Ki az az egy személy, akit ha bármikor hívsz, azonnal felveszi? Ráadásul nem csupán fogadja a hívást, de megnyugtat, tanáccsal lát el, és még akkor is kedves, ha te éppen ideges vagy? Ő valószínűleg az a személy, aki a híváslista leggyakoribb szereplője, és Anyu névvel szerepel benne.
Több telefon-, és videóhívás indult a karantén alatt
Egy napokban megjelent friss kutatás eredménye szerint Magyarországon a 18-55 éves korosztály körében „Anyu” a híváslista leggyakoribb szereplője. A Telenor Anyák napja alkalmából készített felméréséből azonban az is kiderül, hogy az édesanyákat nem csupán a mindennapi témák miatt keresik fel a gyerekek, hanem tanácsukra és véleményükre is kíváncsiak. A telefonbeszélgetések pedig most, a karantén időszak beköszöntével egyre inkább felértékelődtek. Anyák napi megleptést keresel? Segítünk!: Kényeztető anyák napi ajándékok a parfümtől a fürdőbombáig
A telefonos beszélgetés népszerűsége az elmúlt évek során szinte semmit nem változott. Ha például az anya-gyerek kapcsolatról van szó, akkor a telefonhívás még mindig a leginkább kedvelt kapcsolattartási forma. Míg járványügyi időszak előtt az édesanyákkal még jellemzően személyesen (81%) találkozott, vagy telefonon beszélt mindenki (73%), addig a pandémia alatt inkább a telefont, és a hozzá tartozó csevegő applikációkat kezdtük el előnyben részesíteni. A felmérésből továbbá az is kiderült, hogy egyre népszerűbbé vált a chatelés és a videóhívás is a felhasználók körében.
A híváslista állandó szereplője Anyu
Az online kutatásban résztvevő kitöltők nagy többsége (90%) legfeljebb napi 1 órát telefonál személyes ügyben, és minden harmadik résztvevő az édesanyjával beszél ilyenkor a leggyakrabban. A válaszadók majdnem egésze legalább hetente egyszer beszél az anyukájával telefonon, míg 44% naponta. Ez utóbbi inkább a női felhasználókra volt jellemző. A telefonálások ideje azonban nagyjából azonos volt mind a két nemnél. A válaszadók többsége általánosságban ugyanis kevesebb, mint fél órát telefonál az édesanyjával. A beszédtémák között az életük történései, a mindennapok, és a család többi tagjai szerepeltek. Bár népszerű csevegési alap volt még az egészségügy, és a tanács-, vagy segítségkérés, az első két helyre mégsem kerültek be.
Az elemzést végző mobilszolgáltató anyák napja alkalmából egy különleges meglepetéssel készül, hogy minél többen kedvet kapjanak a szülői beszélgetéshez. A Telenor ugyanis május 2-án 60 perc ingyen belföldi beszélgetést ad minden lakossági számlás és kártyás, valamint dolgozói csomaggal rendelkező ügyfelének, hogy felhívhassák édesanyjukat, vagy a számukra legfontosabb személyt. A kedvezmény április 26-tól május 2-ig aktiválható a MyTelenor applikációban, és valamennyi hálózatra érvényes.
További aktuális híreinket és érdekességeinket itt találod: