Az autógyártók előszeretettel alkotnak olyan koncepcióautókat, amelyeket a jövő autói és autós élményei ihletnek. Ezek jobbára teljesen autonóm, luxus lakóterek formájában elevenednek meg. A legújabb Audi koncepcióautó is ilyen: a Grandsphere egy tágas szedán, amelynek belső tere úgy néz ki, mintha egy Kardashian tervezte volna. Ez is érdekelhet: Audi Skysphere – Te döntöd el, hogy roadster legyen vagy inkább GT
Audi Grandsphere, a közúti private jet
Annak ellenére, hogy az Audinak még nincsen négyes szintű önvezető modellje, a jövőt abszolút ennek rendeli alá. A Grandsphere-t, a Skysphere-hez hasonlóan elsősorban önvezetésre tervezték, ezért az autóban alaphelyzetben nincs is kormánykerék, az csak akkor emelkedik ki a műszerfalból, ha az utas manuális vezetésre vált. Az Audi jövőképe szerint a jármű elsődleges feladata az utasok kényelmes és biztonságos szállítása emberi beavatkozás nélkül.
Az Audi stílusosan közúti magánrepülőgépnek nevezte el a Grandspheret, joggal, hiszen az áramvonalas, extra hosszú kialakítású autó, a hátsó kis szárnyrésszel határozottan egy kisrepülőgép formáira hajat. A második Sphere koncepció 5,4 méter hosszú, 2 méter széles, tengelytávja pedig 3,2 méter. A Grandsphere lenyűgöző méreteivel a leghosszabb Audi lenne, hosszabb, mint az A8-as.
A Grandsphere akkumulátora akár 120 kWh-s is lehet, a két tengelyen lévő villanymotorokkal pedig összesen 710 lóerőt és 960 Nm-es nyomatékot szabadítanak az aszfaltra. A hivatalos közlemény szerint az autó valamivel több mint négy másodperc alatt teszi meg a 0-100 km/h-s sprintet. Az Audi szerint az autó hatótávolsága önvezető módban akár 750 km is lehet. Az akksiba a 270 kilowattos töltésnek köszönhetően tíz perc alatt 300 km-re elegendő energiát rakhatunk, a 80 százalékos töltöttséget pedig 25 perc alatt éri el. A legszebb koncepció, amit valaha láttunk: Ha létezik tökéletes Batmobil, akkor az a Vision Mercedes-Maybach 6
Az Audi Grandsphere teljes galériáját a következő oldalon mutatjuk.
Bemutatkozik az autó, mint élettér
A jövő luxus szedánját, a Skyphere-ből már megismert két használati móddal látták el aszerint, hogy vezetni vagy csak utazni támad kedvünk. Önveztésnél a kormánykerék és a pedálok visszahúzódnak, így az utas lényegében egy minimalista stílusban kialakított nappaliban találja magát, ahol a fa díszítőelemek és a gyapjú anyagok dominálnak.
Az Audi a 4-es szintű autonómiára egyben a jármű belsejének, funkcióinak és kialakításának teljes újraértelmezésének eszközeként tekint. Ebben persze nincs egyedül, hiszen más autógyártók, mint például a BMW, Volvo és a Hyundai is hasonló elképzeléseket álmodtak meg a saját – jövőcentrikus – koncepcióautóikban. Ezekben az autó belseje már egy olyan élettér, ahol dolgozunk, eszünk, alszunk és szocializálódunk. Ugyanakkor még sok víz lefolyik a Dunán, mielőtt az önvezetés arra a szintre érne, hogy biztonsággal rábízhatnánk az életünket. És akkor az infrastruktúráról és a legalizálásról még nem is beszéltünk… Példának okáért: Tesla-baki: A teliholdat nézte sárga lámpának az Autopilot
Audi Grandsphere koncepció – Galéria
Aki hozzánk hasonlóan élvezi az Audi Sphere jövőbe tekintő autóit, annak van egy jó hírünk: még mindig hátra van egy koncepcióautó, az Urbansphere leleplezése, ami nevéből kiindulva, egy futurisztikus SUV lehet. Üröm az örömben, hogy ennek bemutatójára majd csak 2022-ben kerül sor.
Ha további izgalmas, jövőbe mutató koncepcióautók is érdekelnek, kattints az alábbi cikkekre: