Öt évvel a gyártás beindítása után elkészült a második generációs Peugeot 3008 egymilliomodik példánya. A jubileumi modell a Peugeot központi, történelmi gyártóüzemében, a franciaországi Sochaux-ban 2021 őszén készült el. Tesztünket semmiképpen ne hagyd ki: Mutatósabb és kívánatosabb lett a ráncfelvarrott Peugeot 3008, egy plug-in hibridet teszteltünk
A kompakt SUV mindössze öt év alatt érte el ezt a fontos mérföldkövet. Az Európán kívül Kínában is készülő modell iránti fokozott piaci kereslet azonban egyáltalán nem meglepő. A típus bemutatásakor elnyerte Az Év Európai Autója címet (2017). Az ezt követő évek során hetvenhat különböző regionális és nemzetközi elismerésben, díjban és kitüntetésben részesült. A modell cikkünk írásakor dobogós helyen áll az európai szabadidőjármű-eladások terén, Franciaországban bevezetése óta uralja piaci szegmensét.
Jól jelzi a Peugeot 3008 globális jelentőségét, hogy minden harmadik példánya Európán kívül talál gazdára. Az autó különösen népszerű Törökországban, Izraelben, Japánban és Egyiptomban, de Dél-Amerikától Ausztráliáig a legváltozatosabb piacokon kapható. Kiemelkedően magas, 80%-ot meghaladó az automata sebességváltós kivitelek részesedése az eladásokból. A gazdagabb felszereltségű példányok részaránya pedig megközelíti a 40%-ot.
A Peugeot 3008 tagadhatatlanul jókor van jó helyen: miközben a szabadidőjárművek piacának növekedése megállíthatatlannak tűnik, az elmúlt időben komoly erősödésnek indult a plug-in hibrid járművek népszerűsége. Ez is érdekelhet: A világhírű teniszező egy Peugeot e-208 modellel rója az utakat
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Az első generációs Peugeot 3008 formatervével tűnt ki a tömegből
Az első generációs Peugeot 3008 (2008-2016) korának egyik legötletesebb, leginkább meg nem értett, ugyanakkor a beavatottak által rajongásig kedvelt típusa volt. Viszonylag kompakt alapterületen (4,37 x 1,84 m) rengeteg férőhelyet kínált öt utasának és csomagjaiknak. Vezetői környezete egyszerre volt áttekinthető, sportos és futurisztikus. A csomagtartó dupla, felfelé és lefelé nyitható ajtaja és áthelyezhető, nagy teherbírású padlója pedig a rendszeretők és rendszerezők kedvencévé tette a modellt. Hajtáslánc-kínálata elsősorban nagyteljesítményű, takarékos benzin- és dízelmotorokból állt, legszívesebben azonban különleges Hybrid4 erőforrása miatt emlékezünk a típusra. Ez volt a világ első, sorozatban gyártott, dízel-elektromos öntöltő hibrid hajtáslánca, amely ráadásul elektromos összkerékhajtással is felvértezte a kompakt családi járművet.
Az egyetlen érdemi kritika, ami érhette az első kiadású Peugeot 3008-ast, az a sehová nem tehető formaterve volt. A megejtett modellfrissítés némiképp egyértelműsítette a Peugeot 3008 hovatartozását: az átrajzolt fényszórók és az elegánsabb hűtőmaszk a Peugeot 2008 karakteres vonásait öltötte magára. Ezek az új stílusjegyek már egyértelműen magukon viselték annak a Gilles Vidalnak a kézjegyét, akit 2010-ben neveztek ki a Peugeot formatervezési igazgatójának. Ő volt az, aki a márka jelenlegi arculatát – így többek között az egymilliomodik példányát most ünneplő, második generációs Peugeot 3008-as formavilágát is – megalkotta.
A Peugeot 3008 gyártása negyedik évében, 2020 végén átfogó modellfrissítésen esett át. Ennek során radikálisan átalakult a típus orrkialakítása. A klasszikus hűtőmaszk helyébe lépő, modern „építészeti” elemeket is magán viselő struktúra az azóta bevezetett, új generációs Peugeot 308-ast előlegezte meg. Ezzel olyan formai filozófiát tett közkinccsé, amely nem csak vadonatúj irányt jelöl ki, de korábban elképzelhetetlen lehetőségeket is teremt általában a márka és konkrétan a 3008-as számára egyaránt – immár túl az egymillión.
Ezeket a cikkeket is ajánljuk: