tesla model 3 onvezetes
fotó: Turizmus Online

Újabb halálos kimenetelű balesetért tehető felelőssé a Tesla robotpilóta üzemmódja. A cég autómérnöke szerint azonban ez nem ok arra, hogy ne alkalmazzák a modern technika legújabb vívmányát.

Megint a Tesla robotpilóta funkciója okozott balesetet

Két férfi veszítette életet egy hétvégi autóbalesetben. A Tesla 2019-es S modellje egy fának csapódott, és a felismerhetetlenségig összetört. A két utas szinte azonnal szörnyethalt a balesetben. A helyszínelés során megállapították, hogy egyik férfi sem ült a volán mögött. Egyiküket a jobboldali utasülésen, másikukat pedig a hátsó ülésen találták meg a kiérkező rendőrök. A helyszínelés során kiderült, hogy a Tesla önvezető üzemmódban okozta a balesetet. Valószínűleg az autó nem tudta követni a kanyar ívét, emiatt leszáguldott az útról, és belecsapódott egy fába. A balesetről készült megrázó videót itt nézheted meg:

Továbbra is biztonságos

Sandy Munro interjújában a balesettel kapcsolatban ezt mondta: “Nem szükséges a Tesla végzetes balesete után megnyomni a szünet gombot az önvezető üzemmód autótechnológiájával kapcsolatban. Egyelőre még mindig sokkal több jót eredményez, mint kárt.” A mérnök úgy véli, a baleset csupán arra emlékeztet, hogy a vezetői támogatás meg nem a legtökéletesebb. Hasonló véleményt képvisel Elon Musk is. A gazdag ötletgyáros rámutatott arra, hogy a robotpilótával ellátott járművek nyolcszor kisebb eséllyel ütköznek, mint azon társai, amelyek nem rendelkeznek a fejlett rendszerrel. Továbbá úgy véli, hogy a Tesla Autopilotja és minden olyan autó, amely hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, általánosságban biztonságosabbá teszik a vezetést.

A Tesla történetében nem ez az egyetlen halálos kimenetelű baleset. Korábban erről már mi is írtunk: Ciki! Rendőrautóval ütközött a robotpilótával közlekedő Tesla.

Az amerikai autóbiztonsági ügynökség eddig 27 alkalommal indított eljárást, amelyekben a a robotpilótát okolják a balesetekért. A Tesla a mai napig azt állítja, hogy az önvezető üzemmód csupán akkor biztonságos, ha az autó sofőrje állandó éberség mellett alkalmazza a robotpilótát. Ez azt jelenti, hogy a keze folyamatosan a kormányon van, és bármikor készen áll arra, hogy átvegye az irányítást a jármű felett. Természetesen mi is úgy gondoljuk, hogy jobb körültekintőnek lenni. Viszont úgy valószínűleg nincs sok értelme az önvezető üzemmódnak, ha egy percre sem szabad felügyelet nélkül hagyni az autót.

További érdekes cikkeink a Tesláról:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •