Kezdőlap Autók Hírek Audi Skysphere – Te döntöd el, hogy roadster legyen vagy inkább GT

Audi Skysphere – Te döntöd el, hogy roadster legyen vagy inkább GT

Az Audi bemutatta az új tanulmányautó-családjának első tagját, a látványos Skysphere nevű roadstert. A futurisztikus, ám mégis elegáns luxusautó az Audi jövőképét hivatott illusztrálni, ahol az autóban a vezetés már csak másodlagos szempont. Az Audi közleménye szerint a koncepcióautót azzal a céllal tervezték, hogy elbűvölő és világszínvonalú élményeket nyújtson utasainak. Tipp: Breaking news: a Lamborghini visszahozza a legendás Countach-t

A Skysphere koncepció már nem a vezetésről, hanem sokkal inkább az utazás élményéről szól

Az autóban egyedileg tervezett Skysphere bőröndöknek és golf felszerelésnek is jutott hely

Az utasok maximális szabadságának biztosítása érdekében az Audi Skysphere koncepcióját két különböző vezetési élményre tervezték. A sofőr a GT- és a Sportélmény közül választhat, amit egy látványos technikai elem, a változtatható tengelytáv tesz lehetővé. Az elektromos motorok és a kifinomult mechanizmus egymásba csúszó karosszéria- és vázelemekkel lehetővé teszik a tengelytáv és így az autó külső hosszának 250 milliméteres változtatását. A Skysphere koncepcióban változtatható magasságú futómű is helyet kapott, amivel a hasmagasság egy centivel csökkenthető, ezzel fokozva a menetdinamikát és a kényelmet.

A kormány és a pedálok eltűnésével tágas belső tér alakul ki

A Skysphere sofőrje két vezetési mód között választhat: Sport módban, csökkentett tengelytávval saját maga vezetheti a 4,94 méter hosszú e-roadstert, ami a hátsókerék-kormányzásnak köszönhetően tetemes mérete ellenére is rendkívül mozgékony tud maradni. Hosszabb távon, esetleg autópályán utazva pedig akár úgy is dönthet, hogy Grand Touring módba kapcsol. Ilyenkor az autó tengelytávja 5,19 méterre nő és a negyedik szintű autonómia segítségével saját magát vezeti, ebben az üzemmódban a vezetőnek nincs lehetőség saját maga vezetni az autót, egyetlen feladata, hogy átadja magát az élményeknek. Tipp: Ezt látnod kell! Supercar Blondie egy UFO-autóval lepte meg Jeffree Start – VIDEÓ!

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Vezetni vagy nem vezetni, ez itt a kérdés

GT-módban az utasok élvezhetik az előre behűtött pezsgőt is

GT üzemmódban a kormánykerék és a pedálok a műszerfalba, illetve a padlózatba süllyednek, az autó belső tere pedig új lehetőségek tárházát nyitja meg az utasok előtt. A száz százalékban digitalizált utastér és a számos kijelzőknek köszönhetően az utazással töltött idő már nem a vezetésről, hanem a szórakozásról és a pihenésről szól. Eközben az Audi felhőalapú érzékelő biztonsági rendszere automatikusan figyelemmel kíséri az utat és a forgalmat, és biztonságosan elvezeti az utasokat a betáplált célállomásra. Ez utóbbi persze még a jövő zenéje, hiszen annak ellenére, hogy egyre több modellben jelenik meg a négyes szintű autonómia, ez ma még nem engedélyezett, sem törvényileg sem infrastrukturálisan.

A két méter széles és 1,23 méter magas autóba természetesen elektromos hajtás kerül. egy 632 lóerős motor hajtja a két hátsó kereket, így az 1,8 tonnás szerkezet 4 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Az akkumulátora, amelyet a kabin mögött helyeztek el, 80 kWh feletti kapacitású, és a gyártó közleménye szerint 500 km-re elegendő energiát tárol. Ezt látnod kell: Az Audi magyar tervezőnője Hot Wheels videóival robbant be az internetre

A cikk a következő oldalon folytatódik.

Hamarosan érkezik a Sphere-család többi tagja is

Az úttörőnek szánt autót a német vállalat történetének egyik legendás és klasszikus modellje, a Horch 853 roadster inspirálta. A lenyűgöző, szintén 5,20 méter hosszú kabrió nemcsak a modern luxus zászlóshajójának számított az 1930-as években, de még az ezredforduló után is bizonyítani tudott. A Horch 853 ugyanis 2009-ben megnyerte a kaliforniai Pebble Beach-i autóshow Concours d’Elegance díját.

A Skysphere koncepció egyébként egy három tagú tanulmányautó-család első része. A német gyártó tarsolyában ott van még az úgynevezett Grandsphere limuzin és az Urbansphere nevű városi autó. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek az autók csupán egyfajta iránymutatóként szolgálnak, senki ne számítson az Audi Skysphere szériaváltozatára. Az persze nincs kizárva, hogy a koncepció egyes elemei megjelennek majd sorozatgyártásra szánt Audikban.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrás, fotók: Audi