Kezdőlap Autók Autóvilág Megérkezett az új Tipo és crossover változata, a Tipo Cross!

Megérkezett az új Tipo és crossover változata, a Tipo Cross!

• A Tipo négy- és ötajtós, valamint kombi kivitelekből álló modellkínálata teljes körűen megújult

A Tipo megújult, teljeskörűen átdolgozták a modellcsaládot. Új a dizájn, az elérhető technológiák élvonalbeliek, a motorok egyszerre erősebbek és környezetbarátabbak. A modellkínálat emellett egy új crossover modellel, az új Tipo Cross kivitellel bővül. Az új kínálatot két központi tematika köré rendezték. Az egyik a „Life”, amely három felszereltségi szinten (Tipo, Life és City Life) és három karosszériaváltozatban (négyajtós, ötajtós, kombi) érhető el. A másik a „Cross”, amelyet két kivitelben (City Cross és Cross) kínálnak, kizárólag ötajtós crossover karosszériával.

A Tipo új megjelenése

Az átrajzolt hűtőmaszk dísze az új Fiat logó: a Fiat feliratos stíluselem a megújulást hirdeti. A Fiat Tipo a közelmúltban bemutatott új 500 után elsőként kapja meg ezt az új Fiat logót. A fényszórókat is áttervezték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak. Az új lámpatestek nem csak az autó vonalvezetését módosítják, hanem modernebbé teszik a modell egészének a megjelenését, továbbá javítják annak aktív és passzív biztonságát. A kedvezőbb látási viszonyoknak köszönhetően, a fenntarthatóságra való törekvés jegyében csökkentik a modell energiafogyasztását, és ezáltal CO2- kibocsátását.

Az új Tipo modernebbnek, dinamikusabbnak, elegánsabbnak hat

A lökhárító alsó felét is teljes mértékben újratervezték. A csiszolt króm ICE MATTE kidolgozású részletekhez új rajzolatú, 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsák társulnak, diamond turned kidolgozással.

Az utastér is vadonatúj. Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. A hagyományos analóg műszerek helyébe teljes mértékben testre szabható, 7 colos TFT digitális műszeregység lépett. A modernebb, fejlettebb rendszer segítségével könnyedén ellenőrizhetjük az autó állapotát, kezelhetjük a multimédiás rendszert és okostelefonunkat. A műszeregységhez vadonatúj UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25 colos érintőképernyővel – ez a rendszer szintén az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA modelljei közül. A kompaktabb kialakítású kormánykerék jobb ergonómiát kínál, valamint tökéletes rátekintést enged a 7 colos TFT műszeregységre. A központi panelen átrajzolták a klímaberendezés kezelőszerveit, illetve új króm és fekete kivitelű betéteket alkalmaztak.

A tervezők figyelmét még a kormánykerék sem kerülte el: elegánsabb és sportosabb lett

Az új Tipo modellkínálata két további, előzmények nélküli különlegességet is kínál: ezek az Óceán kék és Paprika narancs színárnyalatok.

A következő oldalon bemutatjuk az új Tipo Crosst.

Az új Tipo Cross: crossover, Tipo módra

A Tipo modellcsalád egy vadonatúj karosszériaváltozattal bővült. A Cross modell a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé érkezik. A hamisítatlan crossover variáns egy teljesen új célközönséget tud megszólítani.

Az új Tipo crossover életkorát, ízlését és mobilitási szükségleteit tekintve szélesebb ügyfélkört szólít meg, mint eddig

A Tipo Crosst szemmel láthatóan szélesebbé teszi a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk új kialakítása, valamint a crossoverektől elvárható módon magasabb is fivéreinél. Nagyobb abroncsai még robusztusabb megjelenést eredményeznek. Az új hangolás egyben magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak. A gyermekek gyerekülésbe történő behelyezésétől kezdve az ülések alá beszorult tárgyak kiszabadításáig.

Az innovatív megjelenésű új Tipo Cross csaknem 7 cm-rel magasabb a korábbi modellnél, köszönhetően számos ‘crossover’ stíluselemének. Ilyenek a kerékív-toldatok, a különleges első lökhárítónak, alsó védőlemeznek és az autó összhatását még izmosabbá tevő gallytörő rácsnak. De ide tartoznak az oldalsó kötények, a hátsó diffúzor és az a praktikus tetőcsomagtartó is, amelyet korábban csak a kombi modellhez kínáltak.

Szélesebbé tesz a Tipo Crosst a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk

Élvonalbeli biztonság és technológia

A dizájn és a stílus mellett a technológiai tartalom is alapvetően újult meg, azzal az ambiciózus céllal, hogy a C-szegmens élére emelkedjen. Az új Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket (ADAS) vonultatja fel. Ezek többek között: jelzőtábla-felismerő rendszer, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelőkkel, elülső parkolóradarok, vezeték nélküli okostelefon-töltő.

Az infotainment rendszer testre szabható profilokat kínál, és akár öt konfigurációt képes megjegyezni

Ami az infotainment funkciókat illeti, a Tipo az új 500 után elsőként kapta meg a 10,25 colos képernyővel szerelt új UConnect 5 infotainment rendszert, ami könnyen és ösztönösen használható, rendkívüli mértékben testre szabható Android Automotive operációs rendszert alkalmazza. Az okostelefonok vezeték nélkül is csatlakoztathatók az érintőképernyőhöz, egyszerre akár kettő is.

Az utastérben minden kezelőszerv új, fehér háttérvilágítást kapott. Ez modernebb megjelenést eredményez. A hátsó üléseknél USB töltő csatlakozót találunk.

A következő oldalon bemutatkoznak az új Tipo erőforrásai!

Új, takarékosabb és tisztább erőforrások

Teljesen megújult az új Tipo motorkínálata – a modell bevezetésekor benzines és dízelmotorokkal elérhető.

Benzinmotor. Az új modell megkapta az új 100 lóerős 1.0 GSE T3 benzinmotort. Ez a háromhengeres erőforrás akár 190 Nm forgatónyomatékot ad le már 1500/perc fordulatszámon (szemben az eddigi 1,4 literes, 95 lóerős motorral, amely csak 127 Nm-re volt képes, és ahhoz is 4500/perc fordulatszámig kellett pörgetni. Kimagasló teljesítményt biztosít jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. A motor maximális teljesítménye 74 kW (100 LE). Álló helyzetből optimálisan gyorsul, és lenyűgözően csendes. A sebességváltót úgy hangolták, hogy városban a lehető legrobbanékonyabb vezethetőséget, autópályán viszont a lehető legjobb utazási komfortot nyújtsa. Ezért például 130 km/óra sebességnél a fordulatszám mindössze 3200/perc.

Csendes lett az új Tipo, ami még kényelmesebbé teszi vezetését

Dízelmotorok. Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben elérhetők. A 130 lóerős 1.6 Multijet dízelmotor optimális választás a flottavásárlók számára.

D-Fence csomag a Mopartól

A fokozottan környezetbarát új Tipo modellcsalád opcióként felszerelhető a Mopar által kifejlesztett D-Fence csomaggal. Ez három berendezést tömörít. Egy nagyteljesítményű pollenszűrőt, amely a szálló részecskék 98%-át megszűri, egy HEPA szűrőt ami a beltérben lévő levegő tisztításában segít, valamint egy UV-lámpát, amellyel fertőtleníthetjük az utastérben gyakran megérintett felületeket, a kormánykeréktől kezdve a sebességváltón át az ülésekig.

A modellből 2016-os bevezetése óta 670 000 darabot adtak el

A Tipo sikertörténete

A Fiat Tipo 2016-ban mutatkozott be. A modellcsalád azóta jelentősen kibővült, a szedán mellett megjelent az ötajtós és a kombi változat is – most pedig az új Tipo Cross karosszéria. A Tipo bemutatása után gyorsan kategóriája egyik legkedveltebb típusává vált Olaszországban és szerte Európában, ahol nagymértékben hozzájárult a Fiat márka erősödéséhez: az eladott példányok több mint 70 százaléka Olaszországon kívül talált gazdára.