Tavaly ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatták be a legújabb, hatodik generációs Opel Corsát, (a Corsa F-et), ahol a benzines és dízel változatok mellett a 100%-ban elektromos Corsa-e is debütált. Az eseményen mi is ott voltunk, és már akkor alig vártuk, hogy végre vezethessük az évtizedek óta sokak kedvencének számító modellt. Így az idei év nem is kezdődhetett volna jobban számunkra, hiszen egy Opel Corsa GS Line felszereltségű modell került hozzánk, ami vagányságával, sportosságával és amolyan opeles bájával belopta magát a szívünkbe.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Kulisszatitkok az új Corsáról
A Corsa évtizedek óta az egyik legkedveltebb kisautó, világszerte közel 14 millió darabot adtak el belőle azóta, hogy 1982-ben legördült az első modell a gyártósorról. Harmincnyolc évvel később, a hatodik generáció modelljei Zaragozában készülnek, az első példány elkészültekor tartott kis ünnepségen még VI. Fülöp spanyol király is részt vett. További érdekesség, hogy ez az első olyan modellje az Opelnek, amely PSA platformra épül. Mégpedig ugyanarra a platformra, mint amire a DS 3 Crossback, és az idei európai Év autója győztes Peugeot 208.
Ugyanakkor a Corsa is büszkélkedhet díjjal, mivel az AUTOBEST zsűrije neki ítélte az Európa legjobb 2020-as autóvételi díját. Ez azt jelenti, hogy az Opel Corsa esetében a legjobb az ár/érték arány. Itthon pedig versenyben van az Év Magyar Autója 2020 címért a kisautó kategóriában (eredményhirdetés március 20-án lesz), míg a Corsa-e az Év zöldautója 2020 díjért szállt ringbe.
És ha ez még nem lenne elég, akkor azt is eláruljuk, hogy a modell reklámját Budapesten forgatták! A filmben pedig egy narancssárga Corsa-e és egy éppen ugyanolyan benzines, piros Opel Corsa GS Line szerepel, mint amit mi teszteltünk.
Benzines, dízel, elektromos
Bár az elektromos Corsára még várni kell, az ígéretek szerint nyáron érkezik hozzánk, addig a benzin- és dízel motorral készült Corsát már megvehetjük. Benzines verzióban 1,2 literes motor került az autóba, az alapmodellbe 75 lóerőt pakoltak. A turbómotoros változat 100 és 130 lóerős kivitelben választható, ez utóbbiba alapból jár a 8 fokozatú automata váltó, míg a 100 lóerős modellbe felárral kérhető a 6 fokozatú kéziváltó helyett. Az 1,5-ös dízelmotorral működő Corsa 102 lóerős, és 6 fokozatú kéziváltóval vásárolható meg. Az elektromos modell orrába épített villanymotor 136 lóerős lesz. Egy töltéssel kb. 330 kilométert tudunk majd megtenni vele, gyorstöltőn kb. fél óra alatt lehet 80%-os szintre feltölteni.
Az alapmodell (1,2 benzines, 75 LE, 5 fokozatú kézi váltó) 4 330 000 forinttól érhető el, míg a legdrágább GS Line felszereltségű modell (1,2 benzines, 130 LE, 8 fokozatú automata váltó) ára 6 810 000 forinttól indul.
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Fogyókúrára fogták az Opel Corsát
A hatodik generációs Opel Corsát a sportosság jegyében alakították át. Először is alapos „fogyókúrának” vetették alá, és 108 kilót dolgoztak le róla az előző generációhoz képest. Így most 980 kilós saját testtömeget tud felmutatni a karcsúsított alapmodell (a turbós alapváltozat ennél 110 kilóval nehezebb). Ám nemcsak tömegében, hanem magasságában is kisebb lett 4,8 cm-rel, és az üléspozíció szintén lejjebb csúszott 2,8 centivel.
Ugyanakkor az új dizájnelemek is azt mutatják, hogy a Corsa elkötelezte magát a sportosabb, dinamikusabb, merészebb megjelenés mellett. A különböző kategóriák közül (Corsa, Edition, GS Line, Elegance, E-Edition) pedig az Opel Corsa GS Line az, amelyik a legdögösebb és legvagányabb, ha sportos szemmel nézzük az autót.
Opel Corsa GS Line: kívül-belül szerethető
Amikor először megláttam a Peperoncino piros fényezésű autót, felcsillant a szemem. De nem csak a piros színe miatt (arról, hogy miért szeretjük annyira a piros autókat, ebben a cikkünkben írunk). Hanem a formája miatt is. Ezek a szavak jutottak hirtelen az eszembe róla: cuki, vagány, sportos, trendi. Ezeket a jelzőket pedig az Opel Corsa GS Line többek között az integrált hátsó tetőlégterelőnek, az extraként választható fekete tetőnek (fehéret is kérhetünk), a sötétített hátsó és hátsó oldalsó ablakok, a sportos lökhárítóknak, a dupla kipufogónak, a kétszínű (ezüst és mattfényű fekete) öt ikerküllős 17″ könnyűfém keréktárcsáknak köszönhette.
Különösen megörültem még az üléseken és a műszerfalon végigfutó piros csíkozásnak, jól feldobja a beltér hangulatát! Nem is értem, miért nem játszanak jobban a gyártók a belső terek színeivel, mintáival, dizájnjával. Szeretem, ha valaki bátrabb az átlagnál, és hozzá mer nyúlni a megszokott, már-már unalmas kivitelezéshez. Ettől még merészebb és szerethetőbb lett ez az Opel Corsa GS Line!
A cikk a következő oldalon folytatódik.
Asszisztenciából itt nincs hiány
Ám nem csak a formája, dizájnja és sportos feelingje miatt szerethető az Opel Corsa GS Line. Hanem mert olyan funkciók és vezetéstámogatási asszisztenciák kerültek bele, amelyek valóban szebbé és jobbá teszik a vezetést. No meg persze biztonságosabbá.
Nagy szerencsémre a tesztautóhoz járt az egyik nagy kedvencem, a kulcs nélküli nyitás és indítás. De a kapcsológombos kézifék, a kormányfűtés, a beépített masszázsfunkció szintén a kényelmemet szolgálta, ezek is megtalálhatók voltak az általunk kipróbált Opel Corsa GS Line modellben. A biztonságért is számos funkció felelt. A tesztautóba került például fáradtságjelző, aktív sávtartó, jelzőtábla felismerő, sebességtartó intelligens sebességszabályozóval, parkolási asszisztens, 180 fokos tolatókamera, adaptív IntelliLux LED Mátrix fényszórók. Ezek közül néhány jár alapfelszereltségként, a többit extraként lehet megvenni.
Opel Corsa GS Line: mutatom, mit tud a multimédia
Ahogy beültem az autóba, az első volt, hogy Bluetooth-szon keresztül összekötöttem a telefonomat a kocsi multimédiás rendszerével. A vezetés közbeni mobilozás (ha kézben tartjuk a készüléket) ugyanis nagyon veszélyes, sajnos egyre több baleset történik emiatt az utóbbi időkben. Szakértők szerint olyan, mintha ittasan vezetnénk.
Nekem bejött az új Corsa
Mivel kisautóról beszélünk, ezért nem igazán családi autónak gondolom az új Corsát. Két felnőttnek tökéletes, de azért megkockáztatom, hogy egy-két kisgyerekkel is még kivitelezhető vele a hétvégi kirándulás (csomagtere 309 literes). Egy európai körút azonban már nem biztos, hogy kényelmesen megtehető lenne egy négyfős család esetében. Inkább egyedülállóknak, pároknak (fiatal és idősebb egyaránt), családi második autónak tudom elképzelni. És persze magamnak!
És hogy miért szerettem meg az Opel Corsa GS Line modellt? Például azért, mert egy sportos, dinamikus, vagány kis autó. Könnyű és élvezetes vezetni, tetszik a külső-belső dizájnja, gyönyörű színekben (8 féle) kérhető, sok kényelmi és biztonsági funkciója van, és nem fogyaszt sokat. Bár az egyik barátnőm az orr részére azt mondta, hogy neki az olyan papás…lehet, hogy egy kicsit igaza van, de mindezt ellensúlyozza a sportos hátsó rész, a tetőszárny, a kétféle szín, a panorámatető, a piros csíkos sportülések, no meg persze a Sport üzemmód. Amitől lendületes, dinamikus, fiatalos lesz az autó, és semmiképpen sem papás!
A tesztautó adatai – Opel Corsa 1.2 GS Line
Tesztautó alapára: 6 810 000 Ft (erre jönnek az extrák)
Hengerűrtartalom: 1199 cm3
Motor: benzines
Sebességváltó: 8 fokozatú automata
Teljesítmény: 130 LE (96 kW)
Mérete: h: 4060 mm, sz: 1765 mm, m: 1433 mm
Csomagtér: 308 liter
Ajtók száma: 5
Szállítható személyek: 5 fő
Gyorsulás 100 km/órára: 8,7 mp
Max. sebesség: 208 km/h
Kombinált átlag fogyasztás: 4,5 l / 100 km
Szén-dioxid kibocsátás: 103 g/km