Mini kollekciókban mutatták be a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatói, hogy tervezőasztalukon hogyan fonódott össze a kortárs és a hagyományos tunéziai divat. Az öltözéktervező pályázaton a zsűri arra volt kíváncsi, vajon képes-e megjelenni az öltözködésben a tunéziai kulturális identitás úgy, hogy a végeredmény a nemzetközi trendekbe illeszkedjen. Ez a fajta ötvözet a divat minden szegmensében megjelenik: egy ismert hazai ékszerház kézműves porcelánékszer kollekcióját például a magyar vadvirágok ihlettek.
A központban: Tunézia
Az egyetem és a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal közös pályázatát, amely a Showroom Tunisia 19.1 nevet kapta, idén indították először útjára. A megmérettetés célja az volt, hogy elősegítse a tunéziai tradicionális öltözködési formák, ruhák, kiegészítők, alapanyagok, díszítések, motívumok és technikák felhasználását a kortárs divatba illeszthető újraértelmezéssel. A projektet a mediterrán népek találkozási pontja, Tunézia inspirálta, amely páratlan szépségével turisták millióit vonzza.
Tunéziai divat: helyben ismerkedhetnek vele
A mini kollekciókat a textilmúzeumban mutatták be. A zsűri által kiválasztott hallgatók egy-egy tanulmányutat nyertek Tunéziába, aminek keretében személyesen ismerkedhetnek meg a tunéziai hagyományokkal és népviseletekkel. Mi is gratulálunk a legjobb pályamunkát bemutató két hallgatónak, Katona Dóra Myának és Bugyik Nikolettának.
Fotók: Benkő-Molnár Fanni