Bár még csak november közepén járunk, a legnagyobb világmárkák már most elkezdtek az ünnepekre hangolódni, és elkészítették az idei karácsonyi reklámjukat. Ezek a már-már kisfilmnek is beillő ünnepi képsorok legalább akkora, ha nem nagyobb, népszerűségnek örvendenek, mint az év eleji amerikai focibajnokság döntőjére, a Super Bowlra készült kisfilmek. Összeállításunkban most az eddig megjelent karácsonyi reklámok közül szemezgettünk, és összeállítottuk az általunk legjobbnak tartott top 5-ös karácsonyi reklámok 2020-as listáját.
5 szuper karácsonyi reklám 2020-ban
Kezdjük rögtön a karácsonyi reklámok egyik nagyágyújával, a Coca-Colával. Nem tudjuk, ti hogy vagytok vele, de nálunk a ’90-es években klasszikussá vált télapós-kamionos reklámok örökre bekerültek a legjobbak közé, és úgy gondoljuk, hogy a népszerű italmárka már bő 20 éve magasra tette a lécet. Vajon sikerül idén is ezt megugraniuk? Idei ünnepi kisfilmjüket ráadásul egy hollywoodi nagyágyú, a Thor: Ragnarök c. film rendezője, Taika Waititi rendezte.
Az áruházlánc, amit a karácsonyi reklámok tettek világhírűvé
Az elmúlt egy évtizedben a John Lewis kereskedőcég hagyományos karácsonyi reklámjának debütálása az év egyik nagy tévés pillanata. A többmilliós nézettséget összehozó szpotok titka a kedvességük, aranyosságuk, gondoljunk csak a medve és a nyuszi 2013-as történetére, vagy a kisfiú 2011-es türelmetlen várakozására. Már az is sok mindent elmond a reklámok körüli őrületről, hogy 2018-ban Elton Johnt is sikerült megnyerniük, hogy szerepeljen benne. Lássuk idén, hogy sikerült a karácsonyi hangulatot megteremteniük:
Lapozz, hogy a többi reklámot is lásd!
Amazon 2020-as karácsonyi reklám és a Covid
Jeff Bezos úthengere nem köntörfalaz és nem dugja homokba a fejét: idén a fő téma a koronavírus. A történetben egy fiatal balerina élete első komolyabb fellépésére készül, miközben a világ szép lassan bezárkózik körülötte – egy ponton túl pedig már ő sem menekülhet a valóság elől, a műsort lefújják. Persze nem lenne karácsonyi reklám, ha nem kapna a történet happy endet.
McDonald’s és az ünnepi szellem
A McDonald’s karácsonyi reklámja idén meglehetősen megosztóra sikeredett. Sokak szerint ugyanis túlságosan kiábrándító és nyomasztó lett, ezért néhányan odáig mentek, hogy bojkottálták a Mekit és kijelentették, soha többet nem esznek ott. Pedig, ha belegondolunk, a reklám a maga módján valós problémát próbál bemutatni…
Adott egy anyuka, aki minden tőle telhetőt megtesz, hogy elővarázsolja fiából az ünnepi szellemet. A tini fiú ezzel szemben minden tőle telhetőt megtesz, hogy ellenálljon a kísértésnek, noha a benne rejtőző kisfiú, örömmel díszítene vagy éppen bolondozna anyukájával. A végén a Mekinek hála, minden újra a régi lesz.
Lapozz, hogy a többi reklámot is lásd!
Aldi vs. Lidl: a sírós a nevetős ellen
Az Aldi és a Lidl idei karácsonyi reklámjait érdemes párban mutatni, ugyanis az egyik a másiknak a kifigurázása. Egyrészről itt van nekünk az Aldi, aki a jól bevált érzelmes vonalat követi, és egy Kevin nevű répa drámai kalandjait mutatja be. Ezzel szemben a konkurencia gondolt egyet, és viccesre vette a figurát, reklámjában konkrétan megeszik vacsorára az előbb említett répát.
Angolul tudók előnyben, ugyanis a kezdetben melankolikus dal, hamar átvált annak paródiájába, érdemes figyelni a szöveget, mert néhol nagyon frappáns lett.