A Volkswagen az új ID.5 modellel nem csupán egy újabb elektromos autót dob a piacra. Egy egészen új szegmensben jelenik meg az elektromos autók között a márka. A felsőkategóriás modell az első elektromos SUV coupe lesz a VW kínálatában. Ez is érdekelhet: Olyan sikeres az ID.3, hogy a Volkswagen is csak ámul az adatokon
Az elegáns, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést. „Az ID.5 elektromos, sportos és elegáns. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk a vezetés karbonsemleges élvezetét kínálja majd. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója.
Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és biztonságosabb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre. Ezt is ajánljuk: Ez az elektromos lakókocsi 3000 kilométert is megtesz egyetlen töltés nélkül
Kattints és mutatjuk, mikor kerül forgalomba a VW elektromos SUV coupéja.
Még egy kicsit várni kell rá
Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül. A Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-ben hátul található a motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-ben pedig az első és a hátsó tengelyre is került egy-egy elektromos erőforrás.
Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább növeli a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás. Ez is érdekelhet: A MOL bővítette e-töltő-hálózatát, a cél az Adriáig és Fekete-tengerig érő hálózat
A coupé dizájn könnyen felismerhető
A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról.
Új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jellemzi a Volkswagen ID.5 modellt. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. Tipp: Szeretjük az elektromos autókat, de a hatótávpara még mindig ellenségünk
Kattints tovább és további részleteket is elárulunk.
E-autós modern megoldásokat ígér kívül-belül
Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt ígér. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.
A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körből kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni. Ezzel figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Tipp: Hamarosan már az elektromos autók töltésével sem kell vesződni
A VW komolyan veszi az elektromosítást
A Volkswagen várakozásai szerint 2030-ra az Európában értékesített modelljeinek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos legyen. Ennek érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet tervez piacra dobni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra.
Ezt se hagyd ki: