nők az autókiállításokon
Többet adnak el belőle, ha csinos nő reklámozza az autót?; fotó: AMTS

Bár egyre több márka határolódik el attól, hogy csinos lányokkal tegye vonzóbbá a rendezvényét vagy autómodelljeit, mégis a mai napig helyet kapnak a mutatós nők az autókiállításokon, sőt, ezekkel a hölgyekkel próbálják meg feldobni a hangulatot. Nézzük, hogyan alakult ki ez a tendencia, és hogy mi a helyzet ma az autókiállításokon.

Nők és korai autóreklámok

Az 1900-as évek elején vált igazán gyakorivá a nők és az autók együttes megjelenítése. Akkoriban az autós reklámokban a hangsúlyt a férfiakra helyezték, hiszen régen ők voltak a döntéshozók és családfenntartók. A nőket konzervatív ruhában jelenítették meg a képeken, általában a férfi oldalán állva, vagy fogva a gyerekek kezét. Az autógyártók azt próbálták sugallni, hogy a családfenntartó férfi elengedhetetlen kelléke az autó.

autóreklámok régen
Egy korabeli reklám a Subarutól; fotó: flickr/five starr photos

Később, az első világháború után a szerény, visszafogott családanya képét felváltották a rövidebb szoknyát és felsőt viselő lányok. A marketingesek ekkoriban ugyanis úgy gondolták, hogy szexszel bármit el lehet adni.

A mindenkit megkapó pin-up lányok

A hirdetések hatékonyságát látva az autógyártók a rendezvényeken, vásárokon is a kocsik mellé állították a nőket. Azt vették észre, hogy azokból az autókból többet adtak el, amelyek mellett csinos modell állt – így már evidens, miért vannak feltűnő nők az autókiállításokon a standok mellet. Ha a látogatók nem is vették meg a járművet, a hölgyről és az autóról készített fotó ingyen reklámot jelentett a számukra. Ezek a titokzatos pin-up lányok végül világszerte meghódították az autóreklámokat. A szexualitást hirdető hölgyek igazi divatcikké nőtték ki magukat. Az autóreklámok, a férfiaknak szóló magazinok pedig rendre ilyen modelleket kerestek.

pin-up autóreklám
A szexi pin-up girl, mint divatcikk; fotó: Pixabay/Oberholster Venita

Háziasszonyok lettek a nők az autókiállításokon

A nők egyenjogúságáért folytatott harc azonban az autóipari szektort is elérte, a női modellek egyre jobban kiszorultak a rendezvényekről. Számos ország, köztük például Kína még ma sem engedi bikinis lányok jelenlétét az autókiállításokon. A feminista mozgalmak felléptek a szemlélet ellen, miszerint a modelleket tárgyként azonosítsák. Nem engedhették, hogy a női szexualitást kihasználva a cégek egyenlőtlen nyereséghez jussanak.

hostessek és nők az autókiállításokon

A vállalatok azonban nem engedték, hogy rájuk süssék a szexista jelzőt, ezért változtattak a filozófiájukon. Olyan lányokat kezdtek el keresni, akik szépek, mosolygósak, visszafogottak, és kevésbé tükrözik a szexualitást.  Ma a nők az autókiállításokon inkább mint a bemutató háziasszonyai vannak jelen. Feladatuk, hogy felkeltsék a nézelődők érdeklődését, átadják nekik az információkat az autóról, és begyűjtsék a reakciókat. Hogy ez minél tökéletesebben sikerüljön, sok járműgyártó képzést tart a modelleknek, hostesseknek.

A nő mint potenciális vevő

Mindezek mellett a rendezvényszervező cégeknek azt is fel kell ismerniük, hogy ma már nem csupán a férfiak rajonganak az autókért, nem csak ők vásárolnak. A nőket is érdeklik az autók, ők is vezetnek, beleszólnak a családi autó vásárlásába. A 21. századi nő már tudatos autóvásárló! Erről a Lexus első hazai női értékesítője is mesélt nekünk.

női autovásárlo
Íme, a 21. századi tudatos autóvásárló nő!; fotó: Pixabay/Marlene Blitzer

Éppen ezért az autókiállítások, rendezvények, vásárok szervezőinek arra is figyelniük kell, hogy miként vonzzanak be még több nőt az eseményekre, és hogyan buzdítsák őket vásárlásra. Az azonban biztos, hogy ehhez nem a csinos férfimodellekre lesz szükségük!

És hogy melyek azok az autók 2020-ban, amelyek felkelthetik a női vásárolók érdeklődését? Ford Puma, Toyota Supra, és a többiek – csekkold az összeállításunkat, hogy vajon a te kedvenced is köztük van-e.

Forrás: Thenewswheel.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •