Kezdőlap Autók Kipróbáltuk Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni

Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni

Peugeot 2008

Mi, nők, valóban csak a kicsi, automata váltós, körömlakk színű és tolatóradaros autókat szeretjük? Nos, hogy ez mennyire nem igaz, azt már tételesen megcáfoltuk, ahogy az is kiderült, hogy autóvárlás terén is egyre tudatosabbak vagyunk. Hiszen számos szempontot figyelembe véve egyre felkészültebben választunk autót. Nekünk sem elég néhány hangzatos jellemző egy kocsival kapcsolatban, szeretjük tudni a konkrétumokat. Éppen ezért az új Peugeot 2008 esetében arra voltunk kíváncsiak, hogy pontosan mivel tud minket levenni a lábunkról.

Feltűnő és különleges külső

A Peugeot 2008 is azok közé az autók közé tartozik, amelyet alaposan megnéznek az utakon. Mint anno ezt a lime színű Toyota CHR-t… Akár piros lámpánál, akár parkolóban álltunk meg a Peugeot SUV-jával, szinte rögtön észleltük az autót vizslató, kíváncsi tekinteteket. Sőt, fotózás közben is odajöttek hozzánk érdeklődni.

Az első, ami megfogta az embereket, az a kocsi színe volt. A hozzánk került 155 lóerős, 1.2-es benzinmotoros GT tesztmodell gyönyörű, gyöngyházfényű narancs színben pompázott (Fusion Narancs). Érdekes, hogy ez a feltűnő árnyalat a széria alapszíne, és a számomra kissé unalamas fehérért és szürkéért kell 150 ezer forintos felárat fizetni. De kérhető kékben és pirosban is – aki az önkifejezésnek ezt a módját választja, az már további 200 ezret hagy ott az autóért.

A Peugeot felirat a csomagtér-ajtót kettészelő fekete csíkba került

De nem csak a Peugeot 2008 színe az, ami különlegessé teszi a francia SUV külsejét. A dizájn jellegzetes eleme ugyanis az első fényszóróknál és a hátsó lámpáknál található három-három csík, amely akár az oroszlán karmainak nyoma is lehetne. Az orr résznél pedig még egy-egy hatalmas karomszerű LED-es fénycsík is húzódik a fényszórók alatt. A fényes, fekete hűtőmaszk – közepén a króm oroszlánnal -, a magas, szinte függőleges orr-rész, a vízszintes motorháztető, a fekete tető és tükörházak tovább erősítik a kocsi extravagáns megjelenését.

Lapozz, hogy további érdekességeket tudj meg az autóról!

Se nem nagy, se nem kicsi

Az autó oldalán feltűnő a „töredezettség”, amely valójában egy háromszög alakú mélyedés a hátsó ajtóba illesztve. A sötétített, hátrafelé keskenyedő hátsó ablakok a sportkupék világát idézik. Mert nemcsak extravagáns és elegáns az új Peugeot 2008, hanem sportos is. A 18 colos, fekete könnyűfém felnik, a hátsó spoiler, a dupla krómozott kipufogóvég, a hátsó részt kettészelő fényes fekete csík is mind-mind a dinamizmust, erőt sugározzák.

Csinos, formás, nem túl széles hátsó rész

A Peugeot új SUV-ja nem túl nagy, nem robosztus, mint mondjuk a szintén a PSA csoporthoz tartozó DS nagyobbik SUV-ja, a DS 7 Crossback. Ugyanakkor nem is kicsi, nem az a tipikus mini méret, mint például egy Fiat 500 vagy egy MINI Cooper. Pont jó méret ahhoz, hogy a városi forgalomban biztonságban érezzem magam benne (4,3 m hosszú, 1,77 m széles, 1,55 m magas). Megemelt hasmagasságának köszönhetően jól belátom belőle az utat, de ha sportosabb érzésre vágyom, akkor egyszerűen lejjebb engedem az ülést. És Eco vagy Normal vezetési módból átkapcsolok Sport üzemmódba.

Körbeöleli vezetőjét a Peugeot 2008

Ezt a sportos érzést az autóban ülve is érezhetjük. A kagylóformájú ülések, a sötét, különféle formák által szabdalt üléshuzat, a szintén sötét színű mennyezet (amelybe extraként kérhető panorámatető), a különleges, már-már futurisztikus formavilágú műszerfal kétségkívül azt az érzetet keltik, hogy sportos modellben ülünk. De hát a GT elnevezéshez (GranTurismo: a nemzetközi autósportban a nagy teljesítményű, sportos túrakocsik megjelölésére szolgáló kategórianév) mi más is illene?

A műszerfalon nincs hiány a szögletekből, hajlatokból, ívekbők

Ahogy beülünk az autóba, olyan, mintha az körbeölelne minket. A kis méretű, alul-felül lapított kormány jófogású, a kormány mögötti/feletti műszeregység a 3D-s technológiának köszönhetően szinte az arcunkba tolja a legfontosabb infókat – egyébként beállíthatjuk, hogy milyen információkat vetítsen ki elénk 3D-ben. A 10 colos érintőképernyős kijelző is a vezető felé fordul, ami szintén a körbeölelés érzetét kelti bennünk. És hogy mi jelenjen meg rajta (média, navigáció, klíma, autó beállításai, stb.), azt az alatta lévő billentyűkkel és a billentyűk feletti érzékelős gombokkal választhatjuk ki. Ez a rendszer (kormány, 3D-s műszeregység, érintőképernyő) a márka i-Cockpit (pilótafülke) rendszerének a része, és a többi modellben is találkozhatunk vele. Többek között a Peugeot 208-ban, amely idén elnyerte az európai Az év autója címet.

Tesztünk a következő oldalon folytatódik.

Mobilt a mobiltartóba!

Tárolórekeszekből sincs hiány a Peugeot 2008-ban, a szokásosakon (könyöktámasz alatt, váltó előtt, ajtókban, hátsó ülések háttámlájában) kívül a váltó mögött is található egy kis tároló rész, amelybe kérhető vezeték nélküli indukciós mobiltöltő, ráadásul az ajtaja telefontartónak készült. Ebbe helyezve a mobilt, az nem csúszkál és dölöngél jobbra-balra vezetés közben, bármikor rápillanthatunk, ha éppen ezen használjuk a GPS-t. Az üzenetekkel azonban már  bánjunk óvatosabban, ne merüljünk el az olvasásukban. Mert sajnos akár tragédiába is torkollhat a vezetés közbeni mobilozás, akárcsak Jacy esetében.

 

Ha azonban jobban biztonságban érezzük magunkat úgy, hogy nem kell lefelé pillantgatni a mobilra, akkor szerezzünk be egy autós mobiltartót. Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a leghasznosabb típusokat.

Sport fokozatban megindul alattad

Mivel hozzánk a modell csúcskategóriás darabja került, így ebben a lehető legtöbb biztonsági és kényelmi funkciót megtaláltuk: kulcsnélküli nyitás, zárás és indítás, fűthető első szélvédő, fűthető első ülések, FOCAL hifi-rendszer, sávtartó, holttérfigyelő, tempomat és sebességhatároló, tolatóradar és -kamera, félutomata parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkolással, meredek lejtőn sebességet szabályozó funkció, stb.

Háromféle vezetési mód közül választhatunk: a takarékos, ám kissé lomha vezetést eredményező Eco, az átlagos Normal, és a dinamikus, de a fogyasztást megemelő Sport mód közül. Természetesen nem hagyhattuk ki a Sport fokozatot, élveztük, ahogy felbőg a motor és megindul alattunk az autó.

A SUV-ok egyik előnye, hogy könnyű a be- és kiszállás

Az új Peugeot 2008 négyféle felszereltséggel kapható: Active, Allure, GT Line és GT. A motorválaszték is igen gazdag: a dízel és benzines mellett idéntől teljesen elektromos hajtással is elérhető. Az 1.2-es PureTech benzinmotor választható 6 fokozatú manuális váltóval (100 LE / 130 LE) vagy 8 fokozatú automatával (130 LE / 155 LE). Az 1.5-ös dízel manuális váltóval 100 , automatával 130 lóerős. Az elektromos változat 136 lóerős (110 kW) és 320 km hatótávra képes teljes feltöltöttséggel.

Peugeot 2008: a kicsi, sportos autók és a nagy SUV-ok gyermeke?

Amikor tavaly év végén kipróbáltuk az új Peugeot 208-at, akkor kezdődött a kisebb, sportosabb modellek iránti rajongásom. Ez az érzés pedig csak fokozódott bennem például a MINI vagy az Oper Corsa GS Line vezetése közben. Igaz, egy kicsit meginogtam a SUV-ok tesztelése során, mert tetszett a biztonságot adó méretük, gazdag feleszereltségük, kényelmes vezetésük. Nem hiába lett a nők egyik kedvenc modellje a városi crossover… Az új Peugeot 2008 pedig épp az a modell, amely ötvözi ennek a két típusnak az előnyeit. Sportos, vagány, és dinamikus, ugyanakkor biztonságot adó, kényelmes, tágas, pont jó méretű. És ami nagyon fontos: különeges, egyedi a dizájnja kívül-belül. Ami nekem nagyon tetszik!

A 208-as alapjára épült a 2008-as modell

A tesztautó adatai

Típus: Peugeot 2008 GT

Kedvezményes ár extrák nélkül: 10 240 000 Ft (kedvezményes indulóár: 5 590 000 Ft)

Teljes ár extrákkal és kedvezményekkel: 11 300 000 Ft

Motor: 1.2 PureTech benzin

Teljesítmény: 155 lóerő

Nyomaték: 240 Nm

Váltó: 8 fokozatú automata

Gyoruslás 0-100: 8,2 mp

Méret: 4,3 m hosszú, 1,77 m széles, 1,55 m magas

Fogyasztás (gyári vegyes): 6,2 l / 100 km

Csomagtér: 434 liter, ami az ülések ledöntésével és a csomagtérpadló helyzetének változtatásával növelhető, szinte teljesen sík felületté alakítható