Kezdőlap Autók Kipróbáltuk A szállító sármos főszereplőjének az autója is lehetne a BMW 530e

A szállító sármos főszereplőjének az autója is lehetne a BMW 530e

Ó, az a vadító megjelenés és klasszikus elegancia! Na meg a kifinomult mozdulatai mellett sem lehet szavak nélkül elmenni. Nem kellett sokáig győzködnie, tőlem 10-ből 10 pontot kapott! Félreértés ne essék hölgyeim, nem Frank Martin Jr.-ról, A szállító című sorozat kitalált karakteréről beszélek, akit az első három részben Jason Statham, aztán pedig hasonló, jó kiállású úriemberek testesítenek meg. A tekintélyt parancsoló, frissített 5-ös BMW-ről van szó.

Határozottan jó irányba fejlődik az 5-ös!

Az említett filmsorozat jeleneteiben az autós főszereplő mindig is a német prémiumok közül került ki. Ez ugyan több esetben jelentett Audit, mint BMW-t, és utóbbiból sem az 5-öst, hanem az elnöki 7-est. Az 5-ös sorozat viszont olyan nagy mértékű változáson ment keresztül az évek és generációk során, hogy bizony sokféle értelemben tekinthető egyenrangúnak a 7-essel.

Kifejezetten örülök annak, hogy a frissítés során nem kapott hatalmas veséket az orrára a modell (az új 7-es már nem volt ilyen szerencsés). Nincs baj a vesékkel egészen addig, amíg arányosak. Az, hogy kinek, mi arányos, relatív, így ez a kérdés még jó darabig vitatéma maradhat az új BMW modellek kapcsán.

Megéri befizetni a lézershow-ra: BMW 530e plug-in hibrid

Az 530e hossza csaknem 5 méter (4963 mm), amit valószínűleg többször is hangoztatni fogok, de nem negatív értelemben. És akkor nézzük kívülről az autót!

A kissé átformált első és hátsó lámpatestek optikailag szélesebbé teszik az autót. A hátsó lámpák grafikáját néhol sötétebbre rajzolták, ez teszi még különlegesebbé azt, ahogyan világítanak. Kissé háromdimenziós hatást kelt. Nem csak nappal, közelről, hanem este a sötétben is könnyen észrevehető az úgynevezett BMW Laser technológia, amely, ugyan – igény szerint – az opcionális listáról kerülhet az autóba, de én mindenképp beneveznék rá. Miért? Mert a nagy fényerejű LED-es fényszóróknak hála többé nincs szükség külön ködlámpákra, a lézersugár erősít az összhatáson és klasszisokkal jobb látásviszonyt biztosít az utakon. A magasfényű króm díszítőelemek még mutatósabbá teszik a BMW-t, sőt, örömmel fürkésztem a kipufogóvégeket is a díszítőelemek mögött, amelyek, amellett, hogy igaziak, szintén nagyot dobnak a látványon.

A következő oldalon megtudhatod, milyen felnikkel kérheted az autót.

A BMW 530e felniben is verhetetlen

Szerencsére nincs túlbonyolítva a színkombináció, viszont árak tekintetében nem olyan letisztult az árlista, mint az autó külseje. A P0C3Z kódú Tanzanit Kék árnyalatért 793 600 Ft felárat kérnek és a legszebb az egészben, hogy ez csak a kezdet. Ha egy kicsit tovább konfiguráljuk a plug-in hibrid 5-öst, hamar azon kapjunk magunkat, hogy jó sok extrával fel lehet ruházni, jó sok pénzért. Tíz után már nem számoltam, hogy hányféle különböző felniszett kérhető az autóhoz. Na jó, de. Tizenegy.

Az 530e azért is ilyen mutatós, mert multiküllős, 19”-os könnyűfém felnik vannak alatta. Nem csak havas, de száraz, napsütéses időben is igencsak hangsúlyosak. Én például kisebbet nem, de egy 20”-as szettet még bevállalnék alá. Még jó, hogy olyat is kínálnak a BMW-nél!

Érdemes kompromisszumot kötni! – BMW 530e xDrive

Az utasteret csakúgy, mint a mozgását és megjelenését, a kifinomultság jellemzi. Az anyaghasználat kifogástalan. Minden nagyon minőségi, finom tapintású és könnyen kezelhető. Elefántcsont – ez a szín az uralkodó a beltérben, és, hogy egy icipicit még fokozzam a kedélyeket, a varrásmintázat árulkodik arról, hogy ez nem a széria felszereltségű Dakota bőrkárpit, hanem Nappa bőr. Ezért megint csak le kell tenni egy bizonyos összeget az asztalra, mindenki döntse el maga, hogy megéri-e. Szerintem ebben a színben nem. Hiába passzol eszméletlenül jól az autóhoz, azért látni, hogy megviseli az eltelt idő és könnyen koszolódik. Ha az ember nem foglalkozik vele és nem ápolja rendszeresen, akkor inkább döntsön a mokka vagy a fekete szín mellett.

Az ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők is

Nem túloztam azzal, hogy szó szerint minden finom tapintású, az extrák közt szerepel az Alcantara tetőkárpit is antracit színben, a tesztautóban ez is jelen volt. A komfort, azaz a kulcsnélküli bejutás, a soft-close, az elektromos napfénytető, a kormányfűtés, a rolók hátul, az illatvariációk és a szellőztethető ülések mind egytől-egyig szuper dolgok. Éppen ezért a  vásárló könnyen a bőség zavarába eshet, hiszen itt még mindig nem ért véget a felsorolás. Ha már ülésszellőztetésről esett szó, miután azon kaptam magam, hogy szétégeti a hátamat az ülésfűtés, aktiváltam ezt a funkciót és nagyon hatékonynak bizonyult. Ülésfűtéssel felszerelt autókhoz kifejezetten javaslom a hűtést is!

Elsőre azt gondoltam, hogy ez a BMW is valamiféle M Sport felszereltség, de nem, ez a Luxury Line, viszont kérhető bele az M-es bőrkormány. A vezeték nélküli telefontöltőt a pohártartók mögött helyezték el. Ha éppen frissen vettem le a töltőről a telefonom, mielőtt elindultam otthonról és nem szerettem volna ismét töltőre rakni az autóban, sajnos nem nagyon tudtam máshová tenni. Nem nyomkodom vezetés közben, de szeretem, ha szem előtt van. A pohártartókba nem fért bele, így kizárásos alapon az ajtópanelbe vagy a könyöklő tárolójába tudtam helyezni. A „telefon probléma” mellett további fennakadást okozott, hogy a klíma érintőgombjai túl picik és túl közel vannak egymáshoz, így nem sikerült mindig azt a funkciót kiválasztani, amit szerettem volna, főként nagyobb sebességgel haladva.

Lapozz, és eláruljuk, miért van mindig finom illat ebben az autóban!

Magával ragadó BMW aroma

Megvan az az érzés, amikor a párod jellegzetes illata a ruhádra ragad és miután elköszöntetek egymástól, azt szagolgatod? A BMW saját fejlesztésű autóparfümjei ugyanezt a szintet hozzák. Miután kiszállsz az autóból, hiányérzeted van, aztán hamar rájössz, hogy nem veszítettél el semmit, csupán újra és újra érezni akarod azt a finom illatot. Az egyik illat engem sárgadinnyére emlékeztetett, a másik virágoskertre.

Kényeztesd magad masszázzsal utazás közben!

Alig vártam, hogy az ajtópanelről is regélhessek, ott található ugyanis a kedvenc gombom. Onnan lehet vezérelni a masszázsfunkciót. Három fokozat van, célszerű előtte levenni a kabátot, mert úgy lesz a legintenzívebb a hatás. Számos program közül válogathatsz, a vállaidtól kezdve a teljes hátmasszázsig mindent igényelhetsz, beleértve a medence átmozgatását is. Szerencsére ez a funkció vezetés közben is elérhető. Ez ismét egy olyan extra, amire igényt tartanék, hiszen rengeteg stresszt vett le rólam, mialatt az utakon közlekedtem.

 

A gesztusvezérlésen lenne mit fejleszteni…

A BMW gesztusvezérlése jópofa, mint mindig, azt leszámítva, hogy amikor beszélgettem a jmellettem ülővel és nyilvánvalóan gesztikuláltam, sokszor azt hitte a rendszer, hogy zenét szeretnék váltani, vagy csak lenémítani az audiorendszert, holott én csak nyomatékosítani próbáltam a velem együtt utazónak, amiről éppen beszéltem. Ez fordított esetben is így történt. Amikor ő „mutogatott”, akkor nála halkult le a zene vagy váltott a következő számra. A Harman Kardon audiorendszer tette a dolgát, brutál jól szólt, de ha ez valakinek nem lenne elég, van más alternatíva, de először tessék felkötni azt a bizonyos nadrágot! Bowers & Wilkins Diamond hangrendszert is szereltethetsz környezetbarát 5-ös BMW-be csekély 1 570 300 Ft-ért. Nem, nem gurult el a gyógyszerem és nem írtam el az összeget!

Mire elég a 292 lóerő és a 420 Nm nyomaték?

Az összkerekes 530e súlya 1895 kg. Ebből nagyjából 120 kg-ot nyom az akkumulátorcsomag. Erőforrását, a 2,0 literes négyhengerest a benzines 520-astól kölcsönözte, teljesítménye 184 lóerő, a villanymotoré pedig 109 LE. Az összteljesítmény 292 lóerő és 420 Nm csúcsnyomaték. Mondanám, hogy elég, de sajnos nem. A kis híján 2 tonnás kasztninak több erőre lenne szüksége, még szerencse, hogy a 4×4-es típust teszteltem, ez némileg javított a meginduláson, na meg az összképen. A BMW 530e töltésekor kissé elszomorodtam, mivel – ahogy a plug-in X1-est vagy az X5-öst nem lehet gyorstöltővel tölteni-, úgy ezt sem. Kizárólag váltóáramról és nem egyenáramról töltődik a jármű, a maximális töltési teljesítmény 3,7 kW. Szokásos módon az áramot az autó elejének bal oldalánál lehet beletölteni, az üzemanyagot jobb hátul. A Type2-es töltőkábelek ez esetben is praktikusan a padlózatban kaptak helyet.

BMW 530e plug-in hibrid: lehetne több az a fránya hatótáv

A gyártó szerint csak elektromos üzemmódban, károsanyag-kibocsátás mentesen közlekedve meg lehet tenni az 530e-vel akár 55 kilométert is. A vállalatok szeretnek túlzásokba esni, amikor WLTP hatótávokról van szó, az 55 a valóságban cirka 50 kilométert jelent. Van, akinél ez kevesebb, hiszen itt nagyon nem mindegy, hogyan vezet és használja az autót az illető, ahogyan az sem, hogy milyen évszak van éppen. Munkahelyi ingázáshoz tökéletes választás lehet egy elektromos, vagy egy plug-in hibrid autó. Jól áll az 5-ösnek a suhanás, azaz amikor hangtalanul, szimpla hibridként működik. Ha elfogytak az elektromos üzemmódban megtett kilométerek, akkor hibridként funkcionál az elindulásoknál és ez egészen addig tart, ameddig alacsony sebességgel megyünk vele. Kombinált villamosenergia-fogyasztása 15,4 kWh/100 km, lemerülés után 6-8 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. A gyári vegyes fogyasztás 1,6-2,2 liter / 100 km.

A 2975 mm-es tengelytávval 12,4 m-es fordulókör jár együtt, ami nem annyira kicsi, viszont én úgy éreztem, mégis könnyebb vele megfordulni egy ívben mint az X1-essel. Az 5,9 másodperces gyorsulás sem mondható rossznak a BMW 1970 kg-os súlyához képest. A végsebesség 230 km/h, elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség. Az oldalsó visszapillantó tükrökkel együtt 2126 mm széles az 5-ös, ebből következik, hogy a hátsó üléssorban 3 felnőtt kényelmesen elüldögélhet egymás mellett.

Ismerd meg a BMW 530e vezetéstámogató és multimédiás funkcióit, és tudd meg, mennyibe kerül ez az autó! Lapozz!

A BMW 530e abszolút naprakész vezetéstámogató rendszerek tekintetében (is)

A műszerfal lehetne egy kicsit jobban, egyszerűbben áttekinthető, de szerintem ez csak megszokás kérdése. Hiányoltam, hogy normál módban nem, csak a sport kijelző aktiválásánál jelenik meg a fordulatszámmérő. A multimédia rendszer könnyen kezelhető, nem késlekedik, nincsenek indokolatlan lefagyások, akadások. Felbontása hibátlan. Az 530e abszolút naprakész vezetéstámogató rendszerek tekintetében (is). Az aktív kormányzás mellett aktív sávtartó és fáradtságfigyelő asszisztens is van az autóban. A telepített alkalmazások között híreket is olvashatunk, hogy ne csak autónk, hanem mi is naprakészek legyünk.

Vezetés közben könnyen felfigyelhetsz arra, hogy hallod a saját lélegzetvételed, ami arra utal, hogy remek a hangszigetelés. A téligumik ellenére kerékzaj sem volt, autópályán pedig a szélzaj is nuku. Nem érezni az autó csaknem 5 méteres hosszát, még kanyarokban sem. Olyan könnyed, mintha egy kis ferdehátút vezetnél, de tényleg. A futómű lágy és gyengéd, ez az autó minden porcikájával és erejével azon van, hogy maximális komfortérzetet nyújtson a használójának.

Vezetni öröm és élmény

Gondolataimat összegezve is csak pozitív dolgokat tudok leírni a BMW 530e xDrive-ról. Tényleg egy limuzin, ami tekintélyt parancsoló megjelenéssel bír és kifejezetten jól áll neki az elektromosság adta „suhanás”. Ez nem egy agyon tuningolandó autó, ami alá minél kirívóbb kipufogórendszer kell, és nem is az a BMW, amivel driftelni fogsz. Vezetni öröm és élmény. Fogyasztásban akkor a leghatékonyabb, ha fel van töltve az akkumulátor és annak megfelelően közlekedünk vele. A helykínálat és az anyaghasználat szintén csillagos 5-ös. A zöld rendszám is jól áll neki, az egyedüli dolog, amiben még van hova fejlődnie a BMW-nek, az az elektromos hatótáv kérdése, illetve annak növelése.

Sajnos ez idővel azzal fog járni, hogy a belsőégésű motorok teljesítménye egyre kevesebb lesz, ha hathengeres motorról ebben az esetben már nem is, de legalább négyhengeresről beszélhetünk. Még mindig jobb, mint a háromhengeres. A tesztautó alapára 20 378 300 Ft, mindenféle extrával pedig könnyen 30 millió fölé tornázható az összeg.