allergiagyógyszer és vezetés
Fotó: Freepik

Tavasz, virágok, természet. Igazi gyönyörű látvány ilyenkor a természet. Kivéve, ha allergiától szenvedsz. De ne félj, mert itt van 5 jó tanács, amivel megszabadulhatsz az allergia kínzó tüneteitől.

Jó tanács az allergia ellen

Ha itt a napos, száraz és kellemes idő, akkor szinte biztosak lehetünk benne: beköszönt az allergiás időszak is. Ahogyan ébred a természet, nyílnak a virágok, egyre több pollen jut a levegőbe, így egyre nehezebbé válik az allergiában szenvedők mindennapjai. Ahhoz pedig, hogy csökkenti lehessen a kellemetlen tüneteket, bizony bármire hajlandó egy pollenallergiával küzdő. Cikkünkben most olyan házi praktikákat gyűjtöttünk össze, amelyekkel te is élhetőbbé teheted a szorgos mindennapokat.

1. Gyógynövényekkel a pollenszezon idején

A csalánlevél sokak számára ismert jótékony hatásairól. Azt viszont kevesen tudják, hogy természetes antihisztaminként is alkalmazható. Ha már unod az állandó gyógyszerszedést, akkor készíts magadnak egy jótékony csalánfőzetet. A csalánlevél egy kis friss mentával készítve igazi allergiagyilkos tea.

Csalán levél
Számos jótékony hatása ismert a csalánnak, ne félj tőle te sem (forrás: pixabay/Allnikart)

2. Edzéssel az átjárható orrlyukakért

Sportolás a kellemetlen orrfolyás és tüsszögés mellett? Igen! Tapasztaltad már te is allergiásként, hogy az orrdugulásod egy kis mozgás hatására javult? Amennyiben igen, úgy nem meglepő, hogy ugyanilyen hasznos lehet egy kis edzés is. Thai tudósok ugyanis megállapították, hogy egy félórás, de nem intenzív mozgás már képes csökkenteni az allergia okozta tüneteket. Ha pedig ez sem lenne elég indok, akkor fogadd el a tanulmány másik részét, miszerint az edzés gyulladáscsökkentő hatással bír az orrjáratokra. Igazi jó tanács az allergia ellen.

edzés nyáron sportolás fitness

A további tippekért lapozz a következő oldalra!