Háziállat

A legújabb kutatások sajnos elkeserítő eredményt hoztak minden állattartó számára. A szakemberek az elmúlt napokban ugyanis bizonyítani tudták: a koronavírus brit változata sajnos már a háziállatok szervezetét sem kíméli. De vajon milyen betegséget okozhat a kis kedvenc életében az új típusú, mutálódott koronavírus?

A brit koronavírus nem kíméli a háziállatok szervezetét

A koronavírus járvány első hullámában több vizsgálatot is végeztek arra vonatkozóan, vajon képes-e a vírus megbetegíteni kis kedvencünket. Az akkori vizsgálatokkal azonban a szakértők egyértelműen megállapították, hogy háziállataink ugyan elkaphatják a betegséget, de nem jár súlyos lefolyással a fertőzés. Olyannyira nem, hogy semmilyen tünetet nem produkálnak, és utólag sem mutatható ki semmilyen szövődmény.

A koronavírus brit variánsa azonban már nem kíméli a háziállatok szervezetét sem. A jelenleg is zajló kutatások sajnos bizonyították, hogy a jóval fertőzőbb változat a kutyáknál és a macskáknál is komoly szívbetegséget, vagy akár szívizom gyulladást okozhat. A felfedezést dél-kelet angliai kutatók ismertették a napokban. Vizsgálatuk során nyolc macskát és három kutyát tanulmányoztak. A kis kedvencek közül egyiknek sem volt korábban semmiféle szívproblémája, vagy komolyabb betegsége. Utólag azonban mindegyik házi kedvencnél kimutatható volt valamiféle szívbetegség. A kialakult szövődmény kapcsán a kutatók megvizsgálták a gazdikat is, akikről kiderült, hogy a vizsgálatot megelőző 3-6 hétben átestek a Covid fertőzésen. A háziállatok vélhetően  gazdájuktól kapták el a koronavírus fertőzést.

Kutya macska
Az új típusú koronavírus nem kíméli a kis kedvenceket sem (fotó: pixabay/stocksnap)

A cikk a következő oldalon folytatódik.