A SEAT Leon mindig a márka termék kínálatának egyik legfontosabb pillére volt, az 1999-es bevezetése óta több mint 2,3 millió darab értékesítésével. A negyedik generációs SEAT Leont a márka első teljesen összekapcsolt és legbiztonságosabb járműve, ezzel a valaha volt legjobb Leon, amit mi is teszteltük. A jármű nemcsak új dinamizmust, hatékonyságot, biztonságot és vonzerőt kínál, de most már azt is lehet tudni, hogy hihetetlen hatékonyságot biztosít fejlett plug-in hibrid hajtásláncának köszönhetően mind az 5 ajtós, mind a Kombi karosszéria változatokban.
Akár 64 kilométer teljesen elektromos üzemmódban
A SEAT Leon e-HYBRID integrálja a belső égésű, az elektromos és az akkumulátor technológiákat. Egy 1,4 literes TSI motort, egy elektromos motort és egy lítium-ion akkumulátort párosít, amelyek együttesen 204 LE (150 kW) teljesítményt és 350 Nm nyomatékot kínálnak. A 13 kWh lítium-ion akkumulátorral a SEAT Leon akár 64 km-t (NEDC-ben 72 km-t) is képes teljesen elektromos üzemmódban megtenni. A beépíthető hibrid technológia CO2-kibocsátás-csökkentést ad a SEAT Leon számára; a hivatalos WLTP tesztciklus alapján a CO2 kibocsátás 25 és 30 g / km közötti érték (WLTP). Amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a SEAT Leon e-HYBRID az elektromos és benzines motorok használatával lehetőséget kínál arra, hogy tankolás nélkül akár 800 km-t is megtegyen.
A SEAT Leon e-HYBRID mindig teljesen elektromos üzemmódban indul (kellően feltöltött akkumulátor esetén). A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km / h fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a járművezetőnek lehetősége van a töltés állapotát, fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni. Ez lehetővé teszi, hogy elektromos energiával és nulla károsanyag-kibocsátással hajtsunk be egy városi célterületre. Ha egy áramforrás közelébe ér, az akkumulátor csatlakoztatható és 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy alig kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel.
A következő oldalon még több infó és még több fotó vár!
Távolról elérhető az autó
A vezető teljeskörűen ellenőrizni tudja a rendszert, és választhat, hogy fenntartja-e az akkumulátor töltöttségi állapotát, megtakarítva azt olyan helyzetekre, amikor nulla kibocsátású vezetésre van szükség. Amikor az akkumulátor lemerül, a hajtáslánc visszakapcsol hibrid üzemmódra. De ha egy áramforrás közelébe ér, az akkumulátor csatlakoztatható és 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox). Vagy alig kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel.
Az elektromosan hajtott erőátvitel a járműből való kilépéskor is több kontrollt biztosít. A SEAT Connect alkalmazáson keresztül a felhasználók távolról elérhetik járműveik adatait, kezelhetik a töltési folyamatot és távolról irányíthatják a klimatizálást.
Egyensúlyra törekedtek a Leon e-hybrid tervezői
Noha a hatékonyság a SEAT Leon e-HYBRID kulcsfontosságú része, a dinamika, a teljesítmény és a puszta vezetési élmény továbbra is hihetetlenül fontos. Míg az e-HYBRID rendszernek nagyobb helyigénye van, mint egy hagyományos belső égésű motornak, a rendszert a dinamika maximalizálása érdekében úgy építették be a futómű általi kompenzálás elkerülésének érdekében, hogy a jármű eleje és hátulja között a tömegek egyensúlyban legyenek. A motorháztető alatt a belső égésű és az elektromos motor valamint a PCU kapott helyet. Hátul a lítium-ion akkumulátor és az üzemanyag tartály található.
A SEAT Leon e-HYBRID szakít a hibridekről kialakult képpel, mely szerint bár hatékony, de nem inspiráló.