A PEUGEOT RIFTER mostantól 100%-ban elektromos motorral is elérhető! Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 km-t is elérheti. 2 különböző hosszúságban készül, és akár 7 személy szállítására is alkalmas, ráadásul a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is behajthat.
100%-ban elektromos technológia
A PEUGEOT e-RIFTER maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm. Végsebessége 130 km/h, 11,2 másodperc kell neki, hogy nulláról százra gyorsuljon fel. Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes. Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama. Az autó kétfajta fedélzeti töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés.
Három üzemmódban vezethető az elektromos Rifter
A középkonzol átalakult, itt kapott helyet, az új üzemmód váltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake módok között. Itt találjuk a 3 féle vezetési mód kiválasztó gombot. A felső részre pedig tárolórekesz került, amely az indukciós telefontöltőnek is helyet ad. Az új PEUGEOT e-RIFTER minden változatában elektronikus kézifék működik, amely – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot.
A követező oldalon kiderül, mennyi csomag fél el az elektromos Rifter belsejében.
Szuper lett a kijelző
A kompakt egyterűek szegmensében elsőként elérhető a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a PEUGEOT legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat. Ráadásul teljes egészében személyre szabható, igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket stb. Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse. Külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását, illetve az energia visszanyerésének folyamatát, külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek energiafogyasztását és színes kijelző jeleníti meg a hátralévő hatótávot.
Kívülről kompakt, belülről tágas az elektromos Rifter
Az új PEUGEOT e-RIFTER külső méreteit tekintve kompakt, belső helykínálata viszont maximális, mivel az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét. Az autó magassága nem haladja meg a 190 cm-t, aminek köszönhetően a parkolóházak többségébe nyugodtan behajthatunk vele. Mindkét karosszériaváltozat elérhető 5 és 7 üléssel is. A hátsó ülések könnyedén a padló síkjába dönthetők. A teljesen vízszintesre ledönthető első utasülésnek köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása is egyszerű feladat.
A PEUGEOT e-RIFTER csomagtere az 5 személyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter. A hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is lehet. Számos tágas és könnyen elérhető tárolási lehetőség kínálkozik az utastérben, ezek össztérfogata egyes verziókban a 186 litert is elérheti. Találunk tárolókat a középkonzolon, a tető alatt, az ajtókban, az első és a hátsó üléssorban, valamint a csomagtérben is. A modell vontatási kapacitása nem változott: akár 750 kg-os vontatmányt is szállíthatunk vele.
Vezetést segítő rendszereket széles kínálata
Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, vezeték nélküli telefontöltő, visszagurulás-gátló, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, holttér-figyelő rendszer, vontatmánystabilizáló – csak pár, az új elektroms Rfter vezetéstámogató rendszerei közül. Az autó 4 felszereltségi szinten lesz elérhető, és a Peugeot Store felületen, azaz a márka első 100%-ban online értékesítési csatornáján is meg lehet vásárolni.
Az új PEUGEOT e-RIFTER Európában 2021 második félévében lesz kapható. A modell Spanyolországban, Vigóban készül.