Dacára annak, hogy még csak január van, a carwow (az Egyesült Királyság egyik vezető új- és használtautó-vásárlási tanácsadó weboldala) megválasztotta 2021 legjobb autóit! Díjazták a legjobb elektromos és hibrid autókat, városi kocsikat, családi modelleket, de nem maradtak ki megmérettetésből a luxus kabriók sem – ebben a kategóriában egyik nagy kedvencünk, a lenyűgöző japán csoda, a Lexus LC Convertible nyert. Ez lett tehát a legjobb kabrió, a rajongóknak pedig nem kell sokat várni: az első darabok most tavasszal érkeznek majd meg hazánkba.
Miért lett a legjobb az LC Convertible?
„Ez a gép káprázatosan néz ki. Zseniális kabrió, mesés utastérrel. Az ember egyszerűen csak hátradől, lenyitja a tetőt, és bezsebeli az ámuló pillantásokat, miközben elsuhan a többiek mellett” – fogalmazott Mat Watson, a carwow szakértője, hogy melyek voltak azok az értékek, amelyeket lenyűgözőnek találtak az LC 500 kabrióban.
Az LC zászlóshajó kupé alapjaira épített LC 500 kabriót önálló modellnek tervezték a Lexus mérnökei. Gondosan ügyeltek arra, hogy az autó stílusa, aerodinamikai teljesítménye, rugózási kényelme és vezetési élménye a legmagasabb elvárásoknak is megfeleljen. A 2020 nyarán bemutatott kabrió a Lexus-dizájn, a japán mérnöki munka és a Takumi kézművesség legszebb értékeit testesíti meg. Itt írtunk róla részletesebben.
Tadao Mori vezető formatervező és csapata a „világ legcsábítóbb kabrióját” akarták megalkotni. Méghozzá úgy, hogy közben a kupé jellegzetesen erőteljes és elegáns vonalvezetését is megtartják. A munka egyik legnehezebb része a vadonatúj, lenyitható vászontető megtervezése volt- Az ötletes mozgató mechanizmus nagyon kevés helyet foglal el, így nem csökkenti a csomagtér méretét. Ez a megoldás, illetve a különleges fedőlap kialakítása tette lehetővé, hogy az autó hátsó része tökéletes harmóniát alkosson az egész karosszéria stílusával.
Felhőtlen kabriózás
Hasonlóan izgalmas kihívás volt a klímarendszer áthangolása is, akárcsak a megfelelő aerodinamika kialakítása, hogy lenyitott tető mellett is csökkentsék a légörvényeket és a zajt. Vagyis hogy a kabriózás felhőtlenül élvezetes és kellemes élmény legyen. Ugyanakkor a sportos vezetési élmény is fontos célkitűzés volt. Ezért a kocsitest stratégiai részeit megerősítették. Az LC 500 kabriót a Lexus 457 lóerős V8-as szívómotorja hajtja. A tízfokozatú Direct Shift automata sebességváltóhoz kapcsolt erőforrás alig 5 másodperc alatt gyorsítja az autót százas tempóra. És eközben olyan motorhanggal borzongatja az utasokat, ami zárt és nyitott tetővel egyaránt élvezetes.