A Land Rover Range Rover immár 50 éve egyet jelent a luxussal, valamint minden terepen helytálló innováció megtestesítője. A kerek évfordulót pedig mi mással lehetne megünnepelni, mint egy exkluzív limitált kiadású modellel, a hamarosan érkező Range Rover Fifty-vel.
Az első és eredeti luxusterepjáró
Sokan nem tudják, pedig a Range Rover volt a világ első összkerékhajtású luxusterepjárója. Ami pedig önmagéért beszél, hogy még most, bemutatása után fél évszázaddal is mértékadónak számít a formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom terén. Idővel az eredeti luxusterepjáró a világ első számú szabadidőjármű-családjává fejlődött, amelyben olyan modellek találhatók, mint a Range Rover Evoque, Range Rover Velar és Range Rover Sport.
Érdekességek a Range Rover 50 éves történetéből
Az eredeti luxus-szabadidőjármű 1970. június 17-én kezdte meg műfajteremtő küldetését. A modell története azonban ennél is messzebb vezethető vissza. Az 1960-as évek derekán a Rover autógyártó vállalat úgy döntött, megkísérli forradalmasítani a szabadidős terepjárók egyre erősödő piacát. Charles Spencer King, a Land Rover alapítóinak unokaöccse kitalálta, hogyan lehetne a Rover szedánok kényelmét és közúti vezethetőségét a Land Roverek terepképességével kombinálni.
A hatvanas évek vége felé megkezdődött az első 100 colos tengelytávú kombi modell prototípusának fejlesztése, és 1970-ben a nagyközönség elé lépett az első modell. Mondanunk sem kell, a nemzetközi sajtó le volt nyűgözve. Sokoldalúsága – a típus egyaránt otthonosan mozgott autópályán és terepen, stílusos és kényelmes volt, ugyanakkor kiválóan alkalmas volt vontatásra – egy csapásra népszerűvé tette a modellt. Az eredeti Classic modellt 1971-ben kiállították a világhírű, párizsi Louvre múzeumban, mint ‘az ipari formatervezés mintapéldányát’ – korábban egyetlen járművet sem ért ez a megtiszteltetés.
Ötvenéves pályafutása során a Range Rover számtalan világelsőséget ért el, és jó néhány lenyűgöző eredmény fűződik a nevéhez. Bevezetésekor a szabadidőjárművek között elsőként kínált állandó összkerékhajtást, majd 1989-ben ABS blokkolásgátló fékrendszerrel szerelték fel, amire az összkerékhajtású járművek világában addig nem volt példa. A Range Rover volt az első terepjáró, amely (1992-ben) elektronikus kipörgésgátlót és automatikus elektronikus légrugózást kínált; ezek aszfalton és terepen egyaránt garantálták a Range Rover legendásan kifinomult vezethetőségét. 2012-ben a Range Rover legújabb, jelenlegi generációja a világ első, teljes egészében alumínium szerkezetű – és ezáltal könnyebb, masszívabb és takarékosabb – szabadidőjárműveként mutatkozott be.
A Range Rover átkelt a hírhedten leküzdhetetlen Darien Gap-en, és még a Párizs-Dakar ralit is megnyerte – méghozzá kétszer! Egyetlen más jármű sem kombinálja a fényűzés, a kényelem és a kifinomultság ilyen magas szintjét a terepen és közúton mutatott alkalmassággal, mint a Range Rover.
A következő oldalon mutatjuk a legújabb limitált kiadású Range Rover Fifty-t is.
Érkezik a Range Rover Fifty különkiadás
Előre nyíló motorházfedelével, jellegzetes lebegő tetejével, osztott csomagtérajtajával, valamint az első kerékdobon kialakított, összetéveszthetetlen szellőzőrostélyaival a modern Range Rover is egyértelműen az 1970-es eredeti modellre vezethető vissza. A fél évszázados jubileumra pedig minden eddiginél takarékosabbá és fényűzőbbé vált, miközben a kapcsolódás terén éppúgy többet nyújt, mint a közúti és terepalkalmasságban. Íme a Range Rover Fifty:
A fényűzően felszerelt Autobiography szintre épülő Range Rover Fifty egy sor különleges Auric Atlas külső díszítő részlet mellett egyedi 22 colos keréktárcsát is kínál, méghozzá kétféle kivitelben. Az emblémán szereplő ‘Fifty’ feliratot a brit birodalom lovagrendjével kitüntetett Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója tervezte meg. Ezzel a felirattal nem csak a karosszérián találkozhatunk, de a belső tér több pontján is, a padlókonzolon elhelyezett, sorszámozott plakettől kezdve a fejtámlákon és műszerfalon át a megvilágított küszöbdíszlécekig.
Limitált múltidéző színek
A Range Rover Fifty normál és nyújtott tengelytávval egyaránt elérhető. Az ügyfelek négyféle, gondosan kiválasztott árnyalat – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba és Santorini Black – közül választhatnak. Az alapszínek mellett – igaz, rendkívül korlátozott számban – három múltidéző fényezéssel is kínálja a Range Rover Fifty modellt. A Tuscan Blue, Bahama Gold és Davos White árnyalatokat az eredeti Range Rover színválasztékából keltették életre. A modell különböző hajtáslánc-variációkkal érhető el a benzinestől a dízeleken át a P400e plug-in hibridig.
A negyedik generációjában járó Range Rover luxusterepjáró eddig összesen több mint egymillió példányban talált gazdára; a modell a fényűzés tökéletes megtestesülése. Összetéveszthetetlen formaterve és kategóriaelső közúti- és terepalkalmassága révén a Range Rover ma is ugyanolyan utolérhetetlen és kívánatos ajánlat, mint 1970-ben. A Range Rover az új Range Rover Fifty különkiadásból mindössze 1970 példány kerül forgalomba az egész világon, megemlékezve az eredeti Range Rover bevezetésének évéről.
Forrás: Land Rover, YouTube