központi elem a különálló, nagyfelbontású érintőképernyő. Az enyhén a vezető felé forduló megjelenítő alaphelyzetben 9,5, opcionálisan pedig 11,9 colos.

Az MBUX rendszer vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé. Így a C-osztály anélkül fejleszthető, hogy az ügyfeleknek ehhez el kelljen látogatniuk a szervizbe.

Az opcionális felszereltségek listáján megtalálható a színes, szélvédőre vetítő head-up display is. A kibővített tartalmakkal rendelkező rendszer 9 x 3 colos felületen dolgozik. A központi kijelző alatt elhelyezett ujjlenyomat-olvasó segíti a gyors és kényelmes bejelentkezést az MBUX rendszerbe, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá a személyes adatainkhoz és online fizetési lehetőségeinkhez.

Az AVANTGARDE kivitel új sportülései a könnyedség érzését teremtik meg, a különleges kialakítású fejtámlák pedig nem csak látványos megjelenést biztosítanak, de állíthatóságuk révén a kényelmet is kiválóan szolgálják.

A Mercedes-Benz legsikeresebb modellsorozata egyértelműen a C-osztály, amelynek története 1982-ben indult, az akkor még a Baby-Benznek becézett 190-essel (W201). A soron következő W202-es 1993-as érkezésével keresztelték C-osztályra. 39 év alatt több mint 10 millió példány fogyott ezekből a kocsikból, amik a nagyobb Mercik igényes műszaki megoldásait kisebb karosszériába csomagolva kínálják a vezetés élményét.

Ez is érdekelhet:

Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft, Fotók: Daimler AG