A svájci prémium óragyártó, a TAG Heuer és a Porsche sok évtizednyi közös pillanat után partneri viszonyba lép, hogy ügyfelei és rajongói számára páratlan élményeket és termékeket teremtsen. A két prémium gyártó új stratégiai partneri viszonyának első lépése egy új karóra, a TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph.
A TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph
A Carrera a Porsche és a TAG Heuer esetében is generációkon át meghatározó és ikonikus elnevezés, így természetes volt, hogy rá esett a választás az első közös termék esetében. A két márka öröksége előtt tisztelgő új kronográf betekintést nyújt abba, hogy mire képes a két márka közösen.
A kimondottan ehhez az órához készülő mutatók aszfalt benyomását keltik, az út iránti heves érzelmeket kifejezve, miközben a számozás a Porsche sportautók műszercsoportjának megjelenését idézi fel. A karóra vagy puha prémium borjúbőr szíjjal és a Porsche belsőket idéző varrással, vagy a versenyzés tökéletességét felidéző összekapcsolt fémszíjjal elérhető. A karóra szívét a Calibre Heuer 02 automata mechanizmus adja, amely lenyűgöző 80 órás tartalékkal rendelkezik. Ára 6000 dollár körül van, attól függően, hogy bőr vagy fém szíjjal kérjük-e.
Két történet, egy hajtóerő
A két vállalat története több mint fél évszázada keresztezi egymást, a hasonlóságok egészen a kezdetekig visszavezetnek. A Porsche és a TAG Heuer is egy-egy látnok víziójából származik: Edouard Heuer és Ferdinand Porsche is igazi úttörő volt, akiknek álma örökre megváltoztatta azt a területet, amelyen tevékenykedtek. Heuer készítette a világ első sorozatgyártású kronográfját, a Porsche pedig egy új elektromos kerékmotort épített. Két innováció, amely egyaránt kitüntetésben részesült a Párizsi Világkiállításon – 11 év eltéréssel. Heuer 1889-ben vehette át a díjat, az első Lohner-Porsche elektromobil pedig az 1900-as expón mutatkozott be.
A következő oldalon: Steve McQueen és a Heuer logó.
Steve McQueen, Porsche és a TAG Heuer
Ahogyan azt a Porsche 911 az autók világában tette, úgy döntötte le a Heuer Monaco a hagyományos óraépítés falait. Mivel az innovációi megkövetelték a maguk árát, a drága reklámkampány helyett Jack Heuer inkább a svájci Jo Siffert autóversenyzővel és Porsche kereskedővel kötött kreatív szponzori szerződéssel igyekezett népszerűsíteni termékét. „25 ezer svájci frank ellenében hajlandó volt rátenni a logónkat az autójára és a ruhájára. Emellett óráinkat nagykereskedői áron vehette meg és jelentős profittal adhatta el versenyzőtársainak. Amit Siffert sikerre is vitt, ugyanis a fél paddock Heuer karórát hordott az 1969-es szezon végére!”
Ez a kapcsolat járul hozzá ahhoz, hogy Steve McQueen a Heuer logót viselhette versenyoverálján az 1970-es Le Mans felvétele közben, amelyben egy Porsche 917-et vezetett. Az amerikai színész akkor azt mondta: „Ugyanazt az autót vezettem, mint Jo Siffert, így hát ugyanazt az overált akartam hordani, amit ő.”
Forrás: Porsche Hungary