BMW M1 (1978)

Az első, nagy teljesítményű kupé volt az a modell, amelyet már a BMW Motor Sport GmbH készített. A 277 lóerős, 3,5 literes motorral készült sportautó utcai változata 260 km/órás végsebességre volt képes. Összesen 456 darab gördült le a gyártósorról, amelyből csupán 56 darab készült utcai használatra. A középmotoros modellt számos igazi legenda is vezette a versenypályán, köztük Niki Lauda. A BMW M1 történetétől bővebben itt olvashatsz: A BMW M1 legendája – Ha el akarod bűvölni a pasidat, ismerd meg a legmenőbb kocsi sztoriját

BMW M1 1970 sporautó
(Fotó: wikimedia.org)

Ferrari 308 (1975)

Az üvegszálas, V8-as motorral felszerelt sportautó ma az egyik legkeresettebb és legdrágább modell a világon. 252 km/órás végsebessége, és 1090 kilogrammos tömege a sportversenyek legyőzhetetlen királyává varázsolta. A 2,9 literes motorral szerelt változatból nagyjából 750 darab készült el, így igazi kuriózumnak számít a gyűjtők szemében.

Ismerd meg Erikát, aki egy gyönyörű Ferrari 458 modell tulajdonosa: Ferrari 458 Spider Italia és Morgan Roadster: Mindkettőt imádom vezetni!

Ferrari 308 (1975)
(Fotó: flickr.com/ken_lane)

Datsun 240z (1973)

Az eredetileg két üléses típusnak tervezett modell 130 lóerővel rótta az utakat. A japán autógyártó 2350 font tömegű sportautója 9,5 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. Gyártása ugyan nem tartott sokáig, a mindennapi használatban mégis szép számban voltak jelen Datsun modellek. A 4,1 méter hosszú sportautóból ugyanis majdnem 150 ezer példány kelt el.

Datsun 240z
(Fotó: pixabay.com)

További ikonikus autókról olvasd el korábbi cikkünket is: Öt filmes autó, amit sosem feledünk

(forrás: moneyinc.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2