Kezdőlap Autók Autóvilág Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?

Gondoltad volna, hogy ezeket a szuperautókat közúti használatra tervezték?

Vannak autók, tanulmányautók, tuningolt autók és itt vannak a szuperautók. A szuperautó egy olyan különleges autókategória, amely totálisan a sebességre és az erőre lett tuningolva. Ezek a kocsik általában csak a különleges, ilyen modelleknek kialakított versenyeken, gyorsulási versenyeken jelennek meg.

Nem véletlenül, hiszen a szabályozások alapján ezek az autók nem minősülhetnek közúti járműnek. Azonban egyes nemzetközi versenyeken éppen az az előírás, hogy a nevezett autóknak kell, hogy legyen közúti verziója is. A gyártóknak persze más sem kellett, alakítottak rajtuk éppen annyit, hogy eladhatók legyenek mindennapi használatra is. Így született meg minden autórajongó kedvenc szava: a homologizáció.

A teljesség igénye nélkül íme 10 elfeledett szuperautó, amelyek kimondottan utcai használatra lettek tervezve, és ma is személygépjárműként funkcionálhatnak.

1. 1968-as Chevrolet Camaro ZL-1

  • 7,0 literes V8-as motor
  • 430 lóerő
  • 241 km/h-ás végsebesség

2. 1993-as Dauer 962

Egy szuperautó, ami szinte hihetetlen, hogy megkapta az utcai használati engedélyt. 730 lóerős motorral, 404 km/h-val ennek a bestiának a gyorsulási versenyeken lenne a helye. A modell alapja egyébként egy Porsche 962, amely a stuttgarti gyárnak sokáig a legsikeresebb versenyautó-modellje volt.

  • twin-turbo, 3.0-liter flat-six
  • 730 lóerő
  • 404/km/h-ás végsebesség

A következő oldalon folytatódik a szuperautók bemutatása.

Szuperautók és a homologozációs folyamat

Számos olyan modell született az autózás történetében, amelyeknek semmi keresnivalójuk nem lenne közúton, hiszen versenypályára, murvára vagy hóra születtek. A homologizációs célból létrejött modelleknél a piaci versengés nagyjából lényegtelen volt, a szabályozások miatt viszont sorozatgyártásba kellett állítani ahhoz, hogy versenyezhessenek velük.

3. 1969 Dodge Charger Daytona

  • 7,2 literes motor
  • 375 lóerő
  • 241 km/h-ás végsebesség

4. 1962 Ferrari 250 GTO

Ez a Ferrari az 1960-as évek egyik legikonikusabb versenyautója volt. A 250 GTO az egyik legértékesebb versenyautó a világon, ma már egy-egy jobb állapotban levő darab több tízmillió dollárért cserél gazdát.

  • 3,0 literes V12-es motor
  • 296 lóerő
  • 254 km/h-ás végsebesség

5. 1982 Lancia 037 Stradale

  • supercharged, 2.0-liter four-cylinder
  • 205 lóerő
  • 220 km/h-ás végsebesség

6. 2004 Maserati MC12

  • 6,0 literes V12-es motor
  • 621 lóerő
  • 330 km/h-ás végsebesség

A következő oldalon folytatódik a szuperautók bemutatása.

7. 1996 McLaren F1 LM

  • 6,1 literes V12-es motor
  • 671 lóerő
  • 370 km/h-ás végsebesség

8. 1997 Mercedes Benz CLK-GTR

  • 6,9 literes V12-es motor
  • 604 lóerő
  • 344 km/h-ás végsebesség

9. 1996 Porsche 911 GT1 Strassenversion

A Porsche 911 GT1 egy igazi hibrid-Porsche, ugyanis az eleje egy 993-as generációs 911-es modell, a hátulját pedig az ikonikus 962-es modell adja.

  • flat-six motor
  • 537 lóerő
  • 307 km/h-végsebesség

10. 1998 Toyota GT-ONE

A versenyautó, amiből úgy lehetett utcai használatú autó, hogy egy jogi kiskaput kihasználva a Toyota meggyőzte az elbíráló bizottságot, hogy az autó tankja amennyiben üres, lényegében használható csomagtartónak. Ugyanis a csomagtartó megléte az egyik alapfeltétele egy autó közúti használatra bocsátásának.

  • 3,6 literes V8-as motor
  • 600 lóerős
  • 380 km/h-ás végsebesség

És ha már szuperautók, akkor érdemes megnézni ezt a közel 300 millió forintot érő Gemballa Mirage-t, amit tulajdonosának sikerült ripityára törnie Manhattan utcáin.

Forrás: TopSpeed