Kezdőlap Autók Hírek A mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. optimista a jövőt illetően

A mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. optimista a jövőt illetően

Az utolsó két negyedévre reális cél a piacvezető pozíció visszaszerzése

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. A hibrid meghajtású Suzukik fogadtatása rendkívül pozitív a fogyasztók részéről, így 2020. utolsó két negyedévére reális cél a piacvezető pozíció visszaszerzése Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója számára.

A COVID-19 járvány az egész autóipart visszavetette

A legnehezebb hónapokban (2020 március-április) több mint 50%-kal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott és azóta is növekszik. A hazánkban gyártott két sikertermék augusztusban vezette az eladásokat. Vitarából 755, míg SX4-SCROSS-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara – amelyből elkészült a 3,5 milliomodik darab – 3610 darabbal uralja a piacot, a SX4-SCROSS pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki két kisautója, a Swift és az általunk is tesztelt Ignis is elnyerte a hazai vásárlók tetszését. Előbbiből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során. A fenti adatok alapján a piaci részesedés tekintetében elmondható, hogy a Suzuki az év első 8 hónapja után 9,7%-kal a második helyen áll. Csupán 0,38 %-kal marad el a Toyotától.

A 3,5 milliomodik Suzuki egy Vitara volt, ez a modell uralja a piacot

Hibrid meghajtású Suzukik: jó a fogadtatás

Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája maradéktalanul megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta. Ezzel a Magyar Suzuki Zrt. lett Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója,  amely minden modelljébe a megfelelő hibrid hajtást kínálja. A hibrid meghajtású Suzukik (városi kisautók) 12, míg a SUV-ok 48 Voltos hibrid hajtást kaptak. Ennek köszönhetően az autók csomagterének mérete nem csökkent és súlya sem nőtt számottevő mértékben, így az autók „fürgeségén” nem esett csorba. „Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések alapján a hibrid meghajtású Suzukik fogadtatása jó a fogyasztók körében. Reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét mienk legyen a piacvezető szerep” – mondta el Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.