A Mazda a 2015-ös Tokyo Motor Show-n bemutatott tanulmányautójából versenyautó készült, amit most bárki kipróbálhat. Túl szép, hogy igaz legyen? Az attól függ. A Mazda RX-Vision GT3-at, ha valóságban nem is, de virtuálisan valóban bárki vezetheti, ugyanis az autó kizárólag digitális formában, a PlayStation 4 szimulációs játékában, a Gran Turismo Sportban érhető el.
Annak ellenére, hogy a Mazda RX-Vision GT3 koncepció csupán csak egy virtuális versenyautó, mégis komoly követelmények szerint lett kifejlesztve és megalkotva. Az autó ugyanis megfelel az FIA GT3 versenyautó szabályzatának, és egyben a Grand Turismo Sport saját Gr.3 kategória követelményeinek is.
Digitális versenyautó, ami a valóságban is helyt állna
Az RX-Vision GT3 vezetőfülkéje és ajtajai megegyeznek az eredeti tanulmányautóéval, de az első és hátsó nyomtávot kiszélesítették, a kerékíveket pedig növelték. A motorháztetőn található légnyílások az autó aerodinamikáját növelik, valamint a motor hűtésért felelnek. Az első és hátsó légterelők a leszorítóerőt hivatottak javítani. Emellett alacsonyabbra került még az autó hasmagassága is, és megszabadultak minden felesleges elemtől és nehéz alkatrésztől, amivel jelentősen csökkent az autó súlya. Ami a motort illet, egy 570 lóerős négy forgótárcsás Skyactiv-R került a gépbe.
Az év legszebb koncepcióautója díj nyertese
A GT3 virtuális másának megalkotása 2019 őszén kezdődött. Az első vázlatokat az FIA monacói Grand Turismo Champonship versenyen mutatták be még tavaly novemberben. Egyúttal azt is bejelentették, hogy a digitális autó 2020-ban válik elérhetővé a Grand Turismo Sport egyik verziófrissítésével. A Mazda RX-Vision GT3 koncepcióautó létrehozásában a Mazda saját tervezői, valamint a Grand Turismo játékért felelős Polyphony Digital grafikusai vettek részt. A közös munka eredményeként pedig ez lett az egyik legaprólékosabban kidolgozott autó a játékban. Az eredeti tanulmányautó a bemutatásának évében elnyerte az év legszebb koncepcióautója díjat, mindez 2016 januárjában a Franciaországban megtartott 33. Festival Automobile International kiállításon történt.
Ha érdekelnek az elképesztő futurisztikus koncepcióautók, a Drive Me Baby-n számos cikket találsz, amelyek ezekkel foglalkoznak, de még olyat is, amiben slusszkulcs koncepciókat mutattunk be. Sőt, a világ egyik legelső tanulmáynautóját is megmutattuk nektek, egy 1950-es Buick Flamingo formájában, amelynek meglehetősen különleges tulajdonságai vannak. Ha pedig valós, két kézzel fogható Mazda modellekről olvasnál, ne hagyd ki ezt a cikkünket, amelyben megtudhatod, hogy miért lehet jó választás számodra egy Mazda CX-30 városi terepjáró.
Forrás: Car Body Design