A nyár egyik legforróbb napján leutaztunk Zalakarosra, ahol a megújult Mercedes-Benz C-osztály és S-osztály néhány gyönyörű modellje várt ránk. Sőt, a ráncfelvarrott CLS is ott várta a sorban, hogy vezethessük. Olvass tovább, és megtudhatod, melyik modellt, miért szerettük. Ezt se hagyd ki: Ott voltunk, amikor Kiss Gergely olimpikon lett a Mercedes-Benz EQV márkakövete
Főszerepben az új Mercedes-Benz C-osztály
Mercedes középkategóriás luxusautójának, a C-osztálynak a legújabb, immár ötödik generációját mutatták be, amelyet a zászlóshajó, az S-osztály kompakt változatának tartanak. Azonban, amíg a nagytestvérnél a mindent képzeletet meghaladó luxus járja körbe az autót, addig a C-osztálynál inkább a sportosságon van a hangsúly.
A modell külső képét a letisztult vonalak és felületek határozzák meg, a minimalista formanyelv ötvözi prémium megjelenést és a modellcsaládra jellemző sportosságot. Lendületes arányai, meghosszabbított tengelytávja és széles nyomtávja pedig dinamizmust kölcsönöznek az új C-osztálynak. Szembetűnő újítás az első rész csillagdesignnal kialakított gyémántmintázatú hűtőrácsa.
A C-osztály külső sportosságát ellensúlyozza az S-osztályra jellemző belső luxusa. A személyre szabható 64 színopcióval rendelkező Ambiente világítás a középkonzoltól kezdve az egész gépkocsira kiterjed, ami a nyugalom szigetévé varázsolja az autót. Megtalálható benne a második generációs, hangvezérelhető MBUX központi rendszer, ráadásul Magyarországon alapfelszerelés részét képezi a Németországban feláras, 11,9 colos képátlójú központi érintőképernyő. A belső tér így még digitálisabbá és intelligensebbé válik.
Az új Mercedes-Benz C-osztály egyébként azért is figyelemre méltó, mert ez a Mercedes-Benz első olyan modellje, amelynek minden hajtáslánca rendelkezik elektromos, Mild hybrid drive rásegítéssel. A sajtónapon mi a C 200-as, C 220-as dízel és C 300-as változatokat próbálhattuk ki. Érdekesség lehet még, hogy az eddigi 160-as benzines alapmotor helyét egy 180-as limuzin vette át, ezzel a C-osztály 15.457.000 Ft-os listaárról indul, a kimaxolt C 300d T-modellért pedig 19.636.000 Ft-ot kérnek.
Bár a sajtónap főként az új Mercedes-Benz C-osztály bemutatójáról szólt, akadt még meglepetés bőven. Az S-osztály és a frissített CLS a következő oldalon található.
Új S-osztály
Kipróbálhattuk még a sorhatos 400 dízelmotorral felszerelt új, hosszú tengelytávú Mercedes-Benz S-osztályt is, amely 330 lóerő és 700 Nm-es nyomaték leadására képes. A Mercedes-Benz zászlóshajója nem árul zsákbamacskát. Az S-osztályt látva és kipróbálva csak annyit mondhatunk, ez már nem csupán egy jármű, ami elvisz A pontból B-be, az S-Class egy kompromisszumoktól mentes, igazi luxus limuzin, amely a vezető és utasai minden létező igényét kiszolgálja. Tipp: Itt a Mercedes-Maybach S-osztály, a márka új luxusautója. Mutatjuk az árát is!
A leírhatatlan luxus az autó minden négyzetcentiméterét átlengi, azonban ez egyértelműen a hátsó executive ülésekben csúcsosodik ki igazán. A hangulatos Ambiente megvilágítás sosem nézett ki olyan jól, mint az S-osztály wrap-around, azaz megszakítás nélküli belső kialakításában. Az S-osztály izgalmas újításaihoz tartozik még a kulcs nélküli nyitás a KEYLESS-GO funkcióval rendelkező, automatikusan kitolódó ajtófogantyúkkal.
Az új S-osztályban debütált a Mercedes Intelligent Park Pilotja, amely önállóan képes leparkolni az autót, a vezető részvétele nélkül. Ezt legjobban ez a humoros reklám szemlélteti. Üröm az örömben, hogy a parkoló asszisztens ebben a formában még csak a jövő zenéje. Az Intelligent Park Pilot használatához szükséges szabályozások és infrastruktúra ugyanis egyelőre még nem áll rendelkezésre elég helyen, addig pedig a technológia használata nem lenne legális.
Jelenleg Magyarországon a belépőszintű S-osztályt, a S 350 d-t 35.392.000 Ft-os, míg a legerősebb, fent említett Mercedes-Maybach S 680-ast, most kapaszkodjatok meg, 81.972.000 Ft-os listaáron forgalmazzák.
Ráncfelvarrott CLS
Módosított megjelenéssel, friss dízelmotorral és egy új limitált szériával folytatja pályafutását a Mercedes felsőkategóriás kupélimuzinja, ami a tavalyi új modell bemutatása után most csak a szükséges frissítéseket kapta meg. A CLS kívülről azért tartogat egy kis újdonságot is. Az erőteljes front egyik meghatározó alkotóeleme a Mercedes-Benz kupékra jellemző hűtőrács, amely megkapta az új csillagmintázattal kialakított gyémántmintázatú hűtőrácsot is. A fényezés pedig egy gyönyörű sötét smaragdzöld színnel is kibővült.
Az alábbi Mercedes-cikkeket se hagyd ki: