Kezdőlap Autók Autóvilág Minden, amit az Alpine sportautókról tudni akartál

Minden, amit az Alpine sportautókról tudni akartál

Alpine A110 Pure és Légende (Fotó: Sébastien Staub/Alpine)

A napokban érkezett a hír, hogy a térségben először Magyarországon, azon belül pedig a budapesti Váci úton nyit hamarosan szalont a francia Alpine. Ennek, és az Alpine F1-es csapat, valamint Esteban Ocon Magyar Nagydíjon aratott győzelmének apropóján nézzük meg, mit kell tudnunk erről az ikonikus francia sportautómárkáról, és a legendás A110-es modellről. Fernando Alonso, az Alpine F1 csapat pilótája a Drive Me Baby-nek:„A nők is lehetnek olyan kiváló versenypilóták, mint a férfiak”

Az a gyönyörű francia Alpok!

Jean Rédélé és az első A110 1962-ben (Fotó: Patrice HABANS/Paris Match/Scoop)

Az Alpine-t 1955-ben alapította Jean Rédélé, a versenyzés iránt rajongó fiatalember. Cégét a kedvenc versenyhelyszínéről, az Alpokról nevezte el. A sikert az 1962-ben bemutatott A110 típusú közúti autó hozta meg. Addigra az Alpine és a Renault szoros együttműködő partnerek voltak: az Alpine modelleket a Renault márkakereskedések értékesítették és szervizelték.

Alpine A110-es a Rallye Monte Carlo versenyen

A hetvenes évek elejére az Alpine élvonalbeli szereplője lett a rally versenyeknek. Az Alpine először 1971-ben szerzett dobogós helyezést a világhírű Rallye Monte Carlo versenyen, majd ezt megismételte 1973-ban. A társaság abban az évben elnyerte a Rally Világbajnokság konstruktőri elsőségét is.

22 év után tért vissza

Ezzel egyidőben nőttek az Alpine közúti autóeladásai is. Az Alpine 1969-ben külön gyárat épített Dieppe-ben, ugyanazon a helyen, ahol ma gyártják a vadonatúj A110-et, és 1971-ben elkezdték gyártani az A310-t. Két évvel később az Alpine-t megvásárolta a Renault Group. A gyár a hetvenes-nyolcvanas években folytatta az új és innovatív közúti autók forgalmazását, beleértve az A310 V6-ot és a GTA-t is. Az Alpine 1978-ban érte el leghíresebb autósport-diadalát; az összesített győzelmet a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A310 V6 – 1976 (Fotó: Renault Group)
Alpine A610 – 1991 (Fotó: Jullian Wolfe-Patrick)

Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le. A márkát 2017-ben indították újra, és egyben bemutatták az új A110-et, a sportautót, amely hű maradt az Alpine időtlen elveihez, a kompakt, könnyed, agilis és kiemelkedő vezetési élményt nyújtó járművek fejlesztéséhez. 2021-től az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt. Tipp: Ezt se hagyd ki: Hivatalos: Ősszel nyílik az Alpine sportkocsimárka első magyarországi szalonja

A cikk a következő oldalon folytatódik.

A legendás A110 újraéledt

Az Alpine A110 akkor és most (Fotó: Renault Group)

Az új A110 alapjait ugyanazok a műszaki elvek adják, amelyeket még Jean Rédélé határozott meg 66 évvel ezelőtt, és amelyek azóta minden egyes Alpine modellben visszaköszönnek, legyen az versenygép vagy utcai autó. Az A110 alumínium szerkezete egyszerre nagyon erős és kivételesen könnyű.

Az autó legkisebb súlyú változata, az A110 Pure, ami folyadékkal együtt is kevesebb mint 1100 kg. A menetkomfort az A110 különleges erőssége. A sportkocsik minden változatában hétfokozatú, váltófüllel rendelkező, duplakuplungos váltómű található, amely szinte azonnali sebességváltást biztosít.

A vezetési élmény mindenek előtt

A különböző modellváltozatok közös lelke az 1,8 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű motor. Az A110 Pure és Légende modellekben ez a motor 252 lóerő teljesítményt ad le, míg az A110S esetében ez 292 lóerőt jelent. Az A110 minden változata ugyanazt a három vezetési módot kínálja: Normal, Sport és Track. Az eredeti, 1962-es A110 Berlinette által inspirált A110 külső dizájnja testesíti meg a kapcsolatot az Alpine öröksége és jövője között.

Személyesen is megcsodálhattuk az A110-est
A figyelem középpontjában

Az Alpine autók teljesítményét a kompakt méretei, a különös odafigyeléssel végrehajtott könnyű építés és a magas teljesítmény-tömeg arány adják, nem pedig a rendkívül erős motorok és a széles gumiabroncsok. Az Alpine egyik alapelve, hogy a vezetési élményt – a sofőr tapasztalatától függetlenül – a köridők, a végsebességek és a gyorsulási adatok elé helyezi.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

A Renault Alpine a Hunagroringen szerezte meg első F1-es győzelmét

A 2016-os Alpine-versenycsalád: ALPINE A450, ALPINE A460, ALPINE VISION, ALPINE-RENAULT A442 B, ALPINE-RENAULT A443,M 64, M 65

2020 szeptemberében a Renault Csoport bejelentette, hogy az Alpine, az autóversenyzésből született márka képviseli a csapatot a Forma-1-es világbajnokságon. A 2021-es szezontól kezdve a Renault Csoport csapata az Alpine F1 Team lett, természetesen a Renault E-TECH hibrid motorral felszerelve. Tipp: 5 dolog, amiért szerethető az új Renault Arkana E-TECH, a márka hibrid SUV-kupéja

Az Alpine csapatának első számú pilótája Fernando Alonso, második helyen pedig az az Estaban Ocon szerepel, aki élete első Forma-1-es győzelmét, és egyben az Alpine F1-es istállójának első győzelmét aratta a múlt hétvégén megrendezett 36. Magyar Nagydíjon. Ezt se hagyd ki: Hamilton egyedül állt fel a rajtrácsra, eltaktikázta a Magyar Nagydíjat, mégis harmadik lett

Az alábbi cikkek is érdekelhetnek:

Forrás