A Kia méltán népszerű Ceedje sok változáson ment keresztül első megjelenése óta. Az egyik legjobb döntés a tervezők részéről mégis az volt, szerintem, hogy megálmodták belőle az XCeed-et, amit nem titkoltan a Ceed család (Stonic, Niro, Sportage, Sorento) legtöbbet eladott autójának szántak. Hozzánk egy 160 lóerős, turbó benzines Kia XCeed Hybrid modell került. Ez is érdekelhet: Mautner Zsófi megmutatja, mi a közös a Kia XCeedben és a koreai konyhában
Miben más egy Kia XCeed Hybrid és egy Ceed?
A crossover coupéként definiált XCeed 8,5 centivel hosszabb, 2,5 centivel szélesebb és 5 centivel magasabb, mint a hatchback Ceed-modellek. A tengelytáv azonban azonos a két modell esetében. A csomagtér viszont 31 literrel lett nagyobb a benzines és dízel kivitelben, összesen 426/1378 liter. Ez az érték a Kia XCeed Hybrid esetében valamivel kisebb a padló alá rejtett villanymotor miatt. A hasmagasságon is emeltek, így 16″ kerék esetén 172 mm, 18″-nál pedig 184 mm lett. Ezek alapján elmondható, hogy a Ceedhez képest az XCeed nem csak tágasabb lett, de kényelmesebb, praktikusabb és – ami sokaknál döntő szempont lehet, ha épp választás előtt állnak – sokkal szexibb is. Tipp: Hogyan vásárol egy nő autót? Neki sem csak a szín számít!
A következő oldalon elárulom, hogy miért tetszik annyira az autó.
Megfordulnak utána az utcán
Összességében szerintem nem kérdés, hogy ezt a formát nagyon jól eltalálták a tervezők. Az orrát egyedi hűtőmaszk és látványos alsó légbeömlő díszíti, a LED-es fényszóró pedig különleges, jégkocka alakú kialakítást kapott. Utóbbihoz már alapfelszereltségben társulnak ködfényszórók is. A dizájn mellett már csak a hatékonysága jobb a Kia XCeed Hybrid fényszóróinak: az egyik legjobb, amivel az utóbbi években találkoztam. Oldalról nézve a króm ablakkeret a legcsinosabb részlet, a lekerekített hátsóját pedig a szintén LED-es lámpatest és a matt ezüst elembe rejtett két kipufogó(-nak látszó dísz) teszi olyan megkapóvá, ami miatt szívesen megfordulnak utána az utcán.
Tágas belső és praktikus rakodó rekeszek a Kia XCeed Hybrid modellben
Az utastér egy elegáns, kéttónusú műbőr/textil kárpitozást kapott, és a műszerfal is műbőrrel borított, ami miatt sokkal minőségibb érzetet nyújt a Kia XCeed Hybrid. Elöl-hátul tágas, mindenki kényelmesen elfért benne. A pakoló rekeszek praktikusak, finom megoldásokkal tették őket az enteriőrhöz illően elegánssá. A csomagtér mérete az emberek többségének tökéletesen elegendő lehet, ráadásul a hátsó üléssor 40:60 vagy 40:20:40 arányban dönthető. A téli sportok szerelmeseinek és az IKEA bútorok bravúros hazaszállítását hobbiként űzőknek érdemes lehet a síalagutas verziót kérni. Témába vág: Síelés autóval: tippek, hogy gördülékeny legyen az utazás
A Kia XCeed Hybrid, illetve a benzines, dízel és plug-in hybrid változat is kérhető 12,3 colos, úgynevezett Supervision műszeregységgel. Középre pedig választhatunk a 8″, valamint a 10.25″-os multimédia egységek közül. A rendszer letisztult, könnyen használható, az Android Autoval könnyen párosítható.
Lapozz, és megtudod, hogy mely extrák, illetve vezetési asszisztenciák voltak a kedvenceim!
Ülésfűtés, kormányfűtés, napfénytető – kell ennél több?
Nyáron a klímát, télen viszont a fűtést próbálgatjuk előszeretettel a tesztmodellekben. Elmondhatom, hogy itt nagyon rendben volt az ülésfűtés is, ami már alacsony fokozaton gyorsan átmelegít. Akinek hozzám hasonlóan novembertől áprilisig jégkockák a kezei, az bizonyára vágyakozva sóhajt fel, amikor a kormányfűtés szót hallja. Kiemelendő, hogy a Kia XCeed Hybrid esetében nem egy átlagos kormányfűtésről beszélhetünk: villámgyorsan fűti extrém melegre, amitől olyan érzésünk lehet, mintha egy bögre forró teával melengetnénk a kezünket.
A hatalmas, részben nyitható napfénytető még a borongós szürkeségben is barátságosabbá teszi a belsőt. Az ülésekkel nem volt minden utasom maradéktalanul elégedett a rövid ülőlapok miatt. Nekem, 167 centis nőként viszont tökéletesen kényelmesek voltak, magasabbaknak már okozhat problémát. Az emelt üléspozíció miatt jobban beláthatjuk a környezetünket, ám ez a modell azoknak is tetszeni fog, akik nem szeretik a túl magasra épített városi terepjárókat, hisz itt épp csak egy picivel ülünk feljebb, mint egy átlagos autóban. TIPP: Vezetés extrákkal – biztos kell nekünk a napfénytető vagy a tempomat?
A kedvencem a sávtartó asszisztens volt
Az XCeed benzin, dízel, mild hybrid és plug in hybrid hajtáslánccal érhető el, melyekhez hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó jár. Tesztmodellünk most egy 160 lóerős turbó benzines mild hybrid volt automata váltóval, ami simulékonyan tette a dolgát, és nagyon kiegyensúlyozott, dinamikus vezetési élményt nyújtott. Ez is érdekelhet: Kézi vagy automata váltó: melyiket érdemes választani?
A vezetéssegítő funkciók mindegyikével elégedett voltam, ami viszont kiemelkedő, az a sávtartó asszisztens. A korábban tapasztaltakkal ellentétben végre nem csipogó hang jelzi a felezővonal közelítését, hanem a tesztre kapott Kia XCeed Hybrid modell sokkal diszkrétebben, enyhe kormányrezgéssel figyelmeztetett.
A fogyasztása 6-7 liter között alakult főként autópályás és országúti használat mellett, ami igen barátságos. A mild hybrid rendszernek köszönhetően valamivel alacsonyabb a fogyasztása, mint egy sima benzinesnek, azonban a félmilliós felár a fogyasztás tekintetében csak hosszú (naaaaagyon hosszú) távon térül meg. Témába vág: 4 érv, ami miatt megéri hibrid vagy elektromos autóra váltani
És akkor jöjjön a Kia XCeed Hybrid ára! Lapozz!
Kia XCeed Hybird: pihentető vele az utazás
A 2021-es év egyik legjobb tesztélményét nyújtotta kategóriájában a Kia XCeed Hybrid. A szemet gyönyörködtető formavilág már első ránézésre lenyűgözött, beleülve prémium érzést keltett a minőségi anyaghasználat, ami különösen ebben az árkategóriában kiemelkedő. Pillekönnyen vezethető, ha egy szóval kéne jellemeznem, azt mondanám, pihentető vele az utazás. Az együtt töltött napok alatt akárhányszor beleültem, valamilyen kellemes meglepetés ért vele kapcsolatban. Emiatt pedig nehéz szívvel váltam meg tőle a teszthétvégét követően. Ha új autó vásárlás előtt állnék, akkor egész biztosan benne lenne nálam a TOP3-ban. TIPP: Autóvásárlás előtt állsz? 3 tipp, hogy a legtöbbet hozd ki a tesztvezetésből
A Kia XCeed Hybrid modell ára
Az X-Gold felszereltségű tesztmodell ára 8 499 000 Ft-ról indul, X-Bronze szinttel, 120 T-GDI benzin motorral és manuális váltóval viszont már 6 599 000 Ft-tól kihozható az XCeed. A legmagasabb ár jelenleg az X-Platinum 204 T-GDI (automata), ami 9 499 000 Ft, ha nem soroljuk ide a plug-in hajtású X-Platinum felszereltségű XCeed-et, ami viszont 11 699 000 Ft-ról indul.
A tesztautó ára egy gyors kalkuláció után 9,5 millió körül alakult – sajnos ennél pontosabb infót nem kaptam a forgalmazótól.